• Jhannis

Temu!

Ingen aning om trådstareten är på rätt plats, men hittade inget bättre.

Jag har fler funderingar om att det bråkas om i Sverige att man inte ska beställa saker och kläder från Temu,  vad det verkar som så ska allt innehålla gifter och Gud vet allt, men hur ligger det till egentligen? Kan någon vara ÄRLIG och svara hur det ligger till? 

Kan någon svara på varför inte all befolkning i Kina har drabbats av cancer då det tillverkar vad som säljs? 

Jag har beställt varor från Temu och är nöjd med det jag beställt. Beställde Jenas (BOOTCUT) som är bättre än det jag köpt i affärer i Sverige dock till ett pris som inte går att jämföra med svenska priser. Det jeans jag fick för 200 på Temu kostar 700 kr i svensk klädaffär. Hur ska vi fattig Svenskar kunna köpa kläder i Sverige när vi inte har råd?

Sverige vill ha skatter på allt JA allt.

Jag vet att det finns dem som är för Temu för att det är billigt och dem
    som tror att man blir sjuk bara för att man skriver ordet Temu.

Om alla kollade upp vari från kläderna kommer till Svenska klädaffärer så kan ni nog se att kläderna ofta kommer från Kina, men Sverige lägger på priset ett enormt pålägg

• Svar på tråden Temu!
  • Tukt
    Jhannis skrev 2025-03-07 21:23:17 följande:
    Om inte det så tillhör ni miljöpartiet eller sossarna (Ursäkta) Sverige vill ha skatter på allt. 

Jag är närmare 70 år gammal och enligt vad jag läst så kommer dessa gifter ge utslag efter 30 år. Då är jag 100 år så tror inte det påverkar mer.
    Det är ju bättre du diskuterar själva principen, än att försöka fantisera i hop vem jag är.
  • Anonym (Suck)
    Jhannis skrev 2025-03-07 21:20:23 följande:
    Vilken DRÖM inkomst du har. Ja har aldrig varit ens i närheten av sån inkomst.
    Och ändå väljer jag alltså second hand i första val. 
  • Anonym (Suck)
    Jhannis skrev 2025-03-07 21:23:17 följande:
    Om inte det så tillhör ni miljöpartiet eller sossarna (Ursäkta) Sverige vill ha skatter på allt. 

Jag är närmare 70 år gammal och enligt vad jag läst så kommer dessa gifter ge utslag efter 30 år. Då är jag 100 år så tror inte det påverkar mer.
    Varken eller faktiskt. Röstat konsekvent mitten eller höger. Jag ogillar ändå miljögifter.

Utgår ifrån att du inte heller har barn som kan påverkas då.
  • Sonora
    Mayjel skrev 2025-03-07 20:44:24 följande:
    Lägg ner din spydiga tramsattityd till att börja med. 

Och nej, det stämmer inte med min erfarenhet. Jag beställer de flesta av mina kläder online och på alla mina nämnda butiker är det också möjligt att se vilket land klädesplagget är tillverkat i vilket jag kollar innan ett ev. köp. Som med mina vinterskor ex. Står det att dessa skor är  gjorda i Tyskland så litar jag på det. Eller lägg fram klara bevis på att företagen ljuger om ursprungsland. 
    Det är du som är spydig och ovetande.

Internet är tapetserad med info om detta . Rubbet sys upp i Asien, sedan får de div brands insydda i kläderna för att få er att tro att detta är pursvenskt till att börja med , sedan så lura dom er att tro att de har en hållbar agenda och en viss återvinnigsprogram ( Dumpar kläder på afrikanska soptippar ) 

De har blivit ertappade mer än en gång.

Köper du tysktillverkade skor så har detta inte med det att göra. Kan du betala premium för EU.tillverkat, så hör det inte hit. Det är helt andra priser.

