Snuvan skrev 2025-05-01 15:17:15 följande:
så roligt att hitta hit! :) plussade på stickan den 19 april, har fått lite varierande bf mellan 30 dec - 2 januari enligt apparna. enligt appen går jag in i vecka 6 idag. Har vetat snart i två veckor och veckorna går verkligen i snigelfart, nån som håller med?
det är vårat första gemensamma barn så känner mig så pirrig!
men alltså, denna tröttheten är det sjukaste? har legat i sängen i typ 24 timmar nu, det känns som att jag inte sovit en blund. Jag känner mig typ jet lagged, eller som om man flugit i 16 timmar men inte lyckats sova en blund 😂
jag tycker det först känns lite jobbigt och nästintill pinsamt att vara såhär trött?. men som min man klokt sa idag, jag får öva på att vila! Det är så lätt att tänka att man ska köra på som vanligt, men jag ska verkligen öva på att lyssna på kroppen, den har ju fullt upp med jobb därinne!
Nån mer som känner igen sig? ni som har varit gravida förr, har tröttheten blivit lite lättare med tiden? Tur att det är röd dag för jag vette tusan hur jag hade orkat arbeta en dag som denna 😅
Stort grattis!
Med första barnet tyckte jag aldrig att jag drabbades av den där ?extrema tröttheten? men inser också nu, när jag har en 3-åring som kräver konstant aktivitet, att jag ändå låg rätt mycket på soffan om dagarna då 😂 Sen kan det såklart vara väldigt olika. Minns att det var värst i början och sista veckorna, övrig tid var rätt ok!
Är just nu i Stockholm på semester med familjen och håller på att gå under av trötthet + att illamåendet börjat så smått? hoppas det är kombinationen graviditet och förkylning för vet knappt heller hur jag skulle kunnat jobba idag 🙈