• Haja98

BF januari 2026

Hejsan!

Vet inte om det redan finns en sån här tråd, men jag lyckades inte hitta en 😅 Tänkte om det är fler som har BF i januari 2026 och vill ha ett forum tillsammans där vi diskuterar symptom och allt annat! 

Kort om mig: jag är 26 år och har bf 2 januari med första barnet! Jag och min sambo försökte i ett år och skulle precis söka hjälp när vi lyckades med detta lilla frö i magen! 
    Jag mår illa, inte så jag spytt men ändå illa, har ont över magen, känner mig sjuk i kroppen och är tröttare än jag någonsin varit tidigare! Men också lyckligare ❤️

Hoppas det är fler som har bf i januari som vill prata av sig! 

• Svar på tråden BF januari 2026
  • Anonym (Minna)

Hej! Jag är idag på BIM +4. Hade ägglossning 17/4 (vilket är helt säkert). Tycker ni att jag har svaga teststreck med tanke på vilken dag jag är i? Clearblues veckoindikator visade 1 - 2... 

• Anonym (40+)

Du är ju helt klart gravid iaf 😍 Grattis!!!!!

• Anonym (Dalarna)

Chocken haha! Testade igår på eftermiddagen😅 Bim-2

• Anonym (40+)

Grattis 😍🎉
    Har du haft mycket symptom eller??? 

• Anonym (Dalarna)
    Anonym (40+) skrev 2025-05-05 19:39:43 följande:

Grattis 😍🎉
    Har du haft mycket symptom eller??? 

Tack!!!

Började med brutalt ont i brösten för ungefär en vecka sedan, tog då ett gravtest som var helt blankt och tänkte jahapp, inget denna månad heller😅 Men sen fortsatte brösten spänna och ömma sådär så att jag vaknade upp på nätterna😫 Har också varit ofantligt trött senaste dagarna, kraschar flera gånger om dagen. Väldigt känslig näsa också!!
  • Anonym (Dalarna)

Även molande värk i livmodern senaste dagen! Känns verkligen att något händer där inne. Hade liknande symtom med första barnet (detta är andra), men inte såm smärta i brösten😅 plussade inte så här starkt och tidigt med första barnet heller!

• Anonym (40+)

Blev inget denna gång heller för oss. Lycka till alltihopa. 🥰

• Duärvälkommen
    Anonym (Minna) skrev 2025-05-05 13:41:49 följande:

Hej! Jag är idag på BIM +4. Hade ägglossning 17/4 (vilket är helt säkert). Tycker ni att jag har svaga teststreck med tanke på vilken dag jag är i? Clearblues veckoindikator visade 1 - 2... 

Jag har samma ungefär på stickorna och är lika långt gången som du. Dock visar digitalt 2-3 veckor men tänke att det där kan ju vara väldigt olika. jag ska ta ett nytt digitalt 3 veckor efter ägglossning och hoppas då att det kommer stå 3+ veckor. Vi får se! 

Har grymt mycket värk i magen dock! Inte så orolig då det är väldigt vanligt men idag vaknade jag på natten av världens mensvärk (utan mens då). 

• Duärvälkommen
    Anonym (Trean) skrev 2025-05-02 23:04:31 följande:

Fem veckor och nu har brösten börjat ömma. Skönt med lite symptom. Tiden sniglar sig fram så här i början. Jag har aldrig haft något missfall och är lite nyfiken om man kan få MA och ha fortsatta gravidsymptom. Jag har hatt kraftigt illamående i tidiga graviditeter. Kan man va starka symptom trots att graviditeten avstannat?

Tekniskt sätt ja. Man kan få en så kallad ofostrig graviditet där Graviditetssymptom fortsätter men embryot utvecklas inte. Ofta upptäcker man detta på första Ultraljudet. Men det är väldigt ovanligt och inget man kan påverka! Så ta dina symptom som positivt, ingen idé att älta det man inte kan påverka. Jag mår inte heller illa någonting, men det det mer som väldigt skönt att slippa. 😊
  • Anonym (Trean)
    Duärvälkommen skrev 2025-05-06 12:16:45 följande:
    Tekniskt sätt ja. Man kan få en så kallad ofostrig graviditet där Graviditetssymptom fortsätter men embryot utvecklas inte. Ofta upptäcker man detta på första Ultraljudet. Men det är väldigt ovanligt och inget man kan påverka! Så ta dina symptom som positivt, ingen idé att älta det man inte kan påverka. Jag mår inte heller illa någonting, men det det mer som väldigt skönt att slippa. 😊
    Tack! Jag är helt säker på att illamåendet kickar in när som helst så jag passar på att njuta!
Svar på tråden BF januari 2026