I 99% av alla kläder vi alla köper står det en dekal " Made in China, Indien eller Bangladesh"
    Så är det , ingenting ändrar faktum
  • Jhannis
    Anonym (kkkkk) skrev 2025-03-07 21:28:53 följande:
    Åhnej ett köp var dåligt från en säljare men det är så viktigt att någon ska använda det som argument att inte köpa byxor på Vinted...
    Kanske det enda som vågat framföra vad som kan ske om man köper varor från Vinted. Alla går inte ut vad dem fått.
  • Jhannis
    Anonym (Suck) skrev 2025-03-07 22:34:43 följande:
    Och ändå väljer jag alltså second hand i första val. 
    Helt klart väljer du det om det nu är sant för att visa hur duktig du är. Alla vi som väljer att köpa billigt är ju både miljöbovar och dåligt folk. 
  • Anonym (kkkkk)
    Jhannis skrev 2025-03-07 23:10:32 följande:
    Kanske det enda som vågat framföra vad som kan ske om man köper varor från Vinted. Alla går inte ut vad dem fått.
    Du kan få en nalle av din granne och den kan ha ohyra utan att grannen vet det. Tur att vi andra kan köpa och sälja kläder och kan ha en billigare garderob än den som säger sig behöva det.

Inget annat bemöts och allt är TILLVERKAT I KINA som om det vore poängen, är som en upphakad fågel... hur många gånger kan någon säga samma "argument" utan att läsa svaren...
  • Jhannis
    Anonym (kkkkk) skrev 2025-03-07 23:18:54 följande:
    Du kan få en nalle av din granne och den kan ha ohyra utan att grannen vet det. Tur att vi andra kan köpa och sälja kläder och kan ha en billigare garderob än den som säger sig behöva det.

Inget annat bemöts och allt är TILLVERKAT I KINA som om det vore poängen, är som en upphakad fågel... hur många gånger kan någon säga samma "argument" utan att läsa svaren...
    Vet inte vart du vill komma med ditt inlägg, men har läst.

Jag säger inte att jag som trådstartare beställer allt från Kina för jag köper i affärerna runt om kring mig i SVERIGE, men däremot måste jag säga att det är mer tillval på kläder, gardiner, dukar, mattor, skor på Temu än någon annan stans. 
  • Mayjel
    Sonora skrev 2025-03-07 22:55:55 följande:
    Det är du som är spydig och ovetande.

Internet är tapetserad med info om detta . Rubbet sys upp i Asien, sedan får de div brands insydda i kläderna för att få er att tro att detta är pursvenskt till att börja med , sedan så lura dom er att tro att de har en hållbar agenda och en viss återvinnigsprogram ( Dumpar kläder på afrikanska soptippar ) 

De har blivit ertappade mer än en gång.

Köper du tysktillverkade skor så har detta inte med det att göra. Kan du betala premium för EU.tillverkat, så hör det inte hit. Det är helt andra priser.

I 99% av alla kläder vi alla köper står det en dekal " Made in China, Indien eller Bangladesh"
    Så är det , ingenting ändrar faktum
    Nej, den enda som för sig med en överlägsen attityd här är du, lägg av med detta säger jag för du är bara tröttsam och provocerande. Samt dålig på att lyssna då jag sagt dig flera gånger nu att det går att kolla upp var ens kläder är tillverkade, innan man gör sin beställning. Är något tillverkat i Kina eller Indien så bör detta mycket riktigt stå på plaggets insida på en liten lapp. Mina kläder är inte tillverkade i dessa länder, inte de jag köper nuförtiden åtminstone. Och jag betalar inte multum för mina kläder heller utan har god koll på reor. Ett mycket bättre alternativ än att handla på nätshoppar med ett såpass dåligt rykte som Temu och Shein.
  • Mayjel

Men för att jämka lite så ska jag nu göra lite googlesökningar på de företag och tillverkare jag själv handlar ifrån. Se om man hittar något fusk och fuffens. Återkommer.

Svar på tråden Temu!