• Nanathalie

BIM juni 2025

Hej!

Jag tänkte starta en ny tråd för oss som väntar på bim i juni.

Jag är snart 35, har 2 barn sedan tidigare (8 och 12) och försöker med en gemensam sladdis med mannen sedan 1 år tillbaka i april 2024.

Fick ett MA i vecka 11 i februari och plussade på nytt för några dagar sedan men testen är nu negativa, en kemisk med andra ord och jag inväntar bara blödningen.

Här kan vi följas åt med känslor och tankar. Bim-lista kommer i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM juni 2025
  • Vallmo93
    Anonym (Becky) skrev 2025-06-01 10:38:48 följande:

Kickar igång månadens BIMtråd med ++ !!  
    Riktigt glad. Kämpat länge. Kan knappt tro det är sant. 
    Åh stort grattis!! 🥰 
  • Annpor

Wihooo, juni månad börjar bra! GRATTIS! 🥳 
    Får man fråga om hur länge ni försökt? 

• Anonym (Becky)
    Annpor skrev 2025-06-01 10:47:51 följande:

Wihooo, juni månad börjar bra! GRATTIS! 🥳 
    Får man fråga om hur länge ni försökt? 

Aktivt 3 år. Inaktivt ytterligare något år. 
  • Nanathalie
    Anonym (Ardna) skrev 2025-06-01 08:18:09 följande:

Håller tummarna att du ändå haft ägglossning även om den var svag. Vi är på samma dag och har heller inga större förhoppningar denna månaden, men försöker se det som att slutet på denna cykeln också är början på nästa 🥰 Så försök slappna av och njut av er resa och tid tsms, så får blir förutsättningarna bättre till nästa cykel ❤️

Visst har du lång lutealfas? då brukar progesteronet ligga bra. Men jag har en teori att om man har högt östrogen så kan det dämpa tempen en aning. Östrogenökning kan ge dippar lutealfasen så tänker att det också kan hålla tempen nere. 

Jag har 15 dagar lutealfas. Vet inte vad som försiggår riktigt men har gett upp för denna gången. Får bara åka på resa och leva på som ingenting ❤️ tack för pepp!
  • Rhea
    Siripiri skrev 2025-05-31 07:39:15 följande:
    Välkommen tillbaka! ????
    Tack!!

Woho!! Grattis! 

Jag ska testa nästa söndag hade jag tänkt, någon annan som hade tänkt att testa då? 😊 BIM 13e, men denna månad känner jag mig för nyfiken för det känns som att det kommer gå vägen! 
  • Anonym (Becky)
    Rhea skrev 2025-06-01 13:33:19 följande:
    Tack!!

Woho!! Grattis! 

Jag ska testa nästa söndag hade jag tänkt, någon annan som hade tänkt att testa då? 😊 BIM 13e, men denna månad känner jag mig för nyfiken för det känns som att det kommer gå vägen! 

Tack! 

Jag kunde inte hålla mig och testade några dagar tidigare. Förstår inte hur någon kan hålla sig :D 

• majsipajsi
    Jag ska definitivt testa nästa söndag 🎉 har BIM då så får såklart se om mens kommer först (hoppas inte!).

Håller tummarna för dej också ✨
  • Sarasi
    Tack!!

Woho!! Grattis! 

Jag har inte bestämt mig för om jag ska ta ett testa tidigt eller vänta till efter bim, beror lite på symtom Vilket än så länge är noll. 
  • Anonym (Becky)
    Sarasi skrev 2025-06-01 15:54:51 följande:
    Jag har inte bestämt mig för om jag ska ta ett testa tidigt eller vänta till efter bim, beror lite på symtom Vilket än så länge är noll. 
    Jag testade tidigt pga att jag hade relativt mycket symptom senaste 2-3 dagarna. Både mått illa och magen känns konstig. Som den var orolig blandat med lätt mensvärk. Sen föredrar jag att testa på helgen generellt då jag brukar vara opepp att gå till jobbet efter ett negativt gravtest
  • Sarasi
    Anonym (Becky) skrev 2025-06-01 15:58:16 följande:
    Jag testade tidigt pga att jag hade relativt mycket symptom senaste 2-3 dagarna. Både mått illa och magen känns konstig. Som den var orolig blandat med lätt mensvärk. Sen föredrar jag att testa på helgen generellt då jag brukar vara opepp att gå till jobbet efter ett negativt gravtest

Jag förstår dig absolut, särskilt om testet blir positivt finns det ju ett värde att testa tidigt. Men när det blir negativt kan man ju ändå inte vara helt säker förrän mensen kommer så då kan man vara lika undrande som om man inte testat. Men skulle jag få tydliga symtom på graviditet så skulle jag inte kunna hålla mig. Därav, jag kanske testar nästa söndag eller så väntar jag till bim och ser om mensen kommer. 

men grattis till ditt plus!Hjärta

Svar på tråden BIM juni 2025