• Nanathalie

BIM juni 2025

Hej!

Jag tänkte starta en ny tråd för oss som väntar på bim i juni.

Jag är snart 35, har 2 barn sedan tidigare (8 och 12) och försöker med en gemensam sladdis med mannen sedan 1 år tillbaka i april 2024.

Fick ett MA i vecka 11 i februari och plussade på nytt för några dagar sedan men testen är nu negativa, en kemisk med andra ord och jag inväntar bara blödningen.

Här kan vi följas åt med känslor och tankar. Bim-lista kommer i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM juni 2025
  • Tjej90sve

Roligt med ett plus!

Min mens är precis över! Har beställt hem några ägglossningstest. Men när är det vanligtvis att ha sin ägglossning?

Jag vill inte testa varje dag då jag känner en stress över det. Sa tidigare att jag inte skulle testa ägglossningen denna månad. Men det är första månaden med min naturliga mens efter ätit p-piller och fått en mens tidigare direkt efter jag slutade med dem, så känns lite spännande att se när ägglossning äger rum.

• Sarasi
    Tjej90sve skrev 2025-06-01 16:22:52 följande:

Roligt med ett plus!

Min mens är precis över! Har beställt hem några ägglossningstest. Men när är det vanligtvis att ha sin ägglossning?

Jag vill inte testa varje dag då jag känner en stress över det. Sa tidigare att jag inte skulle testa ägglossningen denna månad. Men det är första månaden med min naturliga mens efter ätit p-piller och fått en mens tidigare direkt efter jag slutade med dem, så känns lite spännande att se när ägglossning äger rum.

Ägglossningen sker ca två veckor innan nästa mens. Har din mens blivit regelbunden efter p-piller? Annars kan du behöva ta under längre tid för att inte missa den. 
  • Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Becky) skrev 2025-06-01 10:38:48 följande:

Kickar igång månadens BIMtråd med ++ !!  
    Riktigt glad. Kämpat länge. Kan knappt tro det är sant. 
    Stort grattis 🌸😍 Så himla häftigt att helt plötsligt så blir teset positivt och man är gravid. Bösta känslan 😄
  • Anonym (Becky)
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-01 17:23:34 följande:
    Stort grattis 🌸😍 Så himla häftigt att helt plötsligt så blir teset positivt och man är gravid. Bösta känslan 😄
    Känns verkligen helt overklighet. Vad gör man nu liksom? Känns helt plötsligt oplanerat trots att det är såååå himla planerat och efterlängtat. 
  • Anonym (Saltakatten)

Jag har firat min minsting i helgen, min lilla pojke som inte är så liten längre 😭❤️ 10 år, helt sjukt var åren går snabbt. Blev så blödig när jag kollade på gamla foton och filmsnuttar från när han var bebis och liten. Dels en sorg att tiden går så snabbt och det blir så tydligt att man bara har barnen till låns, fint också förstås att dom växer och blir mer sina egna och skapar sig sitt egna sociala liv osv. Men måste tiden gå så snabbt?!

Blev lite sorgsen också över att vi hade en liten pojke till i magen i vintras och som ju inte kommer till oss nu, aj i hjärtat. Men förhoppningsvis får vi uppleva en sista liten bebis och en sista liten en igen. ÄL närmar sig tror jag, men jag hoppas det dröjer minst 3-4 dagar till så maken hinner hem från jobbresan 😅🙏🏻

• Elisand

Nu börjar det närma sig att verkligen påbörja försök nummer 10 här i vår bebisverkstad. Hoppas Såå att det går denna gång (som varje gång haha men åh vad längtan bara blir större och större hela tiden)! 

Använder 2 appar för att hålla koll på temp och tester och de siar verkligen olika den här cykeln inför när äl ska ske. Den ena säger nu på onsdag och den andra först på söndag. Återstår att se vilken som har mer rätt. Hoppat över äl-test två cykler men har beställt nya nu för den här cykeln kommer vara svårare att få till babydans så känner att jag behöver ha koll på när det verkligen börjar bli akut att försöka få till det. Jag har så pass ?oregelbunden? ägglossning/mens så det kan verkligen skilja mycket ibland mellan cyklerna. 

