• Nanathalie

BIM juni 2025

Hej!

Jag tänkte starta en ny tråd för oss som väntar på bim i juni.

Jag är snart 35, har 2 barn sedan tidigare (8 och 12) och försöker med en gemensam sladdis med mannen sedan 1 år tillbaka i april 2024.

Fick ett MA i vecka 11 i februari och plussade på nytt för några dagar sedan men testen är nu negativa, en kemisk med andra ord och jag inväntar bara blödningen.

Här kan vi följas åt med känslor och tankar. Bim-lista kommer i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM juni 2025
  • Annpor

Peak på ägglossningstest igår kväll med efterföljande förföring av man 😆. Nu till min stora fundering, hur brukar ni andra egentligen göra? Motivera gärna hur ni tänker också kring det här. 🤗

Alt 1. Försökt få till det ikväll också?
    Alt 2. Försökt få till det imorgon kväll (ej aktuellt tidigare)

• Anonym (Ardna)
    Annpor skrev 2025-05-30 19:05:24 följande:

Peak på ägglossningstest igår kväll med efterföljande förföring av man 😆. Nu till min stora fundering, hur brukar ni andra egentligen göra? Motivera gärna hur ni tänker också kring det här. 🤗

Alt 1. Försökt få till det ikväll också?
    Alt 2. Försökt få till det imorgon kväll (ej aktuellt tidigare)

Ikväll, det är alltid bättre tidigare än för sent 🙈 Hade peak varit idag och nu fått till det igår så hade vi kanske väntat en dag mellan. 
    Sarasi skrev 2025-05-30 17:24:41 följande:

Av alla saker jag går och väntar på så har jag fått reda på att jag inte fick jobbet men morfar verkar må hyfsat så han håller nog i ett tag till. Hoppas bara att det blir något kul besked på barnfronten om några veckor. 

Hopps morfar får en pigg period ❤️ håller tummarna 🤞
  • Anonym (A-Ö)

Är det någon som förstår sig på cb digital??

Igår fick jag fast smiley(maximal fertilitet) på ägglossningsstickan. Den är ju fast på skärmen i 48h. Men jag hade en till behållare som jag använde imorse och då var cirkeln blank. Ikväll när jag använde behållaren igen blinkade plötsligt gubben (fertil). blinkande har man väll bara innan den fasta smileyn eller?  jag har ju inte spårat min ägglossning ännu Varpå jag använder cb digital för att hitta den. Under förra cykeln fick jag tre fasta gubbar.🤷🏻?♀️ jag hänger inte med och blir inte klokare av testet! 
    Finns det någon/några här inne som förstår sig på cb digital och varför jag hade fast igår kväll och blinkande ikväll? 

• Rhea

Hej alla!

Jag hoppar på här igen efter lite paus från tråden, men inte från försök.

Vi fick till två gånger under ÄL som var typ 24 h och nu hoppas jag att det ska gå vägen. 

BIM är fredag den 13 och jag hoppas att det inte är ett dåligt omen. Dessutom har min man en jätteviktig dag just den fredagen, så hoppas på att få krydda till med ett plus ocskå!! 

1-3/6 A-Ö
    6/6 Valentines
    8/6 Majsipajsi
    8/6 Flowwer
    9/6 Enlitentill
    9/6 Vallmo93
    9/6 Haringenfantasinuheller 
    11/6 Annpor
    12/6 Nanathalie
    13/6 litentott
    13/6 Rhea
    12/6 Sarasi
    14/6 Amanda 
    18/6 Ardna
    18/6 Bellis9207
    18/6 Lillrömpa
    19/6 Önskan97
    19/6 Elisand
    21/6 Siripiri 🌸
    21/6 syren93
    24/6 Valkyria
    25/6 elliibelli
    29/6 Hoppaspånr1

• Anonym (.)
    Anonym (A-Ö) skrev 2025-05-30 20:56:17 följande:

Är det någon som förstår sig på cb digital??

