Anonym (A-Ö) skrev 2025-05-30 20:56:17 följande:
Är det någon som förstår sig på cb digital??
Igår fick jag fast smiley(maximal fertilitet) på ägglossningsstickan. Den är ju fast på skärmen i 48h. Men jag hade en till behållare som jag använde imorse och då var cirkeln blank. Ikväll när jag använde behållaren igen blinkade plötsligt gubben (fertil). blinkande har man väll bara innan den fasta smileyn eller? jag har ju inte spårat min ägglossning ännu Varpå jag använder cb digital för att hitta den. Under förra cykeln fick jag tre fasta gubbar.🤷🏻?♀️ jag hänger inte med och blir inte klokare av testet!
Finns det någon/några här inne som förstår sig på cb digital och varför jag hade fast igår kväll och blinkande ikväll?
Om jag har förstått dom rätt så mäter den inviduella hormon nivåer. Så om du använder en ?ny? behållare så utgår den från dina hormon nivåer den dagen som minsta värde & mäter sedan ökningen av hormonerna. Så jag tolkar det som att när du testar en till behållare i morse som inte har något att jämföra med, så utgår den från att imorse var dina grund nivåer. När du sedan använder den ikväll så har den väl känt av en ökning som den indikerar? Låter de rimligt? ☺️
läser man på bruksanvisningen så skall man inte testa mer när man fått fast smiley, då har den identifierat LH ökningen den cykeln. Hur fick du tre fasta gubbar förra cykeln? Jag har använt dom själv & blivit gravid, har bara använt en behållare och slutat testa när jag får fast smiley 🌻