• Anonym (Arg)

Han kräver faderskapstest

Vi har varit tillsammans i många år och helt utan befog kräver han faderskapstest, alltså anklagar mig för otrohet, och jag är så arg och ledsen att jag överväger att göra slut. Barnet är beräknat i höst och han säger att han inte
    tänker ta på sig faderskapet utan test.

Någon som varit med om det här?

• Svar på tråden Han kräver faderskapstest
  • Anonym (Jvx)
    Anonym (Elle) skrev 2025-05-11 22:06:38 följande:
    Att ett barn tillskrivs fel pappa verkar röra sig om 1,7 % av alla barn, enligt en ganska nygjord undersökning på Karolinska sjukhuset. 

Javisst händer det att människor är otrogna, men det verkar vara sällsynt att kvinnor skaffar barn med andra.

Men barnet i det här fallet verkade vara planerat av båda partena. I en sådan situation hade jag också blivit väldigt ledsen om mannen plötsligt vill ha ett faderskapstest.

Ja spela roll. Folk ligger runt hur som helst. För barnens bästa borde man ändå göra det. 

Vändnpå det om du hade varit kille så hur i hela friden skulle du kunna vara säker på det? 

Jag är tjej själv och begriper inte 

• Anonym (Jvx)

Har hon inget att dölja så gör testet och skratta åt hans anklagelser sen då? 

• Anonym (Jvx)

Det är väl inte så att han skriker du har varit otrogen jag kräver ett test! Eller?

• Xenia
    Anonym (Jvx) skrev 2025-05-20 13:56:54 följande:
    Genom att neka säger du ju indirekt att du varit otrogen.
    Nej, verkligen inte!

Jag skulle också tagit illa upp av en sådan begäran, just för att jag inte varit otrogen.
  • Anonym (Jvx)
    Xenia skrev 2025-05-20 14:00:44 följande:
    Nej, verkligen inte!

Jag skulle också tagit illa upp av en sådan begäran, just för att jag inte varit otrogen.
    Men om du hade varit kille då? 
  • Anonym (Jvx)

Jag med förmodligen MEN jag hade ändå förrått för ärligt - HUR ska han kunna veta det? 

• Anonym (Jvx)

Man måste ju förstå deras sida också! 

• Anonym (Elle)

En IVF kostar inte 100 000 kr om man inte är för gammal. Man kan få det genom den vanliga sjukvården. Det är om man går privat som det är dyrt.

Jag misstänker att TS ex har blivit kär i någon annan eller ville göra slut, så att han hoppades att han inte skulle vara pappan.

• Anonym (Förstår er båda)
    Anonym (Rolf) skrev 2025-05-20 12:41:42 följande:
    Det är 1,7% för många......

Exakt därför det borde vara något som görs alltid, vilket jag oxå sagt hela tiden.  Det är inget man ska behöva efterfråga. 

Jag menar bara att det inte är så att det i 30% av fallen så det kanske faktiskt inte är så att problemet är kvinnor som ligger runt. 
    Men det är inte i det orsaken ska ligga, utan för att påse pappan och barnet och mamma ska veta 100% att det är rätt. 

Finns ju faktiskt dem som är helt 100% på att det är rätt, men ändå inte är det. 

Men för alls trygghet skulle det vara rutin att kolla faderskap. Då hade väldigt mycket awkward och sårande diskussioner undvikas ju

• Anonym (Förstår er båda)
    Anonym (Elle) skrev 2025-05-20 13:05:35 följande:
    En kvinna behöver en lugn graviditet, TS höll ju nästan på att förlora barnet! Under graviditeten är det bäst att TS koncentrerar sig på sig själv och inte funderar så mycket på exet!

Sedan får de ju hitta en form av umgänge som fungerar när barnet är ett spädbarn. Men det är då det.

När barnet sedan har ammats i några månader kan msn föra in välling som ett komplement till modersmjölken. Inte ersätta den för den är bäst, men med ett vällingmål kan barnet vara ifrån modern en längre stund.

Bäst att TS bara vilar nu. 
    Håller med dig. Nu menar jag ju efter barnet är fött för innan dess är det ju inget för pappan att umgås med.

Jag ville bara förklara varför jag tycker det är viktigt för ex att ändå främja för en god relation mot barnet. 
Svar på tråden Han kräver faderskapstest