• Anonym (Arg)

Han kräver faderskapstest

Vi har varit tillsammans i många år och helt utan befog kräver han faderskapstest, alltså anklagar mig för otrohet, och jag är så arg och ledsen att jag överväger att göra slut. Barnet är beräknat i höst och han säger att han inte
    tänker ta på sig faderskapet utan test.

Någon som varit med om det här?

• Svar på tråden Han kräver faderskapstest
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (X)

Fins en exakt likadan tråd på reddit där maken helt plötsligt fått för sig att kräva faderskapstest pga att hans polare föreslog det. Hustrun gick med på att göra testet, det stod att han var pappa, och han fick skillsmässopappren samma dag eftersom hon inte hade några känslor kvar för honom.

• Tow2Mater
    Anonym (Nej) skrev 2025-05-09 22:13:56 följande:
    Klart det är en anklagelse om att vara otrogen. Vad skulle man annars mena, att hon blivit tagen av aliens och utförd experiment på? 
    Tro inte att det inte kan hända i Sverige idag. Ju mer stressad personal, desto större risk.

De två flickorna föddes på ett BB i Saarlouis i sydvästra Tyskland. Enligt sjukhusdirektören Franz-Josef Backes berodde förväxlingen förmodligen på att de tappade sina ID-armband på kliniken. Det var en av fäderna som ifrågasatte faderskapet ? och paret fick beskedet att det inte heller kunde vara kvinnans barn.
    www.expressen.se/nyheter/spadbarn-forvaxlades-i-tyskland/

Två nyfödda barn förväxlades vid förlossningssjukhuset i Jyväskylä under veckoslutet och en familj fick fel baby med sig hem. ..  När de kontrollerade babyns armband stod det fel namn på det. Enligt sjukhuset hade det skett ett mänskligt misstag. (2013) yle.fi/a/7-591721

• Anonym (H)
    Anonym (X) skrev 2025-05-09 23:18:49 följande:

Fins en exakt likadan tråd på reddit där maken helt plötsligt fått för sig att kräva faderskapstest pga att hans polare föreslog det. Hustrun gick med på att göra testet, det stod att han var pappa, och han fick skillsmässopappren samma dag eftersom hon inte hade några känslor kvar för honom.

Intressant
  • Anonym (Cut)
    Spucks skrev 2025-05-09 14:23:05 följande:
    Det är kanske ett problem för dig. Det står det fritt att göra slut med en partner som inte litar på dig till 100%. Jag tycker att det inte är ett problem, för jag tycker det är extremt naivt att lita på en annan person till 100%.
    Det är bara att beklaga.
  • Anonym (H)
    Anonym (Cut) skrev 2025-05-10 00:00:03 följande:
    Det är bara att beklaga.
    Det är det verkligen och det måste kännas ledsamt.
  • Anonym (Arg)
    AlexSx skrev 2025-05-09 22:46:43 följande:
    Fast ta faderskapstestet om du inte vart otrogen så behöver du inte vara orolig. När svaret kommer så kan du ju trycka upp det i ansiktet på honom
    Inte det minsta orolig, bara arg och sårad.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Ulf)

Gör testet och gå vidare. Det föder bara mer osäkerhet om den andra sparkar bakut såpass.

Tänk dig scenariet att du vill kolla i din partners mobil, men att han reagerar kraftigt!? Hur skulle du själv tänka!?

• Anonym (Arg)
    AlexSx skrev 2025-05-10 06:35:28 följande:
    Du behöver inte känna dig sårad och arg. han vill bara vara helt säker
    Han vill vara säker på att jag inte varit otrogen, alltså litar han inte på mig.
Svar på tråden Han kräver faderskapstest