• Haja98

BF januari 2026

Hejsan!

Vet inte om det redan finns en sån här tråd, men jag lyckades inte hitta en 😅 Tänkte om det är fler som har BF i januari 2026 och vill ha ett forum tillsammans där vi diskuterar symptom och allt annat! 

Kort om mig: jag är 26 år och har bf 2 januari med första barnet! Jag och min sambo försökte i ett år och skulle precis söka hjälp när vi lyckades med detta lilla frö i magen! 
    Jag mår illa, inte så jag spytt men ändå illa, har ont över magen, känner mig sjuk i kroppen och är tröttare än jag någonsin varit tidigare! Men också lyckligare ❤️

Hoppas det är fler som har bf i januari som vill prata av sig! 

• Svar på tråden BF januari 2026
  • Anonym (40+)

Hur tidigt började ni må illa och känna av dofter??? Jag började kräkas vid plus förra graviditeten och kräktes till v 22 🙈

• Anonym (Trean)
    Anonym (40+) skrev 2025-04-29 11:25:26 följande:

Hur tidigt började ni må illa och känna av dofter??? Jag började kräkas vid plus förra graviditeten och kräktes till v 22 🙈

Jag mådde jättedåligt med båda barnen mer än halva graviditeten. Men minns inte när det började. Så nu går jag bara och väntar på att det ska kicka igång. Haha. Ska testa xonvea. Det har inte funnits när jag varit gravid tidigare. 
  • Anonym (Tingeling)

Kul med flera januaribebisar, grattis ❤️
    Här testar jag på och tycker att testerna blir tydligare, idag testade jag digitalt och fick 1-2v vilket kan stämma då jag nog plussat tidigt. Har ingen aning om när äl var då jag inte lyckades träffa in fullt utslag på den med äl-tester. Fick mf 2/4 så det är lite oklart när BIM var men troligtvis 26/4. Har 24dagars cykler med lutealfas på ca 11-13 dagar i vanliga fall. Dock är inte mina icke testa tidigt så starka (rfsu), men försöker att inte oroa mig och istället se på ökningen. Lite tråkigt att inte veta när jag bör få 2-3 v på digitalt då det skulle vara lugnande 🥰

Lägger med dagens tester (cb vanligt är testa tidigt) 🌸 
    *Rfsu strecket är rött (rosa) i verklig men ser grått ut på bilden tyvärr. 

• barnlängtan89
    Anonym (Silence) skrev 2025-04-29 11:02:13 följande:
    Stort grattis till plusset! 🥰 Vilken resa ni gjort! 

Jag har dragit ner rejält på kaffe, dricker bara lite ibland ☕ och har slutat helt med energidryck. Man blir ju nojig över allt nu haha 🙈 Så nu vet jag inte om tröttheten är pga graviditeten eller för att jag minskat på koffein 🤣
    Hoppas ditt digitala visar 2-3 imorgon 😁
    Tack så mycket! 🥰🥰

Ja nojjan är stor men gör nog som du och drar ner men ändå behåller lite kaffe. ☕️ Haha tror tröttheten beror på lite av allt! 😄
  • barnlängtan89

Efter att jag plussat igår luktade middagen gräslig, visst att fisk inte brukar vara fantastiskt doftmässigt men ville inte gå in i köket på resten av kvällen. 😅

Hoppas du slipper kräkningar denna gång det låter otroligt jobbigt enda fram till v22! 😱
  • Anonym (40+)

Ja jag va så fruktansvärt dålig! Jag låg nerbäddad med hink och typ åt vätskeersättning på sked. Va ja uppe eller ute nånstans så hade ja spypåse med mig överallt 🙈 Provade jobba lite med va kaos. Stod då i kassan på en mack! Ville typ strypa alla som kom o köpte korv för de lukta så illa 🙈 Hade typ inskrivningsvikten vid v 30.
    Jag har varit gravid en gång till med mf v 13 och de va lika då! Så man är väl bara en sån 🙈 
    Så därför tror man nu att de är en graviditet när man mår så illa! Men man går ju igång på alla signaler oxå. 

• Anonym (Silence)

Jag har mått olika i varje graviditet. Med första började illamåendet redan i vecka 5 och jag kräktes varje dag till vecka 12 🤢 Med de andra började det runt vecka 6?7, och jag var väldigt illamående fram till ungefär vecka 14?16, men slapp kräkas. Den här gången började jag känna av dofter redan runt plussdagen (ÄL+10), och svagt illamående kom nån dag senare. Men än så länge har jag sluppit må sådär jättedåligt 🙈
  • Anonym (N)

Hänger på här då även jag plussat idag. BF 9/1.
    Tydliga symptom redan v.3, så har varit rätt säker en vecka men fått det helt bekräftat nu.
    Första gången, så mycket nervositet och förväntan såklart.

• barnlängtan89

Yay dagens digitala visade på 2-3veckor. 🥳

Sover helt galet dåligt, och vaknade i natt av en hemsk smärta på vänster sida av mage så nu oroar jag mig för utomkvedhavandeskap  😅🙈 Nu gör de inte speciellt ont längre iaf. 
  • Duärvälkommen

Plussade idag på Bim-3 med clearblue ultratidigt SkrattandeBF 6 Jan 2026. 

30 år första barnet, har Pcos och försökt i ca 1 år. Tog sig nu första försöket med hormontabletter letrozol 2,5 mg. Fanns två mogna äggblåsor så risken finns för tvillingar hehe? 

Symptom är ömma bröst på sidorna, molvärk som ?mensvärk? i magen ibland men snabbt övergående, ganska trött på eftermiddagarna och tycker att jag kissar kanske lite oftare. 

Hoppas det vill stanna Skrattande

Svar på tråden BF januari 2026