• Anonym (Arg)

Han kräver faderskapstest

Vi har varit tillsammans i många år och helt utan befog kräver han faderskapstest, alltså anklagar mig för otrohet, och jag är så arg och ledsen att jag överväger att göra slut. Barnet är beräknat i höst och han säger att han inte
    tänker ta på sig faderskapet utan test.

Någon som varit med om det här?

• Svar på tråden Han kräver faderskapstest
  • Anonym (Förstår er båda)
    Anonym (Rolf) skrev 2025-05-20 13:54:11 följande:
    Jag antar att du hade trott att jag hade ansett dig som kass på matlagning om det hade varit för lite salt i soppan? Låt honom få testet istället för att ta på dig offerkoftan. Jag vet inte vad som kan ha triggat honom till det, men testet är ändå bara en lite grej i det stora formatet. I dagens samhälle är trohet mot partnern långtifrån något att ta för givet.......

Fast problemet är, enligt mitt tycke, inte längre faderskapstester. 

Hade han inte lagt fram det som ett ultimatum och sagt att tills det är gjort så vill jag inte vara delaktig alls, när det var så långt gånger. 
    Snacka om att sparka undan benen på sin partner. 
    Han kunde ha sagt att han ville det skulle göras på sååå många bättre sätt. 

• Anonym (Förstår er båda)
    Anonym (Jvx) skrev 2025-05-20 14:00:24 följande:

Det är väl inte så att han skriker du har varit otrogen jag kräver ett test! Eller?

Nä bara att tills du gör testet vill jag inte ha något med detta att göra typ. 

Inte bett henna att göra det, utan krävt, annars?

Inte konstigt man blir sårad då ju. Oavsett orsaken till att han ber om det. 

• Anonym (DNA)
    Anonym (Smidaren) skrev 2025-05-19 18:49:37 följande:
    Javisst, men jag kan upplysa om att vissa kvinnor jobbar hårt för att bli gravida. 
    Män bör inse att det kan gå till t.ex så här:

Före ägglossningen tar hon emot sin mans säd. Sen åker han på affärsresa (kvinnan antar att maken sätter på Lisa på kontoret). Kvinnan bjuder in grannen på ett glas vin och eftersom Maken nog är otrogen med Lisa finns det ju absolut ingen anledning att kasta bort ägglossningen. Dagen efter råkar mannens bror hälsa på, och han är ju ganska lik maken, perfekt att ta hans säd också.

Nästa månad variation på ovanstående.  

Klart att ett utkrävt faderskapstest blir en katastrof.

Grannen?

Det där låter helt sinnesrubbat, och att få barn med någon och ha sex med någon är två helt skilda saker för mig och högst troligt majoriteten av kvinnor.

Jag hade hellre levt helt barnlös än att föröka dåliga gener.
  • Anonym (H)
    Anonym (Jvx) skrev 2025-05-20 13:59:37 följande:

Ja spela roll. Folk ligger runt hur som helst. För barnens bästa borde man ändå göra det. 

Vändnpå det om du hade varit kille så hur i hela friden skulle du kunna vara säker på det? 

Jag är tjej själv och begriper inte 

Det tror jag inte att dom flesta gör.
  • Anonym (H)
    Xenia skrev 2025-05-20 14:00:44 följande:
    Nej, verkligen inte!

Jag skulle också tagit illa upp av en sådan begäran, just för att jag inte varit otrogen.
    Samma här, det är ju att anta otrohet.
  • Anonym (H)
    Anonym (DNA) skrev 2025-05-20 18:07:35 följande:
    Grannen?

Det där låter helt sinnesrubbat, och att få barn med någon och ha sex med någon är två helt skilda saker för mig och högst troligt majoriteten av kvinnor.

Håller med
  • Anonym (Smidaren)
    Anonym (DNA) skrev 2025-05-20 18:07:35 följande:
    Grannen?

Alla scenarion där kvinnor påstås vara promiskuösa är ju Helt otänkbara här på FL.

Men som många killar vet: I verkligheten är kvinnor otrogna titt som tätt. Vilket iofs gäller även killar.

• Kirenaj68
    Anonym (H) skrev 2025-05-20 18:11:08 följande:
    Samma här, det är ju att anta otrohet.
    Nej. Snarare utesluta otrohet...
  • Anonym (Arg)
    Kirenaj68 skrev 2025-05-20 19:04:35 följande:
    Nej. Snarare utesluta otrohet...
    Poängen blir densamma...
  • Anonym (Rolf)
    Anonym (Arg) skrev 2025-05-11 15:25:38 följande:
    Inget av mina andra barn har varit ifrån oss en enda minut på vare sig förlossningen eller bb, så hur skulle det kunna ha hänt?
    Hur vet vi att du talar sanning? Dagen moderna kvinnor vill ju gärna att faderskapstester förbjuds. Anledningen är ju uppenbar....
Svar på tråden Han kräver faderskapstest