• Anonym (Arg)

Han kräver faderskapstest

Vi har varit tillsammans i många år och helt utan befog kräver han faderskapstest, alltså anklagar mig för otrohet, och jag är så arg och ledsen att jag överväger att göra slut. Barnet är beräknat i höst och han säger att han inte
    tänker ta på sig faderskapet utan test.

Någon som varit med om det här?

• Svar på tråden Han kräver faderskapstest
  • Agda90
    Spucks skrev 2025-05-09 14:15:16 följande:
    Vad då "anklaga"? Det är ingen anklagelse, att vilja vara helt säkert. 
    Om kvinna säger att det är mannens barn och mannen kräver bevis på det då är det inga som helst problem?
    Det är ett fult sätt att sägs att man inte litar på sin partner och tror att hon knullar runt.
  • Anonym (A)
    Anonym (E) skrev 2025-05-09 13:25:03 följande:
    Om mannen får barn med en annan kvinna så behöver ju inte mannens partner uppfostra och betala för det barnet i 18 år, ljuger kvinnan för mannen så får han betala och uppfostra ett barn som biologiskt inte är hans, där ligger skillnaden

Handlar inte om pengar eller uppfostran. Handlar om tillit, att lita på sin partner. 

• Agda90
    Spucks skrev 2025-05-09 14:19:20 följande:
    Nej, det kan hon inte. Men så uppfostrar hon inte de barn heller och älskar dem och tror att de är hennes för att sedan kanske många år senare upptäcker att hon har blivit bedragen och att barnen har en annan biologisk mamma.
    Nej, hon får i så fall reda på det när mannen dör och det står en oäkting och ska ha en del av arvet.
  • Anonym (A)
    Anonym (E) skrev 2025-05-09 13:29:13 följande:
    Att vilja ha det bekräftat till 100% på papper betyder inte att han tror att du knullar runt, han kanske har hört eller sett någonstans om pappor som blivit lurade och bara vill vara helt helt säker

Om man vill ha det bekräftat så litar man inte på sin partner. Man tror att partnern kan ha varit otrogen. 

• Anonym (A)
    Spucks skrev 2025-05-09 14:15:16 följande:
    Vad då "anklaga"? Det är ingen anklagelse, att vilja vara helt säkert. 
    Jo, det är en anklagelse. Om du inte tror att din partner varit otrogen så kan ju endast du vara pappan. 
  • Spucks
    Agda90 skrev 2025-05-09 14:25:41 följande:
    Så kvinnorn ska ställa upp på allt för att mannen ska känna sig trygg och säker och få nada tillbaka?
    Varför?
    "Ställa upp på allt"? Herregud, vad du överdriver! Dessutom behöver kvinnan inte göra något alls i detta fallet, det är ju barnet och pappan som ska testas, inte mamman.
    Agda90 skrev 2025-05-09 14:27:48 följande:
    Om kvinna säger att det är mannens barn och mannen kräver bevis på det då är det inga som helst problem?
    Det är ett fult sätt att sägs att man inte litar på sin partner och tror att hon knullar runt.
    Nej, jag tycker inte det är något som helst problem. Ett barn är ju ingen liten skitsak, utan förändrar och påverkar hela ens liv.

Varför är du så triggat?
  • Anonym (Vi)
    Agda90 skrev 2025-05-09 14:25:41 följande:
    Så kvinnorn ska ställa upp på allt för att mannen ska känna sig trygg och säker och få nada tillbaka?
    Varför?
    Det är väl ingen som säger att man ska? Alla har vi våra egna gränser och uppfattningar om saker. Om du inte hade accepterat det, är du i din fulla rätt att agera just så som du vill. Jag accepterade det och det är min fulla rätt att göra det.
  • Spucks
    Anonym (A) skrev 2025-05-09 14:31:18 följande:
    Jo, det är en anklagelse. Om du inte tror att din partner varit otrogen så kan ju endast du vara pappan. 
    Du skriver "tror" ... det är just det som är skillnaden. Man kan tror en sak, man kan vara nästan 100% säker på en sak, och oftast räcker det. Men när det gäller att bli förälder är det absolut rimligt att vilja vara 100% säker på sin sak, inte bara "tror".
  • Agda90
    Spucks skrev 2025-05-09 14:19:20 följande:
    Nej, det kan hon inte. Men så uppfostrar hon inte de barn heller och älskar dem och tror att de är hennes för att sedan kanske många år senare upptäcker att hon har blivit bedragen och att barnen har en annan biologisk mamma.
    Så kvinnan ska lita på mannen men mannen ska ha ett dna test för att kunna lita på kvinnan?

Det är sjukt!

Att ha en familj, som man älskar och gör allt för som kvinna och sedan upptäcka att mannen har barn med någon annan är alltså indin bok lättare hantera? Eller ännu enklare om sanningen inte kryper fram???
    Sjukt, helt enkelt sjukt. Kvinnan ska gilla läget och anpassa sig... Sjukt
  • Agda90
    Spucks skrev 2025-05-09 14:31:37 följande:
    "Ställa upp på allt"? Herregud, vad du överdriver! Dessutom behöver kvinnan inte göra något alls i detta fallet, det är ju barnet och pappan som ska testas, inte mamman.
    Agda90 skrev 2025-05-09 14:27:48 följande:
    Nej, jag tycker inte det är något som helst problem. Ett barn är ju ingen liten skitsak, utan förändrar och påverkar hela ens liv.

Varför är du så triggat?
    Därför att det alltid är kvinnan som ska ifrågasättas. 
    Det triggar mig!

Ochnett faderskapstest är att ifrågasätta sin partner.
Svar på tråden Han kräver faderskapstest