• Anonym (Arg)

Han kräver faderskapstest

Vi har varit tillsammans i många år och helt utan befog kräver han faderskapstest, alltså anklagar mig för otrohet, och jag är så arg och ledsen att jag överväger att göra slut. Barnet är beräknat i höst och han säger att han inte
    tänker ta på sig faderskapet utan test.

Någon som varit med om det här?

• Svar på tråden Han kräver faderskapstest
  • Anonym (Inte varit med om det)

Har inte varit med om det, och skulle likt TS känna bristande tillit från min partner isf.

Samtidigt kan jag förstå, att män inte kan veta med säkerhet. Är det viktigt för honom, för att veta, inte för att han verkligen tror att jag varit otrogen, så hade jag tyckt att han skulle betala för ett test under graviditeten redan. Jag hade inte velat ha det osäkert från hans sida under graviditeten.

Hade också föreslagit familjeterapi om jag själv ville fortsätta relationen.

• Anonym (A)
    Tom Araya skrev 2025-05-09 14:58:46 följande:
    Han kanske inte är fertil eller har låg fertilitet.
    Lite svårt att vara infertil när man gjort sin partner gravid.
  • EpicF
    Agda90 skrev 2025-05-09 14:25:41 följande:
    Så kvinnorn ska ställa upp på allt för att mannen ska känna sig trygg och säker och få nada tillbaka?
    Varför?
    Ställa upp? 

Det är bra för barnet att veta att ens pappa är 100% ens biologiska. Kan man inte som kvinna förstå att ens partner vill vara 100% säker så får man väl göra slut då. 
  • EpicF
    Anonym (A) skrev 2025-05-09 14:31:18 följande:
    Jo, det är en anklagelse. Om du inte tror att din partner varit otrogen så kan ju endast du vara pappan. 
    Om det är en anklagelse eller inte beror på hur det tas upp. 
  • EpicF
    Spucks skrev 2025-05-09 14:31:37 följande:
    "Ställa upp på allt"? Herregud, vad du överdriver! Dessutom behöver kvinnan inte göra något alls i detta fallet, det är ju barnet och pappan som ska testas, inte mamman.
    Barnet, pappan och mamman testas alltid vid en faderskapsutredning. Det ingår test också för mamman. 
  • EpicF
    Anonym (A) skrev 2025-05-09 16:09:26 följande:
    Lite svårt att vara infertil när man gjort sin partner gravid.
    Just därför kanske man önskar ett test om man vet eller tror att man har låg fertilitet eller är infertil. 
  • Anonym (Smidaren)

Det är ju mycket vanligt att människor har sex utanför relationen rent allmänt. 

Om man sen tänker på kvinnor i barnafödande ålder där kvinnan verkligen vill bli gravid så är ju många kvinnor beredda att gå långt för att få sperma i sig. Det är ju inte långsökt för henne att tänka ju fler män i henne desto större chans att bli gravid. 
    Så för gravidvilliga kvinnor så slaskas det ju med sperma hejvilt. Fråga Boris Becker...

Sen att just DU är ett undantag och att du ALDRIG skulle vara otrogen och att du skulle bli RASANDE om din man efterfrågade faderskapstest är en kvinnlig känsloreaktion som inte beaktar kvinnor som grupp. 
    Därmed är det extremt rimligt att begära faderskapstest för alla kvinnor särskilt med tanke på vilket stort ansvar det är att sätta barn till världen. 

• Anonym (Sofia)

Min man sa att han skulle faderskapstesta vårat 3e barn. 3an blev till trots spiral och dessutom när han skulle varit i norge och jobbat utifrån beräknad bf. Graviditeten upptäcktes först i 7e månaden. Så kunde ju förstå honom till viss del haha. 

Hur som helst innan och när barnet var född hade han inget intresse av att göra något faderskapstest. Jag tror flesta som säger att de ska göra, bara något de slänger ur sig när de har mycket i huvudet. Däremot har jag sagt att han får göra hur många faderskapstest han vill. 

• Anonym (H)
    Tom Araya skrev 2025-05-09 14:58:46 följande:
    Han kanske inte är fertil eller har låg fertilitet.
    Hur vet han det?
  • Anonym (Coolt)
    Anonym (Lisa) skrev 2025-05-09 12:37:28 följande:

Ja två gånger i två olika relationer....  min dåvarande sambo ville inte ha barn och jag åt piller . Blev gravid ändå och han trodde stenhårt på att jag varit otrogen.  Självklart var det hans men relationen tog slut . Han har heller aldrig varit pappa till vårt barn. Och dag är barnet nästan 30..

Jag träffade ett kort tag en upptagen man (han sa inget om det) och jag blev gravid rätt snabbt då jag dessutom var utan skydd . Jag vägrade abort och då anklagas jag för att vara lössläppt hora etc och ligger med alla och detta var givetvis inte hans barn osv...  jodå.. test visade att det var hans och han fick vackert krypa till korset och skriva under pappret och förklara för sin fru... Vi delade vårdnaden och lyckades som föräldrar hålla sams. 

Imponerande ändå av er båda att hålla sams och vara föräldrar tillsammans 🤗 
Svar på tråden Han kräver faderskapstest