• Nanathalie

BIM juni 2025

Hej!

Jag tänkte starta en ny tråd för oss som väntar på bim i juni.

Jag är snart 35, har 2 barn sedan tidigare (8 och 12) och försöker med en gemensam sladdis med mannen sedan 1 år tillbaka i april 2024.

Fick ett MA i vecka 11 i februari och plussade på nytt för några dagar sedan men testen är nu negativa, en kemisk med andra ord och jag inväntar bara blödningen.

Här kan vi följas åt med känslor och tankar. Bim-lista kommer i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM juni 2025
  • Nanathalie
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-01 17:28:59 följande:

Jag har firat min minsting i helgen, min lilla pojke som inte är så liten längre 😭❤️ 10 år, helt sjukt var åren går snabbt. Blev så blödig när jag kollade på gamla foton och filmsnuttar från när han var bebis och liten. Dels en sorg att tiden går så snabbt och det blir så tydligt att man bara har barnen till låns, fint också förstås att dom växer och blir mer sina egna och skapar sig sitt egna sociala liv osv. Men måste tiden gå så snabbt?!

Blev lite sorgsen också över att vi hade en liten pojke till i magen i vintras och som ju inte kommer till oss nu, aj i hjärtat. Men förhoppningsvis får vi uppleva en sista liten bebis och en sista liten en igen. ÄL närmar sig tror jag, men jag hoppas det dröjer minst 3-4 dagar till så maken hinner hem från jobbresan 😅🙏🏻

Åh min minsting fyllde 8 igår. Hur liksom❤️❤️ grattis till sonen!
  • Monki19

Mensen kom idag så jag uppdaterar listan. Nya tag om 2 veckor!🙏

1-3/6 A-Ö
    1-2/6 Monki19 ➖
    6/6 Valentines
    8/6 Majsipajsi
    8/6 Flowwer
    9/6 Enlitentill
    9/6 Vallmo93
    9/6 Haringenfantasinuheller 
    11/6 Annpor
    12/6 Nanathalie
    13/6 litentott
    13/6 Rhea
    12/6 Sarasi
    14/6 Amanda 
    18/6 Ardna
    18/6 Bellis9207
    18/6 Lillrömpa
    19/6 Önskan97
    19/6 Elisand
    21/6 Siripiri 🌸
    21/6 syren93
    24/6 Valkyria
    25/6 elliibelli
    29/6 Hoppaspånr1
    30/6 Monki19

• Anonym (LÄNGTAN EFTER NR 3)

Jag har två barn och gick till frissan och färgade och gjorde slinger som vanligt med andra barnet och med första barnet var jag platinablond så blekte håret väldigt hårt och då var det inget min frisör som är min kusin sa någonting om så gå du till frissan som vanligt 😊

Anonym 8296 skrev 2025-06-01 19:33:36 följande:

Hade varit intressant att veta hur ni andra resonerar. Jag är 5 eller 6 dpo enligt NC. Ligger högt på tempkurvan men har inte andra tecken, att ligga högt såhär nära ÄL kanske inte heller säger så mycket för ägget har väl knappast fäst än om det har blivit befruktat? 
    Till min fundering, jag ska till frissan imorgon och färga håret, hur ska man tänka kring det?! Jag vill verkligen inte riskera något pga det, borde man avstå? Jag vill helst inte rådfråga frisören eftersom det är en bekant. kanske inte ens är någon fara? 
    Avstår från alkohol fram tills jag får mens & försöker även tänka på vad jag använder för skönhetsprodukter/smink men det är en djungel. Och kanske hysteriskt att göra det innan den dagen man faktiskt vet att man är gravid? 

• Anonym (LÄNGTAN EFTER NR 3)
    Mina föräldrar hade försökt i flera år och min mamma hade mens i 4 månader och var på en utomlandsresa där det dracks väldigt mycket alkohol under den veckan och hon hade ju ingen aning att hon var gravid i 3e månaden med mig. Sen slutade hon både röka och dricka såklart när hon fick veta. Men såklart ska man avstå om man vet  att man har en liten i magen ❤️
    Siripiri skrev 2025-06-01 20:32:57 följande:
    Jag själv oroar mig mer för att tillföra gifter under tiden äggen mognar än de redan släppt, men det kanske bara jag♥️ nog för att man hört flertalet historier om tjejer som vart gravida men ej vetat om de och druckit alkohol osv, sedan fött barn som ej tagit skada. ♥️ 
  • Anonym 8296
    Siripiri skrev 2025-06-01 20:32:57 följande:
    Jag själv oroar mig mer för att tillföra gifter under tiden äggen mognar än de redan släppt, men det kanske bara jag♥️ nog för att man hört flertalet historier om tjejer som vart gravida men ej vetat om de och druckit alkohol osv, sedan fött barn som ej tagit skada. ♥️ 

Så har jag aldrig tänkt faktiskt 🙈 Men intressant att tänka på! Nu dricker jag inte jättemycket men något glas kan det bli mellan mens och bim...försöker leva här och nu, även om det är otroligt svårt och det mesta i mitt huvud kretsar kring att få barn! Satt och kollade på barnvagn & kläder idag & drömde?såg att det var någon annan här som klickat hem kläder, kunde varit jag 😅 Skönt att kunna känna igen sig och dela med andra ❤️

• Sarasi
    Anonym 8296 skrev 2025-06-01 19:33:36 följande:

Hade varit intressant att veta hur ni andra resonerar. Jag är 5 eller 6 dpo enligt NC. Ligger högt på tempkurvan men har inte andra tecken, att ligga högt såhär nära ÄL kanske inte heller säger så mycket för ägget har väl knappast fäst än om det har blivit befruktat? 
    Till min fundering, jag ska till frissan imorgon och färga håret, hur ska man tänka kring det?! Jag vill verkligen inte riskera något pga det, borde man avstå? Jag vill helst inte rådfråga frisören eftersom det är en bekant. kanske inte ens är någon fara? 
    Avstår från alkohol fram tills jag får mens & försöker även tänka på vad jag använder för skönhetsprodukter/smink men det är en djungel. Och kanske hysteriskt att göra det innan den dagen man faktiskt vet att man är gravid? 

