• Haja98

BF januari 2026

Hejsan!

Vet inte om det redan finns en sån här tråd, men jag lyckades inte hitta en 😅 Tänkte om det är fler som har BF i januari 2026 och vill ha ett forum tillsammans där vi diskuterar symptom och allt annat! 

Kort om mig: jag är 26 år och har bf 2 januari med första barnet! Jag och min sambo försökte i ett år och skulle precis söka hjälp när vi lyckades med detta lilla frö i magen! 
    Jag mår illa, inte så jag spytt men ändå illa, har ont över magen, känner mig sjuk i kroppen och är tröttare än jag någonsin varit tidigare! Men också lyckligare ❤️

Hoppas det är fler som har bf i januari som vill prata av sig! 

• Svar på tråden BF januari 2026
  • Haja98

Grattis till alla plus!

Någon som lyckats få +3 på Clearblue än? Är som sagt min första graviditet så vet inte när man bör få det helt. Testar fortfarande på mina stickor dagligen för att se att de blir mörkare och tänkt fortsätta tills jag får ett+3! Har bara ett digitalt test hemma dock som jag inte vill slösa bort 😅

Mina symptom har tyvärr börjar innefatta att jag inte kan sova om nätterna (därav detta inlägg klockan 6 en ledig dag) och att alla leder i kroppen gör för jäkla ont

• barnlängtan89
    Haja98 skrev 2025-05-01 05:54:55 följande:

Grattis till alla plus!

Någon som lyckats få +3 på Clearblue än? Är som sagt min första graviditet så vet inte när man bör få det helt. Testar fortfarande på mina stickor dagligen för att se att de blir mörkare och tänkt fortsätta tills jag får ett+3! Har bara ett digitalt test hemma dock som jag inte vill slösa bort 😅

Mina symptom har tyvärr börjar innefatta att jag inte kan sova om nätterna (därav detta inlägg klockan 6 en ledig dag) och att alla leder i kroppen gör för jäkla ont

3+ borde bli runt en vecka efter bim. Dock tänk på att alla är olika och testerna är inte gjorda för att användas kvantitativ. 🤗

att sova dåligt är verkligen ett av de värsta symptomen! Det ska ju inte komma förrän efter bebis kommit, i min värld 😅😅 

Jag skrev in mig på BM igår, fick en tid 11/5 känns jättelångt bort men fick de också att kännas lite mer verkligt nu på något vis. 😅 Har ni skrivit in er än?
  • barnlängtan89
    Duärvälkommen skrev 2025-04-30 21:35:11 följande:

Plussade idag på Bim-3 med clearblue ultratidigt SkrattandeBF 6 Jan 2026. 

30 år första barnet, har Pcos och försökt i ca 1 år. Tog sig nu första försöket med hormontabletter letrozol 2,5 mg. Fanns två mogna äggblåsor så risken finns för tvillingar hehe? 

Symptom är ömma bröst på sidorna, molvärk som ?mensvärk? i magen ibland men snabbt övergående, ganska trött på eftermiddagarna och tycker att jag kissar kanske lite oftare. 

Hoppas det vill stanna Skrattande

Grattis vad spännande med ev tvillingar! Jag kände smärta på båda sidorna av magen och skojade med maken att de kanske är två, tror han dog lite där. 🤪😂 Nu känner jag bara på vänster sida så tror nog de bara är en. 😄
  • Anonym (Trean)
    Haja98 skrev 2025-05-01 05:54:55 följande:

Grattis till alla plus!

