• Haja98

BF januari 2026

Hejsan!

Vet inte om det redan finns en sån här tråd, men jag lyckades inte hitta en 😅 Tänkte om det är fler som har BF i januari 2026 och vill ha ett forum tillsammans där vi diskuterar symptom och allt annat! 

Kort om mig: jag är 26 år och har bf 2 januari med första barnet! Jag och min sambo försökte i ett år och skulle precis söka hjälp när vi lyckades med detta lilla frö i magen! 
    Jag mår illa, inte så jag spytt men ändå illa, har ont över magen, känner mig sjuk i kroppen och är tröttare än jag någonsin varit tidigare! Men också lyckligare ❤️

Hoppas det är fler som har bf i januari som vill prata av sig! 

• Svar på tråden BF januari 2026
  • Haja98
    Jono90 skrev 2025-04-26 14:15:23 följande:

Hej och grattis! Jag plussade idag och bf varierar beroende på vilken kalkylator jag använder, allt från 2/1-6/1. Har en 3-årig dotter sen tidigare och hon kom på bf+12 så lägger inte jättemycket vikt vid det datumet ändå 😂

Är 34 år gammal. Har längtat men inte vågat bli gravid sista året pga stora problem med gallblåsan, nu är jag opererad och väldigt glad (om än lite chockad) över att vårt första försök till ett syskon verkar ha tagit! ☺️ 

Mår än så länge helt ok, lite lätt molande värk och stundtals lite illamående (men inte värre än att jag trodde det var mensen som var på g). 

Lycka till alla!

Stort grattis!! Lycka till själv!

Nu börjar mina streck mörkna här hemma 😍 Även illamåendet är tillbaka! Inte den härligaste känslan att vara illamående men ändå väldigt skönt att få känna av graviditeten så jag kan oroa mig mindre! 
  • Anonym (Silence)
    Ankan010 skrev 2025-04-26 13:56:28 följande:

Åh vad roligt med en bf januari 2026 grupp! :) Har själv plussat igår med troligtvis bf 4/1. Det här blir mitt tredje barn. Har två döttrar på 3 och 5 år sedan tidigare. Brösten gör ont och jag mår illa. Är också supertrött. 

Jono90 skrev 2025-04-26 14:15:23 följande:

Hej och grattis! Jag plussade idag och bf varierar beroende på vilken kalkylator jag använder, allt från 2/1-6/1. Har en 3-årig dotter sen tidigare och hon kom på bf+12 så lägger inte jättemycket vikt vid det datumet ändå 😂

Är 34 år gammal. Har längtat men inte vågat bli gravid sista året pga stora problem med gallblåsan, nu är jag opererad och väldigt glad (om än lite chockad) över att vårt första försök till ett syskon verkar ha tagit! ☺️ 

Mår än så länge helt ok, lite lätt molande värk och stundtals lite illamående (men inte värre än att jag trodde det var mensen som var på g). 

Lycka till alla!

Åhh, grattis till plusset till er båda! ✨ 
  • Anonym (Silence)
    Haja98 skrev 2025-04-27 08:40:12 följande:
    Stort grattis!! Lycka till själv!

Nu börjar mina streck mörkna här hemma 😍 Även illamåendet är tillbaka! Inte den härligaste känslan att vara illamående men ändå väldigt skönt att få känna av graviditeten så jag kan oroa mig mindre! 
    Vad härligt! 😁 Så skönt när man får lite bekräftelse från kroppen! 🥰 Själv så tog jag ett Clearblue igår och fick 2?3 veckor 👌
  • Anonym (Silence)

Haha, varför blir det alltid ett frågetecken när man gör ett bindestreck 😂😂

• Haja98
    Anonym (Silence) skrev 2025-04-27 10:35:42 följande:
    Vad härligt! 😁 Så skönt när man får lite bekräftelse från kroppen! 🥰 Själv så tog jag ett Clearblue igår och fick 2?3 veckor 👌
    Åh vad härligt!! Jag försöker hålla mig tills på onsdag att ta mitt digitala och hoppas jag får 2?3 veckor, men känns som jag kommer ta det tidigare 😅 Känns som jag verkligen vara väntar på att dagarna ska gå nu, både till när man går in i nästa vecka, bm besök och kunna få ta det digitala! 
  • Haja98

