• Nanathalie

BIM juni 2025

Hej!

Jag tänkte starta en ny tråd för oss som väntar på bim i juni.

Jag är snart 35, har 2 barn sedan tidigare (8 och 12) och försöker med en gemensam sladdis med mannen sedan 1 år tillbaka i april 2024.

Fick ett MA i vecka 11 i februari och plussade på nytt för några dagar sedan men testen är nu negativa, en kemisk med andra ord och jag inväntar bara blödningen.

Här kan vi följas åt med känslor och tankar. Bim-lista kommer i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM juni 2025
  • mothertotwo
    Anonym (Ardna) skrev 2025-05-31 14:23:18 följande:
    Jag börjar alltid 9-10 dpo, då finns det en chans att det kan visa samtidigt som det kan vara för tidigt. Vill man vara mer säker att det ska visa så är det väl bra att vänta till 12-14 dpo ❤️
    Okej, jag ska försöka hålla mig med att testa igen till nästa helg om inte mens kommit :)
  • Anonym (A-Ö)
    Anonym (.) skrev 2025-05-30 22:12:14 följande:
    Om jag har förstått dom rätt så mäter den inviduella hormon nivåer. Så om du använder en ?ny? behållare så utgår den från dina hormon nivåer den dagen som minsta värde & mäter sedan ökningen av hormonerna. Så jag tolkar det som att när du testar en till behållare i morse som inte har något att jämföra med, så utgår den från att imorse var dina grund nivåer. När du sedan använder den ikväll så har den väl känt av en ökning som den indikerar? Låter de rimligt? ☺️

läser man på bruksanvisningen så skall man inte testa mer när man fått fast smiley, då har den identifierat LH ökningen den cykeln. Hur fick du tre fasta gubbar förra cykeln? Jag har använt dom själv & blivit gravid, har bara använt en behållare och slutat testa när jag får fast smiley 🌻
    Jag sökte vidare och kom väll fram till ung det du skrev! Tack för svar! 🙏🏽🌸
    Ja du, det vet inte jag eller min man heller. Ringde mödravården i samband med det och de undrade om jag var gravid, men det är jag inte. Dock fick jag sent missfall efter halva graviditeten i slutet på mars, så vet inte om det är därför det spökat som det gjort. Men bm sa att man kan vara hyper fertil efter en graviditet, så kanske det isf? Det är ju därför jag försöker spåra min ägglossning. Har aldrig haft så innan och äe Inte riktigt klok på cb idagsläget så att säga. 🤷🏻?♀️😅
  • Anonym (Becky)

BIM på onsdag! Testar nog med testa tidigt test imorgon söndag. Är det negativt är det skönt att vara hemma och ledig pga helgdag. 

• Anonym (.)
    Anonym (A-Ö) skrev 2025-05-31 18:15:47 följande:
    Jag sökte vidare och kom väll fram till ung det du skrev! Tack för svar! 🙏🏽🌸
    Ja du, det vet inte jag eller min man heller. Ringde mödravården i samband med det och de undrade om jag var gravid, men det är jag inte. Dock fick jag sent missfall efter halva graviditeten i slutet på mars, så vet inte om det är därför det spökat som det gjort. Men bm sa att man kan vara hyper fertil efter en graviditet, så kanske det isf? Det är ju därför jag försöker spåra min ägglossning. Har aldrig haft så innan och äe Inte riktigt klok på cb idagsläget så att säga. 🤷🏻?♀️😅
    Ah förstår, beklagar ditt missfall! 🌻 ja det kan man kanske vara, jag blev gravid direkt efter mitt missfall utan mens emellan. Fick missfall tidigt dock, i vecka 5 typ 😊 

Men jag tror det bästa med CB advance är att börja testa utefter den dagen den säger, och sedan testa varje dag fram till fast smiley. När den fasta smileyn kommer så vet man att ägget släpper inom 48h, så bara köra på 😂 känns ändå orimligt att man skall ha flera lh ökningar per cykel så det kanske blir lite knas när man testar för mycket och med olika behållare ❤️ hoppas du snart landar i det! 😊
  • Anonym (LÄNGTAN EFTER NR 3)

Hoppar över hit från maj tråden men är totalt förvirrad. Tog ut p stav början av april. Fick en misslyckad stegring 11/4 sen en månad senare en fast smiley 16/5 efter några dagar med blinkande smiley så trodde äntligen att ÄL skett men fått flera symtom senaste dagarna så trodde ju verkligen på graviditet eller att mensen skulle komma igår/ idag men inget och negativt graviditetstest så i förmiddags tog jag ett lh test och det visade 0.58 så nu är jag förvånad. Undrar om kroppen försökt göra ett nytt ägglossningsförsök. Får se imorgon om lh har stigit eller sjunkit. tråkigt att jag inte började testa tidigare men trodde ju på BIM.  att denna resa ska vara så svår och jobbig. hänger här i tråden och ska vid nästa lh peak ta ett blodprov för att se om ÄL skett.

så skönt att ni finns när man bara behöver få ur sig alla tankar  🌸

• Anonym (A-Ö)
    Anonym (.) skrev 2025-05-31 18:36:07 följande:
    Ah förstår, beklagar ditt missfall! 🌻 ja det kan man kanske vara, jag blev gravid direkt efter mitt missfall utan mens emellan. Fick missfall tidigt dock, i vecka 5 typ 😊 