Igår fick jag fast smiley(maximal fertilitet) på ägglossningsstickan. Den är ju fast på skärmen i 48h. Men jag hade en till behållare som jag använde imorse och då var cirkeln blank. Ikväll när jag använde behållaren igen blinkade plötsligt gubben (fertil). blinkande har man väll bara innan den fasta smileyn eller?  jag har ju inte spårat min ägglossning ännu Varpå jag använder cb digital för att hitta den. Under förra cykeln fick jag tre fasta gubbar.🤷🏻?♀️ jag hänger inte med och blir inte klokare av testet! 
    Finns det någon/några här inne som förstår sig på cb digital och varför jag hade fast igår kväll och blinkande ikväll? 

Om jag har förstått dom rätt så mäter den inviduella hormon nivåer. Så om du använder en ?ny? behållare så utgår den från dina hormon nivåer den dagen som minsta värde & mäter sedan ökningen av hormonerna. Så jag tolkar det som att när du testar en till behållare i morse som inte har något att jämföra med, så utgår den från att imorse var dina grund nivåer. När du sedan använder den ikväll så har den väl känt av en ökning som den indikerar? Låter de rimligt? ☺️

läser man på bruksanvisningen så skall man inte testa mer när man fått fast smiley, då har den identifierat LH ökningen den cykeln. Hur fick du tre fasta gubbar förra cykeln? Jag har använt dom själv & blivit gravid, har bara använt en behållare och slutat testa när jag får fast smiley 🌻
  • Siripiri
    Rhea skrev 2025-05-30 21:11:23 följande:

Hej alla!

Jag hoppar på här igen efter lite paus från tråden, men inte från försök.

Vi fick till två gånger under ÄL som var typ 24 h och nu hoppas jag att det ska gå vägen. 

BIM är fredag den 13 och jag hoppas att det inte är ett dåligt omen. Dessutom har min man en jätteviktig dag just den fredagen, så hoppas på att få krydda till med ett plus ocskå!! 

1-3/6 A-Ö
    6/6 Valentines
    8/6 Majsipajsi
    8/6 Flowwer
    9/6 Enlitentill
    9/6 Vallmo93
    11/6 Annpor
    12/6 Nanathalie
    13/6 litentott
    13/6 Rhea
    12/6 Sarasi
    14/6 Amanda 
    18/6 Ardna
    18/6 Bellis9207
    18/6 Lillrömpa
    19/6 Önskan97
    19/6 Elisand
    21/6 Siripiri 🌸
    21/6 syren93
    24/6 Valkyria
    25/6 elliibelli
    29/6 Hoppaspånr1

Välkommen tillbaka! ????
  • Anonym (Ardna)

Nu är det en vecka till jag ska börja testa 🥳  

Hade det inte varit för de krämiga flygningarna på dagen efter positivt lh test hade jag varit hoppfull, det skumma är att både dagarna innan och dagarna efter har jag haft mer elastiska flytningar 🙈 Så hoppas ändå att de fanns där de behövdes när de behövdes 🤞

Om inte annat så kom äl dag 16 💪 och hoppas så att den kommer fortsätta komma omkring där 🙏

Igår fick jag hem min tempdrop, så nästa cykel kommer jag ha bättre koll på äl och fick också bokat HSS och konsultation på en ny klinik på cd 8 i juni 🤗 De gör till skillnad mot fertilitetsläkaren jag gått till nu även ivf och AI, så vi kommer vara kvar hos dem så länge besöket nästa månad känns bra 🥰 

• mothertotwo

Ni som har oregelbunden mens, vilken dag i cykeln börjar ni testa er för att inte vara förtidigt? 🤔😊
    Tog ett test idag för jag känner mig annorlunda, tycker man ser en skugga av ett streck till men ni vet alla hur man kan inbilla pga höga önskningar. Sen var det ett testa tidigt av babyplan. Litar inte så mycket på sånt förrän man ser streck klart och tydligt.🙈🙈

När jag har tempat så har det kommit upp att min ägglossning skett mellan dag 18-28 dem senaste gångerna, men i mars fick jag ingen och början på april var jag hos läkaren och fick provera sen kom mens den 21 april. Ja idag är det den 31. Får väl kanske avvakta en vecka till med att testa igen. Visar det inget då kanske man bara får vänta på att mens dyker upp så att man kan börja om med ett nytt försök. Är på dag 41 idag. 

