• Haja98

BF januari 2026

Hejsan!

Vet inte om det redan finns en sån här tråd, men jag lyckades inte hitta en 😅 Tänkte om det är fler som har BF i januari 2026 och vill ha ett forum tillsammans där vi diskuterar symptom och allt annat! 

Kort om mig: jag är 26 år och har bf 2 januari med första barnet! Jag och min sambo försökte i ett år och skulle precis söka hjälp när vi lyckades med detta lilla frö i magen! 
    Jag mår illa, inte så jag spytt men ändå illa, har ont över magen, känner mig sjuk i kroppen och är tröttare än jag någonsin varit tidigare! Men också lyckligare ❤️

Hoppas det är fler som har bf i januari som vill prata av sig! 

• Svar på tråden BF januari 2026
  • Anonym (Fyran)

Jag hoppar in här,  stort grattis till alla som plussat ❤️
    Jag fyller 35 i år, väntar barn nummer 4. 
    Jag tog ut min p-stav i början på mars och fick mens i slutet på månaden. Jag fick plus på stickan i april 2 dagar innan bim vilket kändes helt otroligt att det tog sig på första försöket (igen) tog sig på första med sonen som är född 2021 ????
    bf enligt appen är 5/1 och det känns som en evighet tills dess.

än så länge känner jag av mensvärk i ljumskarna och ibland känning över blygdbenet, trötthet nästan dygnet rund, börjar bli lite öm på utsidan av brösten.

• Duärvälkommen
    barnlängtan89 skrev 2025-05-01 07:35:45 följande:
    Grattis vad spännande med ev tvillingar! Jag kände smärta på båda sidorna av magen och skojade med maken att de kanske är två, tror han dog lite där. 🤪😂 Nu känner jag bara på vänster sida så tror nog de bara är en. 😄
    Haha ja jag hoppas nog på en bebis första gången, mest för eventuella risker i graviditeten. Sedan är alla välkommna som lyckas bli till såklart, men skulle nog vara lite läskigt 😅

Här är det tvärt om, min man tycker det skulle vara kul med tvillingar, jag själv är mer skeptisk 😅 vi får väl se!
  • Duärvälkommen
    Snuvan skrev 2025-05-01 15:17:15 följande:

så roligt att hitta hit! :) plussade på stickan den 19 april, har fått lite varierande bf mellan 30 dec - 2 januari enligt apparna. enligt appen går jag in i vecka 6 idag. Har vetat snart i två veckor och veckorna går verkligen i snigelfart, nån som håller med? 

det är vårat första gemensamma barn så känner mig så pirrig! 

men alltså, denna tröttheten är det sjukaste? har legat i sängen i typ 24 timmar nu, det känns som att jag inte sovit en blund. Jag känner mig typ jet lagged, eller som om man flugit i 16 timmar men inte lyckats sova en blund  😂

jag tycker det först känns lite jobbigt och nästintill pinsamt att vara såhär trött?. men som min man klokt sa idag, jag får öva på att vila! Det är så lätt att tänka att man ska köra på som vanligt, men jag ska verkligen öva på att lyssna på kroppen, den har ju fullt upp med jobb därinne!

Nån mer som känner igen sig? ni som har varit gravida förr, har tröttheten blivit lite lättare med tiden? Tur att det är röd dag för jag vette tusan hur jag hade orkat arbeta en dag som denna 😅

Jag går runt och undrar varför jag är så himla trött hela tiden! Inte van att tänka tanken att ?just det ja, jag är ju gravid?. Så ja jag känner igen mig. Har dock haft väldigt svårt för att somna och vaknat flera gånger under natten senaste 3 nätterna. Någon annan som har liknande? Inte konstigt att man blir trött på dagarna då 🤪

• barnlängtan89
    Duärvälkommen skrev 2025-05-01 23:51:16 följande:

