• Anonym (Arg)

Han kräver faderskapstest

Vi har varit tillsammans i många år och helt utan befog kräver han faderskapstest, alltså anklagar mig för otrohet, och jag är så arg och ledsen att jag överväger att göra slut. Barnet är beräknat i höst och han säger att han inte
    tänker ta på sig faderskapet utan test.

Någon som varit med om det här?

• Svar på tråden Han kräver faderskapstest
  • Anonym (Rolf)
    Anonym (Förstår er båda) skrev 2025-05-20 08:17:23 följande:

Du kanske ska tänka på att det finns andra alternativ är att kvinnor ligger runt som kan leda till graviditet. 
    Tex kan ha varit sexuellt övergrepp, och har man blivit drogad tex så kanske man faktiskt inte ens vet om det.

Och säkert andra typer också. 

Och förresten så är det inte bara kvinnor som ligger runt utan snarare så att kvinnor idag är lika otrogna som män. Men visst, nu är det inte otrohet tråden handlar om. 

Men jag håller ju mer om att det borde vara något som gör alltid, men inte av anledningen att kvinnor ligger runt, utan för att trygga mannen på ett sätt man tidigare inte gjort. Finns trots allt studier som visar att det bara är 1,7% har registrerat fel pappa. Det är ju inte mycket. 
    MEN, det faktum att det trots allt förekommer i 1,7% av fallen borde vara skäl nog till att det alltid borde göra. 

Det är 1,7% för många......
  • Anonym (Förstår er båda)
    Xenia skrev 2025-05-20 12:34:21 följande:

Det bästa är att undvika att tänka på honom öht och enbart fokusera på ditt och barnets välmående. Mannen var uppenbarligen inte den du trodde.

Håller med om det att han inte var den hon trodde, men det ska inte påverka barnets rätt till sina föräldrar. 

Att hon inte vill leva med honom borde inte ha någon inverkan på barnets relation till honom.
    Då får man istället ta fram någon form av umgänge som funkar när barnet är nyfött. Då kanske det får bli bågra timmar här och där. 

Det handlar inte om hans rätt till barnet om det visar sig vara hans. 
    Det handlar om barnets rätt till en förälder som älskar dem. 
    Att glömma det är att fixera på vad mamman tycker om pappan och sålänge inte pappan är dålig för barnet så är det faktiskt irrelevant. 

• Anonym (Elle)
    Anonym (Förstår er båda) skrev 2025-05-20 12:43:42 följande:

Håller med om det att han inte var den hon trodde, men det ska inte påverka barnets rätt till sina föräldrar. 

Att hon inte vill leva med honom borde inte ha någon inverkan på barnets relation till honom.
    Då får man istället ta fram någon form av umgänge som funkar när barnet är nyfött. Då kanske det får bli bågra timmar här och där. 

Det handlar inte om hans rätt till barnet om det visar sig vara hans. 
    Det handlar om barnets rätt till en förälder som älskar dem. 
    Att glömma det är att fixera på vad mamman tycker om pappan och sålänge inte pappan är dålig för barnet så är det faktiskt irrelevant. 

En kvinna behöver en lugn graviditet, TS höll ju nästan på att förlora barnet! Under graviditeten är det bäst att TS koncentrerar sig på sig själv och inte funderar så mycket på exet!

Sedan får de ju hitta en form av umgänge som fungerar när barnet är ett spädbarn. Men det är då det.

När barnet sedan har ammats i några månader kan msn föra in välling som ett komplement till modersmjölken. Inte ersätta den för den är bäst, men med ett vällingmål kan barnet vara ifrån modern en längre stund.

Bäst att TS bara vilar nu. 
  • Anonym (Smidaren)
    Xenia skrev 2025-05-20 01:08:52 följande:
    Vad är det för porrnovell du skriver? Har det någonsin förekommit så kan det iaf inte vara särskilt vanligt.

Och både grannen och svågern skulle tro att de är fadern (de vet ju inte om varandra). Sedan kan man tänka sig att barnet som tonåring får barn med grannens barn (eller rentav med en kusin som är syskon. Komplikatiionerna är oändliga och skulle räcka för en evighetsserie

Varför genomgår så många par ivf med makens eller donatorsperma då, det är ju bara för kvinnan att vara otrogen med en eller flera?

För att återgå till TS så har hon redan två barn och skulle inte behöva ta till sådana medel för ett barn som du fantiserar om.

Klart man kan tycka det är porrfilmsinspirerat å andra sidan påverkar porren både män och kvinnor. Det vore ett önsketänkande att bara för att det möjligen är porrsfilmsinspirerat så kommer detta inte att hända, tvärtom så ökar det sannolikhet för att det sker.

En IVF behandling kan absolut kosta 100 000 Kr. Långt ifrån alla kvinnor har dessa pengar, ännu färre är beredda att lägga dessa pengar.

Mitt scenario är mycket billigare och snabbare. De flesta kvinnor inser såklart detta. Att det är omoraliskt kan kvinnor lätt rationalisera bort genom att föreställa sig att maken troligen också är otrogen.

• Xenia

Men det är också omoralskt mot barnet! Som inte får veta sitt ursprung.

• Anonym (Smidaren)
    Xenia skrev 2025-05-20 13:18:03 följande:

Men det är också omoralskt mot barnet! Som inte får veta sitt ursprung.

Absolut. 

Dock får ju bara barnet reda på det om det görs en faderskapsutredning. 
    Kan vara därför många kvinnor kämpar emot att det görs.
  • Anonym (Rolf)
    Anonym (Arg) skrev 2025-05-09 12:23:10 följande:
    Han kräver faderskapstest

Vi har varit tillsammans i många år och helt utan befog kräver han faderskapstest, alltså anklagar mig för otrohet, och jag är så arg och ledsen att jag överväger att göra slut. Barnet är beräknat i höst och han säger att han inte
    tänker ta på sig faderskapet utan test.

Någon som varit med om det här?

Jag antar att du hade trott att jag hade ansett dig som kass på matlagning om det hade varit för lite salt i soppan? Låt honom få testet istället för att ta på dig offerkoftan. Jag vet inte vad som kan ha triggat honom till det, men testet är ändå bara en lite grej i det stora formatet. I dagens samhälle är trohet mot partnern långtifrån något att ta för givet.......
  • Anonym (Jvx)
    Anonym (Arg) skrev 2025-05-19 18:19:46 följande:
    Jag vill helt enkelt inte vara med någon som anklagar mig för otrohet.
    Genom att neka säger du ju indirekt att du varit otrogen.
  • Anonym (Jvx)

Hur ska han som kille kunna veta att du inte legat med någon annan? Om du hade varit kille hade du ju inte haft en aning heller . Det borde vara ett krav för alla och även gifta 

• Anonym (Elle)
    Anonym (Smidaren) skrev 2025-05-20 13:13:47 följande:

Klart man kan tycka det är porrfilmsinspirerat å andra sidan påverkar porren både män och kvinnor. Det vore ett önsketänkande att bara för att det möjligen är porrsfilmsinspirerat så kommer detta inte att hända, tvärtom så ökar det sannolikhet för att det sker.

En IVF behandling kan absolut kosta 100 000 Kr. Långt ifrån alla kvinnor har dessa pengar, ännu färre är beredda att lägga dessa pengar.

Mitt scenario är mycket billigare och snabbare. De flesta kvinnor inser såklart detta. Att det är omoraliskt kan kvinnor lätt rationalisera bort genom att föreställa sig att maken troligen också är otrogen.

TS har redan barn! Rena fantasierna.
Svar på tråden Han kräver faderskapstest