Är förresten coverline olika på era diagram varje månad? Min temp har pendlat ganska mycket och stora glapp dem senaste sex dagarna. Då menar jag glapp med 0.5 grader typ tre dagar. Ena dagen höjd, andra dagen faller den igen, andra dagen höjd, föll igen och nu ökar den stegvis dem senaste tre dagarna med ca 0.10 grader per dag. Kan det kanske vara så att ägglossningen skett nu istället?🙂 I så fall måste det skett ca dag 38 i cykeln. Ja man kan väl spekulera kring detta hur mycket som helst. 😅😅

• Monki19
    1-3/6 A-Ö
    1-2/6 Monki19
    6/6 Valentines
    8/6 Majsipajsi
    8/6 Flowwer
    9/6 Enlitentill
    9/6 Vallmo93
    11/6 Annpor
    12/6 Nanathalie
    13/6 litentott
    13/6 Rhea
    12/6 Sarasi
    14/6 Amanda 
    18/6 Ardna
    18/6 Bellis9207
    18/6 Lillrömpa
    19/6 Önskan97
    19/6 Elisand
    21/6 Siripiri 🌸
    21/6 syren93
    24/6 Valkyria
    25/6 elliibelli
    29/6 Hoppaspånr1
    30/6 Monki19

Hoppar in från majtråden. Min mens kan komma när som helst. Hade ÄL antingen 18/5 eller 19/5 men det var ju CD17-18 liksom.. Det är rätt sent för mig varför jag inte tror att det har lyckats denna gången. Har inga höga förhoppningar så jag lägger redan till min andra BIM som råkar vara i slutet på månaden 
  • Anonym (Ardna)
    mothertotwo skrev 2025-05-31 12:12:44 följande:

Ni som har oregelbunden mens, vilken dag i cykeln börjar ni testa er för att inte vara förtidigt? 🤔😊
    Tog ett test idag för jag känner mig annorlunda, tycker man ser en skugga av ett streck till men ni vet alla hur man kan inbilla pga höga önskningar. Sen var det ett testa tidigt av babyplan. Litar inte så mycket på sånt förrän man ser streck klart och tydligt.🙈🙈

När jag har tempat så har det kommit upp att min ägglossning skett mellan dag 18-28 dem senaste gångerna, men i mars fick jag ingen och början på april var jag hos läkaren och fick provera sen kom mens den 21 april. Ja idag är det den 31. Får väl kanske avvakta en vecka till med att testa igen. Visar det inget då kanske man bara får vänta på att mens dyker upp så att man kan börja om med ett nytt försök. Är på dag 41 idag. 

Är förresten coverline olika på era diagram varje månad? Min temp har pendlat ganska mycket och stora glapp dem senaste sex dagarna. Då menar jag glapp med 0.5 grader typ tre dagar. Ena dagen höjd, andra dagen faller den igen, andra dagen höjd, föll igen och nu ökar den stegvis dem senaste tre dagarna med ca 0.10 grader per dag. Kan det kanske vara så att ägglossningen skett nu istället?🙂 I så fall måste det skett ca dag 38 i cykeln. Ja man kan väl spekulera kring detta hur mycket som helst. 😅😅

Jag börjar alltid 9-10 dpo, då finns det en chans att det kan visa samtidigt som det kan vara för tidigt. Vill man vara mer säker att det ska visa så är det väl bra att vänta till 12-14 dpo ❤️
Svar på tråden BIM juni 2025