Det är bättre att färga hos frisör än hemma. Du kan ju alltid fråga vad det innehåller för att du är orolig för vad som lagras kvar i kroppen. Behöver ju inte nämna något om att du försöker bli gravid. Mycket av det frisörerna använder idag sprids inte i hela kroppen. 
  • Anonym (Saltakatten)

Jag har alltid levt som vanligt under tiden vi försökt skaffa barn. Äter bra, tränar lagom, dricker vin ibland osv. Det enda jag gör annorlunda är att jag tar folsyra och Q10 och dricker lite mindre kaffe.

Min kropp verkar ju funka och jag blir gravid trots att jag dricker vin ibland exempelvis. Inte blivit mer gravid om jag skippat vissa saker. Däremot hade jag mer oregelbunden ÄL under tiden jag var lite överviktig och åt mkt socker. Det gillade inte mina hormoner, så fort jag gått ner 5-7 kg blev ÄL regelbunden igen. Så just min hormonbalans verkar vara känslig för vad vågen visar 🙈

Jag är i grunden frisör och jobbade flera år på salong när jag var yngre, inget vi då avrådde från, och många frisörer jobbade ju gravida 😊 Dagens preparat är ännu mer skonsamma än bara för 10 år sedan så det blir ännu bättre på den fronten också.

Men man känner själv vad man tycker känns bra och inte och vad som är rätt och fel för en själv 😊 

• Elisand
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-06-01 19:22:10 följande:

samma här! Vi är inne på 8e försöket för första barnet. Köper barnkläder då och då för att trösta längtan lite haha, längtar så himla mycket till att det blir vår tur! 💕Tempar också och en app säger ons och den andra fre-sön. Har också låtit bli ÄL-test ett tag för blev stressad av det men kör nu cb advanced för första gången, än så länge bara tom cirkel. 

Vi får följas åt, lycka till till oss 🙌

Åh, nu är det väl ändå vår tur?? <3 Vi försöker också för första barnet. Spännande att testa cb advanced! Har förstått att många tycker om de testerna! 
    Vad mysigt att köpa lite kläder, jag har inte vågat sen jag fick missfall och det kändes som att jag hade 'jinxat' det då när jag redan hade köpt grejer. (men så funkar det ju givetvis inte och jag är helt för att leva i nuet och i det hoppfulla!!!!) Men går förbi de avdelningarna och drömmer lite, gör gilla-listor på Sellpy och sånt 'oskyldigt' för att känna mig lite hoppfull. Såg någon inspirerande video på sociala medier här om dagen med typ budskapet 'Vad skulle du göra idag om du visste att det faktiskt funkade? Att det kommer bli verklighet!' och det har typ hjälpt att tänka lite på det för min oro. Ja, inte skulle jag oroa mig för om det nånsin kommer gå för oss. Och jo, nog hade jag gått och köpt en söt liten body eller små strumpor. <3 

Hoppas på en glad sommarstart för oss alla med plusregn!
  • Anonym (Önskan97)
    Elisand skrev 2025-06-02 00:21:11 följande:
    Åh, nu är det väl ändå vår tur?? <3 Vi försöker också för första barnet. Spännande att testa cb advanced! Har förstått att många tycker om de testerna! 
    Vad mysigt att köpa lite kläder, jag har inte vågat sen jag fick missfall och det kändes som att jag hade 'jinxat' det då när jag redan hade köpt grejer. (men så funkar det ju givetvis inte och jag är helt för att leva i nuet och i det hoppfulla!!!!) Men går förbi de avdelningarna och drömmer lite, gör gilla-listor på Sellpy och sånt 'oskyldigt' för att känna mig lite hoppfull. Såg någon inspirerande video på sociala medier här om dagen med typ budskapet 'Vad skulle du göra idag om du visste att det faktiskt funkade? Att det kommer bli verklighet!' och det har typ hjälpt att tänka lite på det för min oro. Ja, inte skulle jag oroa mig för om det nånsin kommer gå för oss. Och jo, nog hade jag gått och köpt en söt liten body eller små strumpor. <3 

Hoppas på en glad sommarstart för oss alla med plusregn!
    Ja det är smidigare att kunna ta testet på morgonen iaf!

Åh förstår, vad jobbigt att behöva gå igenom det. Har slagit mig att jag kanske blir ?mer ledsen? när jag ser dessa kläder om jag skulle få missfall men just nu ger det mig lite hopp att köpa något från Sellpy när jag fått mens 🙈 slår mig ibland också att jag tänker det värsta tänkbara, att det aldrig kommer gå, men ska försöka tänka att man kommer närmre och närmre ett plus ❤️ hejar på alla här i tråden!
  • mothertotwo

Tjejer, ser ni någon skymt av två streck? 
    Nu ökar min temp också varje dag. 
    Dessa test är samma test med typ 1 min skillnad. Men sen när den kommer till 5 min så bleknar det. 
    KKanske något kemiskt :/ 

Svar på tråden BIM juni 2025