• Haja98

BF januari 2026

Hejsan!

Vet inte om det redan finns en sån här tråd, men jag lyckades inte hitta en 😅 Tänkte om det är fler som har BF i januari 2026 och vill ha ett forum tillsammans där vi diskuterar symptom och allt annat! 

Kort om mig: jag är 26 år och har bf 2 januari med första barnet! Jag och min sambo försökte i ett år och skulle precis söka hjälp när vi lyckades med detta lilla frö i magen! 
    Jag mår illa, inte så jag spytt men ändå illa, har ont över magen, känner mig sjuk i kroppen och är tröttare än jag någonsin varit tidigare! Men också lyckligare ❤️

Hoppas det är fler som har bf i januari som vill prata av sig! 

• Svar på tråden BF januari 2026
  • barnlängtan89

Jag är sååå nojig. Mest för missfall, drömde tom att jag började blöda i natt, men också att jag inte är gravid utan egentligen har typ cancer och kommer dö. 🙈 Haha jag förstår ju hur knasigt de låter och egentligen tror jag nog inte att de ens är en möjlighet. Men kan tydligen inte låt bli att spela upp skräckscenarion.

Någon mer som har dessa tankar? 

Detta är inte hela tiden, mest är jag lycklig i min lilla bebisbubbla och bara så glad att jag faktiskt kunde bli gravid, det är fortfarande lite svårt att förstå, efter 37 försök gick det, vad är oddsen liksom?? 😅

Känns som jag nästan kommer undan lite för lätt med symptomen också, brösten är lite ömma, har lite stickande smärtor i magen med jämna mellanrum och ett lätt illamående. Så jag känner mig lite lagom gravid men utan att de påverkar min vardag. 😄

• Anonym (Minna)

Jag är också nojig. Eller snarare helt säker på att det är missfall på gång eller utomkveds. Testlinjernq ökar inte i styrka och clearblue med veckoindikator visar fortfarande 1 - 2. Blir förmodligen ingen januaribebis för mig :( 

• barnlängtan89
    Anonym (Minna) skrev 2025-05-07 09:01:16 följande:

Jag är också nojig. Eller snarare helt säker på att det är missfall på gång eller utomkveds. Testlinjernq ökar inte i styrka och clearblue med veckoindikator visar fortfarande 1 - 2. Blir förmodligen ingen januaribebis för mig :( 

Det kan ju röra sig om en sen inplantering, att det är därför testet är svagt och det hinner inte hända så mycket på två dagar. Men jag förstår att det är stressande med svaga tester. Hoppas så det blir starkare snart. ❤️ 

Jag forskade en del i utomkvedskap då jag tycker min smärta i magen sitter högt upp och vad jag fann var att de vanligaste förloppet är kraftig blödning men ändå starkare positiva tester och väldigt ont. Så de behöver du nog inte oroa dig för. 

Men ja de är verkligen nojigt i början. 😝
  • Anonym (Minna)
    barnlängtan89 skrev 2025-05-07 09:47:27 följande:
    Det kan ju röra sig om en sen inplantering, att det är därför testet är svagt och det hinner inte hända så mycket på två dagar. Men jag förstår att det är stressande med svaga tester. Hoppas så det blir starkare snart. ❤️ 

Jag forskade en del i utomkvedskap då jag tycker min smärta i magen sitter högt upp och vad jag fann var att de vanligaste förloppet är kraftig blödning men ändå starkare positiva tester och väldigt ont. Så de behöver du nog inte oroa dig för. 

Men ja de är verkligen nojigt i början. 😝
    Tack för svar! Jag tycker ändå att testerna borde öka i styrka om hCG ökar som det ska. Alla trådar jag hittat där testerna inte ökar har i princip slutat med missfall. Först var det enda jag kunde tänka på att få ett plus, pch nu är det enda jag kan tänka på att plusset borde öka i intensitet. Försöker se det positivt att jag i alla fall kunde bli gravid. Bifogar en bild på mina test, alla med morgonurin. Taget varje morgon de senaste dagarna. Har blivit svagare snarare än starkare. 
  • MammaMG

Hej på er! Jag har varit lite rädd för att hoppa in i tråden på grund av min historik med missfall, men känner att nu är det dags!

Jag plussade i lördags, och har bf mellan 14-16 januari, apparna säger lite olika. Vecka 4+0 idag.

Har två missfall i bagaget, ett i januari och ett i mars, så nu hoppas jag verkligen att det är tredje gången gillt. Har ett barn sedan tidigare, så detta blir förhoppningsvis vår andra skruttHjärta

Oavsett hur det blir, om graviditeten lyckas eller om det blir missfall så tycker jag att man får så bra stöd i dessa grupper.

