• Nanathalie

BIM juni 2025

Hej!

Jag tänkte starta en ny tråd för oss som väntar på bim i juni.

Jag är snart 35, har 2 barn sedan tidigare (8 och 12) och försöker med en gemensam sladdis med mannen sedan 1 år tillbaka i april 2024.

Fick ett MA i vecka 11 i februari och plussade på nytt för några dagar sedan men testen är nu negativa, en kemisk med andra ord och jag inväntar bara blödningen.

Här kan vi följas åt med känslor och tankar. Bim-lista kommer i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM juni 2025
  • Anonym (M)
    mothertotwo skrev 2025-06-02 07:39:20 följande:

Tjejer, ser ni någon skymt av två streck? 
    Nu ökar min temp också varje dag. 
    Dessa test är samma test med typ 1 min skillnad. Men sen när den kommer till 5 min så bleknar det. 
    KKanske något kemiskt :/ 

Jag tycker mig se två streck ! Väldigt svagt, men tycker det syns❤
  • mothertotwo
    mothertotwo skrev 2025-06-02 07:39:20 följande:

Tjejer, ser ni någon skymt av två streck? 
    Nu ökar min temp också varje dag. 
    Dessa test är samma test med typ 1 min skillnad. Men sen när den kommer till 5 min så bleknar det. 
    KKanske något kemiskt :/ 

Kunde inte låta bli och ta en ny nu. Tror ni det kan finnas något? 🙈🙈 Denna var tagen på prick tre minuter. Men sen bleknar det! Spök? Får testa ett digitalt om en vecka. Vill verkligen inte hoppas allt för mycket. Men känner mig som en rullande köttbulle och magen är super svullen. (Detta är ett testa tidigt från babyplan).

• Siripiri
    mothertotwo skrev 2025-06-02 09:19:04 följande:
    Kunde inte låta bli och ta en ny nu. Tror ni det kan finnas något? 🙈🙈 Denna var tagen på prick tre minuter. Men sen bleknar det! Spök? Får testa ett digitalt om en vecka. Vill verkligen inte hoppas allt för mycket. Men känner mig som en rullande köttbulle och magen är super svullen. (Detta är ett testa tidigt från babyplan).
    Tycker ändå att det spökar ett litet streck där?! 😃
    Håller en tumme!♥️
  • Annpor

Ser absolut ett streck! Spännande! 😍

• Anonym (M)
    På detta syns det absolut två streck 😍
  • lamaja

Hoppar in här i tråden 😍

1-3/6 A-Ö
    1-2/6 Monki19 ➖
    6/6 Valentines
    8/6 Majsipajsi
    8/6 Flowwer
    9/6 Enlitentill
    9/6 Vallmo93
    9/6 Haringenfantasinuheller 
    11/6 Annpor
    12/6 Nanathalie
    13/6 litentott
    13/6 Rhea
    12/6 Sarasi
    14/6 Amanda 
    14/6 lamaja
    18/6 Ardna
    18/6 Bellis9207
    18/6 Lillrömpa
    19/6 Önskan97
    19/6 Elisand
    21/6 Siripiri 🌸
    21/6 syren93
    24/6 Valkyria
    25/6 elliibelli
    29/6 Hoppaspånr1
    30/6 Monki19
  • Anonym (Becky)
    Lade aldrig med mig själv så gör det retroaktivt

1/6 becky ➕
    1-3/6 A-Ö
    1-2/6 Monki19 ➖
    6/6 Valentines
    8/6 Majsipajsi
    8/6 Flowwer
    9/6 Enlitentill
    9/6 Vallmo93
    9/6 Haringenfantasinuheller 
    11/6 Annpor
    12/6 Nanathalie
    13/6 litentott
    13/6 Rhea
    12/6 Sarasi
    14/6 Amanda 
    14/6 lamaja
    18/6 Ardna
    18/6 Bellis9207
    18/6 Lillrömpa
    19/6 Önskan97
    19/6 Elisand
    21/6 Siripiri 🌸
    21/6 syren93
    24/6 Valkyria
    25/6 elliibelli
    29/6 Hoppaspånr1
    30/6 Monki19
  • mothertotwo
    Siripiri skrev 2025-06-02 09:45:13 följande:
    Tycker ändå att det spökar ett litet streck där?! 😃
    Håller en tumme!♥️
    Annpor skrev 2025-06-02 09:47:27 följande:

Anonym (M) skrev 2025-06-02 09:53:15 följande:
    På detta syns det absolut två streck 😍
    Hoppas verkligen! 🥰️
    Är i så fall helt overkligt för jag och sambon har inte varit aktiva efter proveran som jag tog i april. Kanske max två gånger. Har bara försökt få min kropp i balans igen. Men då har den kanske kommit i balans ändå. 
    Nu går huvudet på hög varv!😂 Men vill inte säga att det är positivt än förrän den blivit starkare.
    😊🙈🙉🙊

• Sarasi
    mothertotwo skrev 2025-06-02 10:19:05 följande:
    Annpor skrev 2025-06-02 09:47:27 följande:

Hoppas verkligen! 🥰️
    Är i så fall helt overkligt för jag och sambon har inte varit aktiva efter proveran som jag tog i april. Kanske max två gånger. Har bara försökt få min kropp i balans igen. Men då har den kanske kommit i balans ändå. 
    Nu går huvudet på hög varv!😂 Men vill inte säga att det är positivt än förrän den blivit starkare.
    😊🙈🙉🙊

Jag såg inget på den första bilden men den andra du la upp kan man absolut ana något. När ska du ha mens?
  • Anonym (Hoppaspånr1)
    Anonym 8296 skrev 2025-06-01 19:33:36 följande:

Hade varit intressant att veta hur ni andra resonerar. Jag är 5 eller 6 dpo enligt NC. Ligger högt på tempkurvan men har inte andra tecken, att ligga högt såhär nära ÄL kanske inte heller säger så mycket för ägget har väl knappast fäst än om det har blivit befruktat? 
    Till min fundering, jag ska till frissan imorgon och färga håret, hur ska man tänka kring det?! Jag vill verkligen inte riskera något pga det, borde man avstå? Jag vill helst inte rådfråga frisören eftersom det är en bekant. kanske inte ens är någon fara? 
    Avstår från alkohol fram tills jag får mens & försöker även tänka på vad jag använder för skönhetsprodukter/smink men det är en djungel. Och kanske hysteriskt att göra det innan den dagen man faktiskt vet att man är gravid? 

Kanske sent svar men jag är frisör och det är absolut ingen fara att färga håret. Vi jobbar ju fortfarande när vi är gravida och håller på med färg, blekning och andra kemikalier hela dagarna så det behöver du inte oroa dig över❤️
Svar på tråden BIM juni 2025