• Nanathalie

BIM juni 2025

Hej!

Jag tänkte starta en ny tråd för oss som väntar på bim i juni.

Jag är snart 35, har 2 barn sedan tidigare (8 och 12) och försöker med en gemensam sladdis med mannen sedan 1 år tillbaka i april 2024.

Fick ett MA i vecka 11 i februari och plussade på nytt för några dagar sedan men testen är nu negativa, en kemisk med andra ord och jag inväntar bara blödningen.

Här kan vi följas åt med känslor och tankar. Bim-lista kommer i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM juni 2025
  • mothertotwo
    Sarasi skrev 2025-06-02 17:38:17 följande:
    Jag såg inget på den första bilden men den andra du la upp kan man absolut ana något. När ska du ha mens?
    Jag har ingen aning eftersom den är oregelbunden pga pcos. Fick konstaterat det förra månaden hos gyn när jsg fick provera. Men hon sa att cykeln nollställs i dem flesta fall så att den ska bli regelbunden igen. Mens kom med hjälp av provera den 21 april på dag 81 i den cykeln. Nu är jag på dag 42 eller 43 ????
  • Sarasi
    mothertotwo skrev 2025-06-02 18:20:17 följande:
    Jag har ingen aning eftersom den är oregelbunden pga pcos. Fick konstaterat det förra månaden hos gyn när jsg fick provera. Men hon sa att cykeln nollställs i dem flesta fall så att den ska bli regelbunden igen. Mens kom med hjälp av provera den 21 april på dag 81 i den cykeln. Nu är jag på dag 42 eller 43 ????
    Hur vet du när du ska börja testa? Eller går du på symtom?
  • mothertotwo
    Sarasi skrev 2025-06-02 18:27:38 följande:
    Hur vet du när du ska börja testa? Eller går du på symtom?
    Detta kanske låter jätte märkligt, men jag har kronisk nässelutslag och jag får utslag varje dag. Dem senaste 4 dagarna har jag inte fått några utslag och har liksom haft det i ca 4 år. Känner att det är något lurt med min kropp. Vet om att jag mådde sjukt bra med mitt andra barn under graviditeten. Jag typ gled på ett bananskal genom den graviditeten och mådde bra hela tiden. Med min första mådde jag hemskt. 
    Ja sen har jag extrem svullnad om magen, jag känner mig typ full och känns som jag ska rulla iväg. Den känslan hade jag allra första gången jag var gravid. 

Men ja, detta kan vara inbillning med eftersom det är enormt svagt men kroppen känns annorlunda. Vi får se om det blir tydligare om någon dag 😊 jag har alltså bara gått efter min inre intuition 🙈
  • Anonym 8296
    Anonym (Hoppaspånr1) skrev 2025-06-02 17:48:13 följande:
    Kanske sent svar men jag är frisör och det är absolut ingen fara att färga håret. Vi jobbar ju fortfarande när vi är gravida och håller på med färg, blekning och andra kemikalier hela dagarna så det behöver du inte oroa dig över❤️
    åå tack snälla för ditt svar, precis kommit hem från frissan så detta känns lugnande 🙏🏻 Tack, en sak mindre att tänka på 😂 
  • Tjej90sve

Nej det har den kanske intr blivit men minns att jag haft menscykel på över 30 dagar när jag var yngre. Och denna mens kom efter 35 dagar. Så vi får ju se, men ska börja testa kring dag 14, chansen är att ägglossningen faller in lite senare om jag har längre cykel.

Sarasi skrev 2025-06-01 16:57:49 följande:
    Ägglossningen sker ca två veckor innan nästa mens. Har din mens blivit regelbunden efter p-piller? Annars kan du behöva ta under längre tid för att inte missa den. 
  • Anonym (Saltakatten)
    mothertotwo skrev 2025-06-02 09:19:04 följande:
    Kunde inte låta bli och ta en ny nu. Tror ni det kan finnas något? 🙈🙈 Denna var tagen på prick tre minuter. Men sen bleknar det! Spök? Får testa ett digitalt om en vecka. Vill verkligen inte hoppas allt för mycket. Men känner mig som en rullande köttbulle och magen är super svullen. (Detta är ett testa tidigt från babyplan).
    Guuud så spännande 😬😍🤞🏻 Jag ser tydligt på detta test. Läste att du skrivit att din temp också ökat och det var mitt första tecken på graviditet mina två senaste graviditeter 😄
  • mothertotwo
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-02 21:09:32 följande:
    Guuud så spännande 😬😍🤞🏻 Jag ser tydligt på detta test. Läste att du skrivit att din temp också ökat och det var mitt första tecken på graviditet mina två senaste graviditeter 😄
    Jätte spännande! Skrattande Får ta ett nytt test om några dagar och kolla igen för att se om det blivit starkare. Nu vill jag bara att tiden ska gå lite fortare hihi. 
  • Anonym (Saltakatten)
    mothertotwo skrev 2025-06-02 21:59:34 följande:
    Jätte spännande! Skrattande Får ta ett nytt test om några dagar och kolla igen för att se om det blivit starkare. Nu vill jag bara att tiden ska gå lite fortare hihi. 
    Jag vet exakt hur det är, nerverna och spänningen är ju olidlig 😆 Håller tummarna för dig 🙏🏻
  • Rhea
    Anonym (Becky) skrev 2025-06-01 13:41:15 följande:

Tack! 

Jag kunde inte hålla mig och testade några dagar tidigare. Förstår inte hur någon kan hålla sig :D

majsipajsi skrev 2025-06-01 14:43:58 följande:
    Jag ska definitivt testa nästa söndag 🎉 har BIM då så får såklart se om mens kommer först (hoppas inte!).

Håller tummarna för dej också ✨
    Sarasi skrev 2025-06-01 15:54:51 följande:
    Jag har inte bestämt mig för om jag ska ta ett testa tidigt eller vänta till efter bim, beror lite på symtom Vilket än så länge är noll. 

Haha ja jag är normalt inte en chill person, men med det här så vart jag bara så besviken de första gångerna att jag typ ställer in mig på att mensen ska komma. Vissa månader har jag inte tagit ett enda test .. 

Men jag har haft nidblödning två ggr förr och det fick jag även idag typ 9 dpo, samma dag som de två förra ggr. Nu är jag helt övertygad om att ägget ändå blir befruktat relativt ofta.. 3 av 5 ggr. Så får hoppas att den vill stanna den här gången. Andra gånger har jag levt på som vanligt, men nu kanske jag ska avstå från lite grejer för att öka chanserna. Har haft lite mensvärksliknande känningar och det känns skumt i magen. Men det känns också som lite placebo.

Håller tummarna för alla som ska testa denna vecka!!

• ungmo98

Har en ?konstig? ägglossning för första gången (såklart)?
    Hade trådiga flytningar i helgen, blev ?torr? igår. Så trodde jag hade ägglossning under helgen. Men temperaturen har inte stigit än och den brukar ju göra det på/dagen efter ägglossning? enligt Natural cycles ska den vara imorgon 

Vi har iallafall lyckats med BD alla dagar förutom igår, så vi får försöka idag och imorgon med så har vi nog prickat in oavsett vilken dag ägglossningen blir🙈 

Svar på tråden BIM juni 2025