Ser fram emot att dela resan med er härHjärta

• Anonym (Gravid)
    Anonym (Minna) skrev 2025-05-07 09:57:06 följande:
    Tack för svar! Jag tycker ändå att testerna borde öka i styrka om hCG ökar som det ska. Alla trådar jag hittat där testerna inte ökar har i princip slutat med missfall. Först var det enda jag kunde tänka på att få ett plus, pch nu är det enda jag kan tänka på att plusset borde öka i intensitet. Försöker se det positivt att jag i alla fall kunde bli gravid. Bifogar en bild på mina test, alla med morgonurin. Taget varje morgon de senaste dagarna. Har blivit svagare snarare än starkare.
    Hej! Hoppar in lite här avsides då jag bara vill säga några kanske lite lugnande ord till dig. Jag hade exakt som dig, billiga tester som inte blev starkare. Läste alla trådar jag kunde finna, fann samma som dig, att det slutar med missfall. Men ett positivt test är ett positivt test, dom där billiga testen är inte gjorda för att mäta hcg-koncentrationen med. Har även läst att rfsu?s tester är jätte dåliga på det viset och vissa får inte ens någon ökning alls. Slutade och testa tillsut då psyket bara tog stryk av det, är nu i v 12!
    lägger in en bild på hur mina tester såg ut. Testade alltså varannan-var tredje dag och det starkaste är från v 6!
  • Jono90
    barnlängtan89 skrev 2025-05-07 08:06:30 följande:

Jag är sååå nojig. Mest för missfall, drömde tom att jag började blöda i natt, men också att jag inte är gravid utan egentligen har typ cancer och kommer dö. 🙈 Haha jag förstår ju hur knasigt de låter och egentligen tror jag nog inte att de ens är en möjlighet. Men kan tydligen inte låt bli att spela upp skräckscenarion.

Någon mer som har dessa tankar? 

Detta är inte hela tiden, mest är jag lycklig i min lilla bebisbubbla och bara så glad att jag faktiskt kunde bli gravid, det är fortfarande lite svårt att förstå, efter 37 försök gick det, vad är oddsen liksom?? 😅

Känns som jag nästan kommer undan lite för lätt med symptomen också, brösten är lite ömma, har lite stickande smärtor i magen med jämna mellanrum och ett lätt illamående. Så jag känner mig lite lagom gravid men utan att de påverkar min vardag. 😄

Är också sjukt nojig! För missfall? och framförallt att jag ska få MA och gå runt och TRO att jag är gravid i flera veckor nu i sommar - och sen inte vara det. Vet att jag nojade med första också men tror banne mig det är värre den här gången. Tagit betydligt fler tester iaf 🙈 blev plötsligt också mer eller mindre ?tvungen? att berätta för min chef idag, mååånga veckor tidigare än jag hade tänkt?  så nu tror jag typ att jag jinxat det och att det ska skita sig 🙈 hur funkar hjärnan egentligen.

Har typ exakt samma symtom som du (+ kissig heeela tiden) så känns ändå lugnande att läsa. Har också bokat ett VUL om två veckor? längtar!

• Anonym (Minna)
    Anonym (Gravid) skrev 2025-05-07 12:24:51 följande:
    Hej! Hoppar in lite här avsides då jag bara vill säga några kanske lite lugnande ord till dig. Jag hade exakt som dig, billiga tester som inte blev starkare. Läste alla trådar jag kunde finna, fann samma som dig, att det slutar med missfall. Men ett positivt test är ett positivt test, dom där billiga testen är inte gjorda för att mäta hcg-koncentrationen med. Har även läst att rfsu?s tester är jätte dåliga på det viset och vissa får inte ens någon ökning alls. Slutade och testa tillsut då psyket bara tog stryk av det, är nu i v 12!
    lägger in en bild på hur mina tester såg ut. Testade alltså varannan-var tredje dag och det starkaste är från v 6!
    Tack snälla Anonym(Gravid) för att du skickade den bilden och grattis till din graviditet! Det påminner verkligen om min utveckling nu, då finns det lite lite hopp i alla fall! Jag har inte ens orkat skriva in mig hos MVC än för jag är så säker på att det inte kommer bli något.
  • Anonym (Hoppaspåbebisnr3)

Hej,

Jag fick ett positivt test den 29/4, vilket var äl+9, och BF är 11/1. Idag är jag på äl+18 (BIM+4) och jag analyserar stegringen på graviditetstesterna som en galning. Jag tycker det ser positivt ut men är oerhört mer nervös den här graviditeten än jag någonsin varit tidigare. Jag har haft HG vid mina tidigare graviditeter, så när den diagnosen satts runt vecka 6-7 har jag vid den undersökningen fått ett ultraljud. Jag har ännu inte börjat må illa men är ju bara i vecka 5, men jag går nästan och längtar efter att må illa. Om jag skulle slippa HG den här gången och om det då inte skulle finnas någon anledning till att göra ett tidigt ultraljud tänkte jag nog försöka boka in ett VUL ändå.

• Duärvälkommen

Hade mitt första digitala möte (inskrivning) med barnmorska igår, nu är man igång på riktigt känns det som. Är i vecka 5+3 idag. 

Fortfarande ömma bröst och molvärk i magen som enda symptom. Inget illamående ännu 😊 

Och jag förstår er andra att man går runt och tänker det värsta ang missfall. Det är lätt att glömma bort att man har oddsen med sig. Att man faktiskt har 80-85 % chans att faktiskt lyckas. Ibland känn det nästan tvärt om i huvudet, att man har extrem tur om man lyckas haha 😅

Jag kommer att ta ett ultraljud hos min privata gyn i vecka 8. Mest för att kolla om det är tvillingar eftersom att jag förmodligen släppte två ägg. Men också för att jag gärna vill ha ett VUL vecka 8. Jag har läst att om man ser att allt är
    bra i vecka 8, ser hjärtslagen osv så är chansen för missfall efter det väldigt liten. Så det kanske kan lugna lite 😊

Svar på tråden BF januari 2026