• Anonym (Arg)

Han kräver faderskapstest

Vi har varit tillsammans i många år och helt utan befog kräver han faderskapstest, alltså anklagar mig för otrohet, och jag är så arg och ledsen att jag överväger att göra slut. Barnet är beräknat i höst och han säger att han inte
    tänker ta på sig faderskapet utan test.

Någon som varit med om det här?

• Svar på tråden Han kräver faderskapstest
  • Anonym (A)
    Spucks skrev 2025-05-09 12:55:36 följande:

Jag har fullt förståelse för varje man som vill ha ett faderskapstest, oavsett hur länge man har varit ihop. Som man kan man annars aldrig varit 100% säker att man är far till barnet. Man behöver inte göra det till ett problem.

Om man inte litar på sin partner bör man göra slut.

Hur ska kvinnan göra, hon kan ju inte vara säker på att han inte får barn med någon annan?
  • Anonym (E)
    Agda90 skrev 2025-05-09 13:00:25 följande:
    Så det är ok att anklaga en kvinna för att knulla runt? Det är ju det du säger
    Det är inte riktigt samma sak, även om pappan "vet" att mamman inte varit otrogen och barnent är hans så kan det vara skönt att få det 100% bekräftat, det är ett barn och hela livet blir förändrat.

När jag väntade mitt första barn i unga 20 års åldern så frågade en av min dåvarande sambos kompisar om han inte skulle göra ett faderskapstest, han svarade att det kanske skulle vara bra men då resonerade jag likadant, "jaså, så du tror att jag har varit otrogen, då kan vi lika gärna göra slut" när jag blev lite äldre så förstod jag hur fjantigt det var, skulle min sambo idag vilja ta faderskapstest på våra barn så varsågod, jag har inget att dölja och jag kan förstå om man vill ha någon extra bekräftelse. Egentligen skulle det vara bra om det blev obligatoriskt då behöver ingen man undra och ingen kvinna behöver känna sig kränkt. Det finns ju tyvärr de kvinnor som har ljugit för sina partners
  • Anonym (Arg)
    Anonym (E) skrev 2025-05-09 13:22:32 följande:
    Det är inte riktigt samma sak, även om pappan "vet" att mamman inte varit otrogen och barnent är hans så kan det vara skönt att få det 100% bekräftat, det är ett barn och hela livet blir förändrat.

När jag väntade mitt första barn i unga 20 års åldern så frågade en av min dåvarande sambos kompisar om han inte skulle göra ett faderskapstest, han svarade att det kanske skulle vara bra men då resonerade jag likadant, "jaså, så du tror att jag har varit otrogen, då kan vi lika gärna göra slut" när jag blev lite äldre så förstod jag hur fjantigt det var, skulle min sambo idag vilja ta faderskapstest på våra barn så varsågod, jag har inget att dölja och jag kan förstå om man vill ha någon extra bekräftelse. Egentligen skulle det vara bra om det blev obligatoriskt då behöver ingen man undra och ingen kvinna behöver känna sig kränkt. Det finns ju tyvärr de kvinnor som har ljugit för sina partners
    Det är exakt samma sak, för hur skulle barnet annars kunna vara någon annans?
  • Anonym (E)
    Anonym (A) skrev 2025-05-09 13:04:06 följande:
    Om man inte litar på sin partner bör man göra slut.

Hur ska kvinnan göra, hon kan ju inte vara säker på att han inte får barn med någon annan?
    Om mannen får barn med en annan kvinna så behöver ju inte mannens partner uppfostra och betala för det barnet i 18 år, ljuger kvinnan för mannen så får han betala och uppfostra ett barn som biologiskt inte är hans, där ligger skillnaden
  • Anonym (E)
    Anonym (Arg) skrev 2025-05-09 13:24:10 följande:
    Det är exakt samma sak, för hur skulle barnet annars kunna vara någon annans?
    Att vilja ha det bekräftat till 100% på papper betyder inte att han tror att du knullar runt, han kanske har hört eller sett någonstans om pappor som blivit lurade och bara vill vara helt helt säker
  • Anonym (Cut)
    Spucks skrev 2025-05-09 12:55:36 följande:

Jag har fullt förståelse för varje man som vill ha ett faderskapstest, oavsett hur länge man har varit ihop. Som man kan man annars aldrig varit 100% säker att man är far till barnet. Man behöver inte göra det till ett problem.

Det ÄR ett problem.
  • Anonym (Cut)
    Anonym (E) skrev 2025-05-09 13:29:13 följande:
    Att vilja ha det bekräftat till 100% på papper betyder inte att han tror att du knullar runt, han kanske har hört eller sett någonstans om pappor som blivit lurade och bara vill vara helt helt säker
    Ja, och behövs ett faderskapstest för att vara helt säker anklagar man sin partner för otrohet. Punkt.
  • Anonym (Lisa)

Väldigt många män anklagar sin partner för otrohet vid graviditet av den anledningen att många män själva ÄR otrogen och som man känner sig själv känner man andra..  

Den som skriker högst om otrohet är med all säkerhet den som själv är det...  

• Fjäril kär
    Anonym (Cut) skrev 2025-05-09 13:33:19 följande:
    Ja, och behövs ett faderskapstest för att vara helt säker anklagar man sin partner för otrohet. Punkt.
    Och i en hel del fall är frågan högst relevant... nästan lika många kvinnor som män är otrogna.. så självklart skulle hon kunnat vara otrogen rent statistiskt... 
  • Agda90
    Fjäril kär skrev 2025-05-09 13:41:09 följande:
    Och i en hel del fall är frågan högst relevant... nästan lika många kvinnor som män är otrogna.. så självklart skulle hon kunnat vara otrogen rent statistiskt... 
    Ja, bara lite lättare att bevisa om det finns ett barn att ta prover på.

Men fine. Inför faderskaps test. Men då ska varje man ge ut alla lösenord till sin sambo/fru så att hon kan ha stenkoll på vem han har kontakt med. Jag menar, han kan ju vara otrogen
Svar på tråden Han kräver faderskapstest