Bara bada bastu
Vilket drag! Grattis!
Vilket drag! Grattis!
Bara bada bastu är inte min musikgenre, men det är
en stor del av Sveriges genre. Varje år så är det någon liknande låt som en stor del av Sveriges befolkning älskar. Det här året är det en låt som många andra gillar eller tycker är helt okej av de som inte annars gillar den typen av musik. Därför tycker jag att det är roligt att de får representera den delen av musiksverige i Eurovision. kul att visa världen att vi har en bredd, oavsett hur det går. Vi behöver inte skämmas om det skulle gå dåligt, världen vet redan att vi kan leverera musik. Personligen tror jag faktiskt att den kan gå riktigt bra. En tolva lär vi i alla fall få.
Bara bada bastu är inte min musikgenre, men det är
en stor del av Sveriges genre. Varje år så är det någon liknande låt som en stor del av Sveriges befolkning älskar. Det här året är det en låt som många andra gillar eller tycker är helt okej av de som inte annars gillar den typen av musik. Därför tycker jag att det är roligt att de får representera den delen av musiksverige i Eurovision. kul att visa världen att vi har en bredd, oavsett hur det går. Vi behöver inte skämmas om det skulle gå dåligt, världen vet redan att vi kan leverera musik. Personligen tror jag faktiskt att den kan gå riktigt bra. En tolva lär vi i alla fall få.
Glad framförallt att varken Måns eller John Lundvik vann, den första hade en riktigt intetsägande tråklåt och den andra verkar vara en riktigt gnällig bitter typ.
Hade väl egentligen hoppats att Greczula tog hem det, men nu skickar vi iallafall ett småkul bidrag. Ett plus att det framförs på svenska.
Som född 80-talist har man haft förmånen att följa många melodifestivaler genom åren.
Gemensam nämnare för senaste 10 årens vinnande bidrag är favoritskap/varit favoriter. D.v.s tippade att vinna.
Detta i kombination av perfekta scenteknologiska uppträdande för tv och en viss typ av flockröstande individer.
Plötsligt verkade alla tro att Måns redan vunnit, då han legat som ohotad etta(enligt sammanställda odds) och därav favoriten alltid brukar vinna. Fick även bekräftat från en initierad källa att röstdeltagande varit lägre än tidigare år, vilket ju också påverkar resultatet från folkets röster.
Roligt ifall detta kan vara ett litet mini banbrytande mönster: favoriten kan inte alltid vinna. Få bort alla perfektionistiska scenteknologiska uppträdanden och istället lyssna på MUSIKEN!! Något som gjordes mera förr i tiden. Vilket ju är själva grundkonceptet med melodifestivalen.