Jag går runt och undrar varför jag är så himla trött hela tiden! Inte van att tänka tanken att ?just det ja, jag är ju gravid?. Så ja jag känner igen mig. Har dock haft väldigt svårt för att somna och vaknat flera gånger under natten senaste 3 nätterna. Någon annan som har liknande? Inte konstigt att man blir trött på dagarna då 🤪

Jag hade de så i ett par dagar, gjorde mig tokig men de senaste två nätterna har jag sovit bättre igen så hoppas de går över fort för dig med!
  • Jono90
    Snuvan skrev 2025-05-01 15:17:15 följande:

så roligt att hitta hit! :) plussade på stickan den 19 april, har fått lite varierande bf mellan 30 dec - 2 januari enligt apparna. enligt appen går jag in i vecka 6 idag. Har vetat snart i två veckor och veckorna går verkligen i snigelfart, nån som håller med? 

det är vårat första gemensamma barn så känner mig så pirrig! 

men alltså, denna tröttheten är det sjukaste? har legat i sängen i typ 24 timmar nu, det känns som att jag inte sovit en blund. Jag känner mig typ jet lagged, eller som om man flugit i 16 timmar men inte lyckats sova en blund  😂

jag tycker det först känns lite jobbigt och nästintill pinsamt att vara såhär trött?. men som min man klokt sa idag, jag får öva på att vila! Det är så lätt att tänka att man ska köra på som vanligt, men jag ska verkligen öva på att lyssna på kroppen, den har ju fullt upp med jobb därinne!

Nån mer som känner igen sig? ni som har varit gravida förr, har tröttheten blivit lite lättare med tiden? Tur att det är röd dag för jag vette tusan hur jag hade orkat arbeta en dag som denna 😅

Stort grattis! 

Med första barnet tyckte jag aldrig att jag drabbades av den där ?extrema tröttheten? men inser också nu, när jag har en 3-åring som kräver konstant aktivitet, att jag ändå låg rätt mycket på soffan om dagarna då 😂 Sen kan det såklart vara väldigt olika. Minns att det var värst i början och sista veckorna, övrig tid var rätt ok!

Är just nu i Stockholm på semester med familjen och håller på att gå under av trötthet + att illamåendet börjat så smått? hoppas det är kombinationen graviditet och förkylning för vet knappt heller hur jag skulle kunnat jobba idag 🙈 

• Anonym (Trean)

Fem veckor och nu har brösten börjat ömma. Skönt med lite symptom. Tiden sniglar sig fram så här i början. Jag har aldrig haft något missfall och är lite nyfiken om man kan få MA och ha fortsatta gravidsymptom. Jag har hatt kraftigt illamående i tidiga graviditeter. Kan man va starka symptom trots att graviditeten avstannat?

• Anonym (40+)

Nån av er som fått negativt bim-5 och ändå fått plus på bim? Fick negativt med testa tidigt idag så blev lite besviken. 

• Anonym (Silence)

Hittade två graviditetstest som jag hade kvar hemma? och kunde såklart inte låta bli att testa, bara för skojs skull!

I vecka 4+5 idag, och strecken ser så fina ut! ✨
  • Anonym (Silence)
    Anonym (40+) skrev 2025-05-03 14:19:49 följande:

Nån av er som fått negativt bim-5 och ändå fått plus på bim? Fick negativt med testa tidigt idag så blev lite besviken. 

Ja! Jag testade negativt BIM-5 i en tidigare graviditet, men fick faktiskt plus några dagar senare. 
    Det kan vara för tidigt för kroppen att visa ett positivt resultat då ägget ändå fäster mellan 5-10 dagar efter ägglossning. 
    Håller tummarna för dig! Det är långt ifrån avgjort än!
    Heja dig!
  • Anonym (Fyran)
    Anonym (40+) skrev 2025-05-03 14:19:49 följande:

I mina tidigare graviditeter har jag fått negativt innan bim och plussat väldigt svagt nästan en vecka efter bim och det har blivit barn av det 🙂
Svar på tråden BF januari 2026