Lyckades inte vänta men tur var ju det, imorse fick även jag 2-3 veckor på mitt digitala test! 🥰🎉

• Anonym (Silence)
    Haja98 skrev 2025-04-28 06:58:38 följande:

Lyckades inte vänta men tur var ju det, imorse fick även jag 2-3 veckor på mitt digitala test! 🥰🎉

Åh så härligt! 🥰 
  • Anonym (40+)

Hej hej. 
    En till här som väntar på att få göra test. Har tidig äl, bara några dagar efter mens men tror vi prickade in det bra! Ätit Apiforce oxå. Kan inte testa förns om en vecka men den här gången känner ja mig nästan säker 😅 Migrän, fruktansvärt trött och en märklig molande känsla nere i magen! Är 40+ så inte varit de lättaste men har ett barn sen innan som är 12 år. Nu håller vi tummarna allihopa för Januari bebisar 😍

• barnlängtan89

Jag plussade igår, helt otroligt, efter nästa 3år av försök 38onde gången gillt? 😅 Tog ett nytt test på morgonen idag som var starkare än de igår (men de igår tog jag vid 11) har två kemiska graviditeter i bagaget så vågar inte riktigt ta ut segern än men känns iaf lovande. 😊 Ska ta ett digitalt imorgon och står de 2-3veckor på det har jag kommit längre än de andra två iaf, då kanske de känns på riktigt. 

Jag är 35 och min man 42, vi har en 9åring sen innan så detta kommer bli en gosesladdis om den stannar. ❤️ 

BF 3/1 enligt NC och 6/1 om man räknar efter förra mensen. 

Har massa symptom, huvudvärk, illamående, molande värk i mage, doftkänslig men får alla dessa även när jag har pms så inte mycket att gå på. 😛 Sover som en kratta dock, det hör inte till vanligheten. 😂

Hur gör ni med kaffe, jag brukar dricka 2-3koppar om dagen men nu är jag nervös och vågar knappt dricka det. 🙈

• Anonym (Silence)
    barnlängtan89 skrev 2025-04-29 10:09:04 följande:

Jag plussade igår, helt otroligt, efter nästa 3år av försök 38onde gången gillt? 😅 Tog ett nytt test på morgonen idag som var starkare än de igår (men de igår tog jag vid 11) har två kemiska graviditeter i bagaget så vågar inte riktigt ta ut segern än men känns iaf lovande. 😊 Ska ta ett digitalt imorgon och står de 2-3veckor på det har jag kommit längre än de andra två iaf, då kanske de känns på riktigt. 

Jag är 35 och min man 42, vi har en 9åring sen innan så detta kommer bli en gosesladdis om den stannar. ❤️ 

BF 3/1 enligt NC och 6/1 om man räknar efter förra mensen. 

Har massa symptom, huvudvärk, illamående, molande värk i mage, doftkänslig men får alla dessa även när jag har pms så inte mycket att gå på. 😛 Sover som en kratta dock, det hör inte till vanligheten. 😂

Hur gör ni med kaffe, jag brukar dricka 2-3koppar om dagen men nu är jag nervös och vågar knappt dricka det. 🙈

Stort grattis till plusset! 🥰 Vilken resa ni gjort! 

Jag har dragit ner rejält på kaffe, dricker bara lite ibland ☕ och har slutat helt med energidryck. Man blir ju nojig över allt nu haha 🙈 Så nu vet jag inte om tröttheten är pga graviditeten eller för att jag minskat på koffein 🤣
    Hoppas ditt digitala visar 2-3 imorgon 😁
Svar på tråden BF januari 2026