• Anonym (Glad)

Bara bada bastu

Vilket drag! Grattis!

• Svar på tråden Bara bada bastu
  • Spucks
    Anonym (nvi) skrev 2025-03-09 13:38:25 följande:
    Nej, så länge folk attackerar mig med oönskat bråk och tjafs så kommer jag att försvara mig då jag inte tar någon skit från folk.
    Du verkar gå igång orlimligt mycket på det, när du flera gånger skriver om att bli attackerat och att du försvarar dig.
    Lite avslappning skulle vara gott för dig, tycker jag. Vet du vad som är väldigt avslappnande? Bada bastu! :D
  • Anonym (nvi)
    Spucks skrev 2025-03-09 14:11:42 följande:
    Du verkar gå igång orlimligt mycket på det, när du flera gånger skriver om att bli attackerat och att du försvarar dig.
    Lite avslappning skulle vara gott för dig, tycker jag. Vet du vad som är väldigt avslappnande? Bada bastu! :D
    Inte det minsta, blir bara stressad och irriterad av ditt ständiga bråkande.

Nej, bada bastu gillar jag inte alls eftersom det torkar ut min hy och det är en löjlig stereotyp att påstå att alla finnar skulle göra detta.

Och mitt råd till dig är att sluta tjafsa med folk som redan sagt ifrån. Du är ju inte vidare avslappnad du heller vilket märks.
  • Anonym (nvi)
    Jhannis skrev 2025-03-09 14:05:30 följande:
    Vet du var Tornedalen ligger. Alla uppe i Tornedalen älskar att Bada Bastu och det flesta här gillar nog låten som den var/är. Tornedalen ligger på gränsen till Finland och  här har vi inga elakheter oavsett vi bor på Svenska sidan eller Finska sidan.

Så det är en myt att bara Finländare älskar att bada bastu.
    Jag har aldrig påstått att bara finländare badar bastu. Halmdocka från din sida. 
  • Xenia
    Anonym (nvi) skrev 2025-03-09 01:39:08 följande:
    De låter som finnar när de talar/rappar/sjunger. Temat är finskt med bastubadande. Låten uppfattas som finsk av de flesta. 
    Det var ju enda bidraget om sjöng på svenska!
  • Anonym (nvi)
    Spucks skrev 2025-03-09 14:10:04 följande:
    Jag accepterar att du har en annan åsikt. Och du får acceptera att jag tycker ditt resonemang är korkat.

Vi har nog olika uppfattningar om vad det är att klaga. För mig är det just det du gör.
    Och du får acceptera att jag finner dina ickeargument lika korkade. Bryr mig inte. Jag klagar inte utan försvarar mig eftersom du fortsätter provocera och bråka.
  • Snälla Killen

ÄNTLIGEN en svensk låt (på Finnland-svenska) och något annat än alla överproducerade pop-låtar 🇫🇮 ❤️ 🇸🇪

Snäll? Definiera snälla...
  • Anonym (nvi)
    Xenia skrev 2025-03-09 14:18:00 följande:
    Det var ju enda bidraget om sjöng på svenska!
    Redan sagt att det inte bara handlar om språket.
  • Spucks
    Anonym (nvi) skrev 2025-03-09 14:15:56 följande:
    Inte det minsta, blir bara stressad och irriterad av ditt ständiga bråkande.

Nej, bada bastu gillar jag inte alls eftersom det torkar ut min hy och det är en löjlig stereotyp att påstå att alla finnar skulle göra detta.

Och mitt råd till dig är att sluta tjafsa med folk som redan sagt ifrån. Du är ju inte vidare avslappnad du heller vilket märks.
    Varför slutar du inte bara svarar, om du inte vill prata med någon? Du har sagt till mig flera gånger att jag ska sluta prata med dig och även till andra i tråden. Varför tycker du att det är andras ansvar att sluta svara dig, när du inte vill prata med någon?

Det finns speciell bastulotion, den smörjer man in sig medan man sitter i bastun och svettas. Kan jag rekommendera. Kanske tom du kan klara av att slappna av lite då.
  • Anonym (nvi)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2025-03-09 14:00:38 följande:
    Alla finländare badar bastu! De flesta har egen bastu, även i lägenheter.
    Tror jag inte det minsta på. Jag känner flera finnar som inte har ett sånt intresse. Långt ifrån alla gillar att sitta i en överhettad vrå och svettas, det säger sig självt. 
  • Spucks
    Anonym (nvi) skrev 2025-03-09 14:18:41 följande:
    Och du får acceptera att jag finner dina ickeargument lika korkade. Bryr mig inte. Jag klagar inte utan försvarar mig eftersom du fortsätter provocera och bråka.
    Du verkar bryr dig väldigt mycket .... ;)
Svar på tråden Bara bada bastu