Jag hade bim torsdag för en vecka sen och har ändå ett test över så jag tänkte använda upp det i helgen och se om jag får +3 då. Ångrar att jag testade tidigt. Känns som att jag bara fick vänta en vecka längre. Haha. 
  • Haja98
    barnlängtan89 skrev 2025-05-01 07:30:35 följande:
    3+ borde bli runt en vecka efter bim. Dock tänk på att alla är olika och testerna är inte gjorda för att användas kvantitativ. 🤗

att sova dåligt är verkligen ett av de värsta symptomen! Det ska ju inte komma förrän efter bebis kommit, i min värld 😅😅 

Jag skrev in mig på BM igår, fick en tid 11/5 känns jättelångt bort men fick de också att kännas lite mer verkligt nu på något vis. 😅 Har ni skrivit in er än?
    Då avvaktar jag några dagar (är på BIM+7 idag så vill inte råka slösa testet)! 

Och verkligen, hade önskat att man kunde sova nu inför bebisens ankomst, inte vara trött redan innan 😅 

Jag skrev in mig för en vecka sedan, har tid 7/5. Känns fortfarande overkligt men börjar långsamt smälta det!
  • Haja98
    Anonym (Trean) skrev 2025-05-01 08:08:44 följande:
    Jag hade bim torsdag för en vecka sen och har ändå ett test över så jag tänkte använda upp det i helgen och se om jag får +3 då. Ångrar att jag testade tidigt. Känns som att jag bara fick vänta en vecka längre. Haha. 
    Åh samma här med att testa tidigt! Jag fick positivt BIM-3 😅 blir så otroligt lång väntan! 
  • Jono90

Första testet med veckoindikator i lördags visade 1-2 (kvällsurin dock) och i tisdags visade den 2-3 så det känns ju bra? men nu har jag bestämt mig för att avvakta minst en vecka innan jag testar för 3+. 

Ringde mottagningen igår och de tyckte jag kunde komma redan då, så jag var där på hälsosamtal igårkväll. Sjukt konstig känsla att boka in KUB och allt när man typ precis förstått att man är gravid 😂 Men kul såklart - vi hoppas ju det ska gå vägen!

• Anonym (Silence)

Välkomna alla nya och grattis till plusset 😁👋

Tänk på att det kan ta tid att få +3 med clearblue. I min förra graviditet visade testet fortfarande 2?3 i vecka 5+2, så försök att inte stressa. Brukar få +3 i v.7 (6+) typ 😊 Jag tänker inte testa mer nu utan litar på kroppen istället. Håller tummarna för oss alla! ✨🤍

Har inte skrivit in mig än, men det börjar kännas mer verkligt nu! 🥰 

• Snuvan

så roligt att hitta hit! :) plussade på stickan den 19 april, har fått lite varierande bf mellan 30 dec - 2 januari enligt apparna. enligt appen går jag in i vecka 6 idag. Har vetat snart i två veckor och veckorna går verkligen i snigelfart, nån som håller med? 

det är vårat första gemensamma barn så känner mig så pirrig! 

men alltså, denna tröttheten är det sjukaste? har legat i sängen i typ 24 timmar nu, det känns som att jag inte sovit en blund. Jag känner mig typ jet lagged, eller som om man flugit i 16 timmar men inte lyckats sova en blund  😂

jag tycker det först känns lite jobbigt och nästintill pinsamt att vara såhär trött?. men som min man klokt sa idag, jag får öva på att vila! Det är så lätt att tänka att man ska köra på som vanligt, men jag ska verkligen öva på att lyssna på kroppen, den har ju fullt upp med jobb därinne!

Nån mer som känner igen sig? ni som har varit gravida förr, har tröttheten blivit lite lättare med tiden? Tur att det är röd dag för jag vette tusan hur jag hade orkat arbeta en dag som denna 😅

• Älskadåsedd

Hej!

Om allt skulle gått som önskat skulle jag vara beräknad i början av januari. Är 43 år och har två tjejer på 11 och 14 sen tidigare. Fick ett sent missfall i vecka 14 i augusti förra året. Plussade för en vecka sen. Men nu i eftermiddag har jag börjat blöda och har mensvärk som kommer och går. 98 %säker på att det är missfall. 😭Hade börjat hoppas och längta ändå, trots att jag visste hur det kunde gå i min ålder... Så smärtsamt! 

Svar på tråden BF januari 2026