• Elisand
    Tjej90sve skrev 2025-06-01 16:22:52 följande:

Roligt med ett plus!

Det är Individuellt men oftast 10-16 dagar innan mens så har man ägglossning som jag förstått det. Förstår att du har en farhåga att bli stressad, men är man ny på äl-tester så skulle jag ändå rekommendera att testa ofta. Dels för att hitta när testerna visar bäst för just dig, för vissa visar det tydligast på morgonen och för andra på eftermiddagen och dels för att inte missa peaken - för vissa stegrar det långsamt och för andra bara under några timmar. 
  • Anonym (Önskan97)
    Elisand skrev 2025-06-01 18:57:56 följande:

Nu börjar det närma sig att verkligen påbörja försök nummer 10 här i vår bebisverkstad. Hoppas Såå att det går denna gång (som varje gång haha men åh vad längtan bara blir större och större hela tiden)! 

Använder 2 appar för att hålla koll på temp och tester och de siar verkligen olika den här cykeln inför när äl ska ske. Den ena säger nu på onsdag och den andra först på söndag. Återstår att se vilken som har mer rätt. Hoppat över äl-test två cykler men har beställt nya nu för den här cykeln kommer vara svårare att få till babydans så känner att jag behöver ha koll på när det verkligen börjar bli akut att försöka få till det. Jag har så pass ?oregelbunden? ägglossning/mens så det kan verkligen skilja mycket ibland mellan cyklerna. 

samma här! Vi är inne på 8e försöket för första barnet. Köper barnkläder då och då för att trösta längtan lite haha, längtar så himla mycket till att det blir vår tur! 💕Tempar också och en app säger ons och den andra fre-sön. Har också låtit bli ÄL-test ett tag för blev stressad av det men kör nu cb advanced för första gången, än så länge bara tom cirkel. 

Vi får följas åt, lycka till till oss 🙌

• Anonym 8296

Hade varit intressant att veta hur ni andra resonerar. Jag är 5 eller 6 dpo enligt NC. Ligger högt på tempkurvan men har inte andra tecken, att ligga högt såhär nära ÄL kanske inte heller säger så mycket för ägget har väl knappast fäst än om det har blivit befruktat? 
    Till min fundering, jag ska till frissan imorgon och färga håret, hur ska man tänka kring det?! Jag vill verkligen inte riskera något pga det, borde man avstå? Jag vill helst inte rådfråga frisören eftersom det är en bekant. kanske inte ens är någon fara? 
    Avstår från alkohol fram tills jag får mens & försöker även tänka på vad jag använder för skönhetsprodukter/smink men det är en djungel. Och kanske hysteriskt att göra det innan den dagen man faktiskt vet att man är gravid? 

• Siripiri
    Anonym 8296 skrev 2025-06-01 19:33:36 följande:

Hade varit intressant att veta hur ni andra resonerar. Jag är 5 eller 6 dpo enligt NC. Ligger högt på tempkurvan men har inte andra tecken, att ligga högt såhär nära ÄL kanske inte heller säger så mycket för ägget har väl knappast fäst än om det har blivit befruktat? 
    Till min fundering, jag ska till frissan imorgon och färga håret, hur ska man tänka kring det?! Jag vill verkligen inte riskera något pga det, borde man avstå? Jag vill helst inte rådfråga frisören eftersom det är en bekant. kanske inte ens är någon fara? 
    Avstår från alkohol fram tills jag får mens & försöker även tänka på vad jag använder för skönhetsprodukter/smink men det är en djungel. Och kanske hysteriskt att göra det innan den dagen man faktiskt vet att man är gravid? 

Jag själv oroar mig mer för att tillföra gifter under tiden äggen mognar än de redan släppt, men det kanske bara jag♥️ nog för att man hört flertalet historier om tjejer som vart gravida men ej vetat om de och druckit alkohol osv, sedan fött barn som ej tagit skada. ♥️ 
Svar på tråden BIM juni 2025