Men jag tror det bästa med CB advance är att börja testa utefter den dagen den säger, och sedan testa varje dag fram till fast smiley. När den fasta smileyn kommer så vet man att ägget släpper inom 48h, så bara köra på 😂 känns ändå orimligt att man skall ha flera lh ökningar per cykel så det kanske blir lite knas när man testar för mycket och med olika behållare ❤️ hoppas du snart landar i det! 😊

Tack! 🌸
    åh va härligt för er! Det är ju fantastiskt när det går så fort. Jo, Vi avråddes från att testa direkt iom chorioamnionit - infektion. Men nu ska det vara good to go. 

ja det är nog så. Det var väldigt underligt iaf. Får hoppas på det bästa För denna månad, för oss alla!♥️

• Sarasi
    Anonym (LÄNGTAN EFTER NR 3) skrev 2025-05-31 18:57:07 följande:

Hoppar över hit från maj tråden men är totalt förvirrad. Tog ut p stav början av april. Fick en misslyckad stegring 11/4 sen en månad senare en fast smiley 16/5 efter några dagar med blinkande smiley så trodde äntligen att ÄL skett men fått flera symtom senaste dagarna så trodde ju verkligen på graviditet eller att mensen skulle komma igår/ idag men inget och negativt graviditetstest så i förmiddags tog jag ett lh test och det visade 0.58 så nu är jag förvånad. Undrar om kroppen försökt göra ett nytt ägglossningsförsök. Får se imorgon om lh har stigit eller sjunkit. tråkigt att jag inte började testa tidigare men trodde ju på BIM.  att denna resa ska vara så svår och jobbig. hänger här i tråden och ska vid nästa lh peak ta ett blodprov för att se om ÄL skett.

så skönt att ni finns när man bara behöver få ur sig alla tankar  🌸

Vad är det för blodprov du tar? Något vården står för eller som du betalar själv?
  • Nanathalie

Alltså.  Äl+4. Jag vet inte hur jag ska resonera ens.

Först en otroligt seg tempökning efter ägglossning och nu är tempen precis över cl och har till och med gått ner en aning sedan igår. Allt är så jävla oklart.

Jag börjar fundera på om jag har något kaiko med progesteronet, men jag har samtidigt ömma bröst och annat som ju tyder på progesteron. Tempen är dock oroväckande låg.

Jag och sambon har semester och ska bila lite igenom Europa nästa vecka. Glad att jag kan tänka på något annat ett tag. Har helt sopat denna cykel pga så låg temp. Antingen var ägglossningen ovanligt svag, eller så var/är progesteronet lågt, alternativt att något annat ät är tokigt. Oavsett bådar det inte positivt så jag har redan kastat in handduken. Kommer eventuellt ta ett test när jag kommer hem igen söndag nästa vecka. Alternativt måndag, eller bara invänta blödning.

Kanske kommer vara lite frånvarande här iom vår kommande roadtrip så ville bara tjinxa in och säga att jag håller alla tummar för oss här inne och ett sjuhelsikes plusregn i juni. Kram❤️

• Anonym (Ardna)
    Nanathalie skrev 2025-05-31 23:27:05 följande:

Alltså.  Äl+4. Jag vet inte hur jag ska resonera ens.

Först en otroligt seg tempökning efter ägglossning och nu är tempen precis över cl och har till och med gått ner en aning sedan igår. Allt är så jävla oklart.

Jag börjar fundera på om jag har något kaiko med progesteronet, men jag har samtidigt ömma bröst och annat som ju tyder på progesteron. Tempen är dock oroväckande låg.

Jag och sambon har semester och ska bila lite igenom Europa nästa vecka. Glad att jag kan tänka på något annat ett tag. Har helt sopat denna cykel pga så låg temp. Antingen var ägglossningen ovanligt svag, eller så var/är progesteronet lågt, alternativt att något annat ät är tokigt. Oavsett bådar det inte positivt så jag har redan kastat in handduken. Kommer eventuellt ta ett test när jag kommer hem igen söndag nästa vecka. Alternativt måndag, eller bara invänta blödning.

Kanske kommer vara lite frånvarande här iom vår kommande roadtrip så ville bara tjinxa in och säga att jag håller alla tummar för oss här inne och ett sjuhelsikes plusregn i juni. Kram❤️

Håller tummarna att du ändå haft ägglossning även om den var svag. Vi är på samma dag och har heller inga större förhoppningar denna månaden, men försöker se det som att slutet på denna cykeln också är början på nästa 🥰 Så försök slappna av och njut av er resa och tid tsms, så får blir förutsättningarna bättre till nästa cykel ❤️

Visst har du lång lutealfas? då brukar progesteronet ligga bra. Men jag har en teori att om man har högt östrogen så kan det dämpa tempen en aning. Östrogenökning kan ge dippar lutealfasen så tänker att det också kan hålla tempen nere. 

• Anonym (Becky)

Kickar igång månadens BIMtråd med ++ !!  
    Riktigt glad. Kämpat länge. Kan knappt tro det är sant. 
Svar på tråden BIM juni 2025