• Anonym (Arg)

Han kräver faderskapstest

Vi har varit tillsammans i många år och helt utan befog kräver han faderskapstest, alltså anklagar mig för otrohet, och jag är så arg och ledsen att jag överväger att göra slut. Barnet är beräknat i höst och han säger att han inte
    tänker ta på sig faderskapet utan test.

Någon som varit med om det här?

• Svar på tråden Han kräver faderskapstest
  • Anonym (Jvx)
    Anonym (H) skrev 2025-05-22 17:16:16 följande:
    Förstår henne och hon är nog inte intresserad av att ta tillbaka honom.
    Ingen verkar tänka på honom här. Och hans oro.
  • Anonym (osmart)
    Anonym (H) skrev 2025-05-22 17:13:43 följande:
    Provsvaret brukar ta ett par månader.
    Anonym (H) skrev 2025-05-22 17:13:43 följande:
    Provsvaret brukar ta ett par månader.

När man skickar in det privat alltså. Om det hinner komma innan han måste skriva på.
  • Anonym (osmart)
    Anonym (Jvx) skrev 2025-05-22 17:27:27 följande:
    Ingen verkar tänka på honom här. Och hans oro.
    Fast det kommer ju bli ett test nu så då vet han säkert och behöver inte ha någon oro.
  • Tow2Mater
    Anonym (osmart) skrev 2025-05-22 15:42:08 följande:

Men alltså kunde han inte bara ta ett hårstrå eller nåt sen och skicka in själv privat?

Då skulle det från TS håll vara 'han går bakom ryggen på mig'.
  • Anonym (SL)
    Anonym (Jvx) skrev 2025-05-22 17:13:19 följande:
    Ta honom tillbaka? Det är ju hon som inte vill vara med honom alls nu. Det är hon som dumpar. 
    Hon vill inte vara med någon som inte litar på henne. 

Han vill inte vara med henne, stötta henne under graviditeten eller ha med barnet att göra förrän testet är gjort. 

Hon har inte dumpat honom utan bara berättat om en viktig dealbreaker för henne i ett förhållanden (en aspekt som de flesta relationsexperter nog skulle hålla med om). Han har valt att lämna henne.
    Hon verkar dock inte vilja ta honom tillbaka.
  • Anonym (Förstår er båda)
    Anonym (Rolf) skrev 2025-05-22 12:59:46 följande:
    Ta en tur till Medelhavsområdet och hör vad ortsborna säger om engelskor och svenskor. Det är inga smickrande omdömen.....

Amen seriöst. Om DET är var ditt belägg för det kommer så är det ju rätt pinsamt faktiskt. 
    Jag trodde du i alla fall läst det i något studie eller så. 

Hur många har du pratat med?
    Vad är det som säger att det de säger är någon sanning om svenskor?
    Vad är det som säger att det är 100% sanning och inte tolkningar och bitterhet osv?
    Har ?alla? då varit upptagna innan och åkt ner och varit otrogna? Eller är de bara syndiga tjejer som råkar tycka att sexuell frihet ska vara en självklarhet 2025?

Och sist men inte minst, vad är det som gör dig till den som han nog med ?statistik? för att kunna säga att detta stämmer?

• Anonym (Förstår er båda)
    Anonym (DNA) skrev 2025-05-22 18:21:57 följande:
    Jodå, om man orkar googla en minut så vet man att det finns det. 

worldpopulationreview.com/country-rankings/infidelity-rates-by-country

1, Sverige är inte värst på den listan
    2, Den handlar inte om bara kvinnor så därmed inte svar på frågan. 

Hittar inte den just nu, men igår när jag kollade runt så hittade jag en artikel där det framför att NU är kvinnor LIKA otrogna som män i Sverige. Dvs män har varit värst med otrohet hela tiden. Men nu är även kvinnor lika otrogna. Så fortfarande inget som säger att svenska kvinnor är mest lössläppta i världen.

• Anonym (Jvx)
    Anonym (osmart) skrev 2025-05-22 17:38:56 följande:
    Fast det kommer ju bli ett test nu så då vet han säkert och behöver inte ha någon oro.
    Nej men hon är ju sur. Hon verkar ju inte kunna tänka sig in i hans situation 
  • Anonym (Jvx)
    Anonym (SL) skrev 2025-05-22 18:13:33 följande:
    Hon vill inte vara med någon som inte litar på henne. 

Han vill inte vara med henne, stötta henne under graviditeten eller ha med barnet att göra förrän testet är gjort. 

Hon har inte dumpat honom utan bara berättat om en viktig dealbreaker för henne i ett förhållanden (en aspekt som de flesta relationsexperter nog skulle hålla med om). Han har valt att lämna henne.
    Hon verkar dock inte vilja ta honom tillbaka.

Jaha? Har jag missat något i tråden då. Att han har lämnat henne. 

Fortfarande inte konstigt i mina ögon om det blir världens grej av detta. Hans oro för otrohet kanske inte heller har kommit utan anledning ? Vem vet vad de har för historia i den relationen? 

Man behlver ju inte alltid utgå från att killarna är svartsjuka idioter 

Svar på tråden Han kräver faderskapstest