• Anonym (Arg)

Han kräver faderskapstest

Vi har varit tillsammans i många år och helt utan befog kräver han faderskapstest, alltså anklagar mig för otrohet, och jag är så arg och ledsen att jag överväger att göra slut. Barnet är beräknat i höst och han säger att han inte
    tänker ta på sig faderskapet utan test.

Någon som varit med om det här?

• Svar på tråden Han kräver faderskapstest
  • Anonym (E)
    Agda90 skrev 2025-05-09 13:45:11 följande:
    Ja, bara lite lättare att bevisa om det finns ett barn att ta prover på.

Men fine. Inför faderskaps test. Men då ska varje man ge ut alla lösenord till sin sambo/fru så att hon kan ha stenkoll på vem han har kontakt med. Jag menar, han kan ju vara otrogen
    Moget....
  • Anonym (Cut)
    Fjäril kär skrev 2025-05-09 13:41:09 följande:
    Och i en hel del fall är frågan högst relevant... nästan lika många kvinnor som män är otrogna.. så självklart skulle hon kunnat vara otrogen rent statistiskt... 
    Och? Det innebär ju fortfarande att man anklagar sin partner för otrohet.
  • EpicF
    Agda90 skrev 2025-05-09 13:00:25 följande:
    Så det är ok att anklaga en kvinna för att knulla runt? Det är ju det du säger
    Det är inte samma sak som att be om faderskapstest. Och det var faktiskt inte det som skrevs.
  • EpicF
    Anonym (Arg) skrev 2025-05-09 13:24:10 följande:
    Det är exakt samma sak, för hur skulle barnet annars kunna vara någon annans?
    Inte nödvändigtvis för att mamman har "knullat runt". Är ändå rätt logiskt att man som pappa vill ha teat och som mamma hade jag inte alls tyckt det var märkligt. Men det beror på hur frågan tas upp. 
  • Spucks
    Agda90 skrev 2025-05-09 13:00:25 följande:
    Så det är ok att anklaga en kvinna för att knulla runt? Det är ju det du säger
    Vad då "anklaga"? Det är ingen anklagelse, att vilja vara helt säkert. 
  • Spucks
    Anonym (A) skrev 2025-05-09 13:04:06 följande:
    Om man inte litar på sin partner bör man göra slut.

Hur ska kvinnan göra, hon kan ju inte vara säker på att han inte får barn med någon annan?
    Man kan aldrig lita på någon till 100%, det är bara dumt att göra det. Man kan vara realistisk och säger "Okej, jag förstår att du vill vara absolut säkert att barnet helt säkert är ditt, visst kan vi göra ett DNA-test så du kan sova lugnt." eller så kan man vara överdramatisk och göra slut med sin partner bara för att den inte liter på en till 100%.
  • Spucks
    Anonym (A) skrev 2025-05-09 13:04:06 följande:
    Hur ska kvinnan göra, hon kan ju inte vara säker på att han inte får barn med någon annan?
    Nej, det kan hon inte. Men så uppfostrar hon inte de barn heller och älskar dem och tror att de är hennes för att sedan kanske många år senare upptäcker att hon har blivit bedragen och att barnen har en annan biologisk mamma.
  • Spucks
    Anonym (Arg) skrev 2025-05-09 13:24:10 följande:
    Det är exakt samma sak, för hur skulle barnet annars kunna vara någon annans?
    Det är en stor skillnad mellan att anklaga någon för något och att inte vara 100% säkert att någon är oskyldig.
  • Spucks
    Anonym (Cut) skrev 2025-05-09 13:31:26 följande:
    Det ÄR ett problem.
    Det är kanske ett problem för dig. Det står det fritt att göra slut med en partner som inte litar på dig till 100%. Jag tycker att det inte är ett problem, för jag tycker det är extremt naivt att lita på en annan person till 100%.
  • Agda90
    Anonym (E) skrev 2025-05-09 13:48:32 följande:
    Moget....
    Så kvinnorn ska ställa upp på allt för att mannen ska känna sig trygg och säker och få nada tillbaka?
    Varför?
Svar på tråden Han kräver faderskapstest