• Anonym (För snäll)

Snälla killar får inte ligga..

Är det så? Om man är en för snäll kille. En kille som jobbar heltid, gör det mesta i hemmet, stödjer sin partner i vått och torrt, ger henne romantiska och roliga överraskninga. Sköter hygien och träning men ändå vill min fru typ aldrig ligga med mig trots att när vi ligger ser jag till att hon inprincip alltid får några orgasmer. Måste man vara ett svin och bete sig som en ?bad boy? för att vara intressant sexuellt för en kvinna?

• Svar på tråden Snälla killar får inte ligga..
  • New  Dawn
    EnAnonumius skrev 2025-05-18 03:09:44 följande:
    Hm- Ja det var nog lite dåliga exempel, med tanke på att  du inte såg att det skulle handla om positiva och negativa innebörder.

Det handlade ju inte om att jämföra "rakt mot varandra" som i en direkt "översättning". 
    Som jag skrev i "staterna" så är det inget negativt med att vara en "badguy" eller en "badass" utan det används i kontext om  det skall vara negativt eller positivt. vilket har missats helt här i Sverige när de tog hit det uttrycket.

"Bad" kan ha med att göra att man bryter mot normerna och inte  följer dem och inte har behovet av bekräftelse hela tiden.
    New Dawn skrev 2025-05-17 23:40:30 följande:
    Om vissa kvinnor anser att badass, eller badguy kan vara en schysst, kille som är målmedveten och inte tar skit, så blir det väldigt svårt ord att använda. 

Det handlar nog snarare om att många svenska importerar ett ord utan att ta till sig ursprunget och kontexten bakom (ord) uttrycket. 
    Jämför med WT, i staterna där det kommer från ursprungligen har en helt annan innebörd än hur svenskarna använder WT.
    Visst gör det detta.
    Jo, jag förstod, men jag förstår att det kanske inte verkar så. 
    Oavsett ordets ursprung kan du inte använda det lika brett som "skit" innan ett ord.
    Finns massor av ambitiösa, målmedvetna killar och män, som "inte tar skit", som inte passar in under ordet "bad"

Det krävs mer, tycker jag, att man på något sätt inte sköter sig. Alternativt är bufflig, kriminell osv. 

Jag känner en väldigt ambitiös manlig sjuksköterska. Smart. Höga betyg.. Han står upp för det han tycker är viktigt, även mot ledning. Värnar verkligen om arbetskamrater och patienter. Han passar in perfekt i era kriterier för badboy. Utseendemässigt alldaglig. Ingen skulle komma på tanken. Inte du heller. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (anonym) skrev 2025-05-18 09:38:40 följande:
    Jag tror att du är något på spåren här. När vissa hävdar att de har svårt att attrahera kvinnor på grund av snällhet handlar det nog i själva verket om att de har brister i det sociala samspelet. Det är naturligtvis beklagligt att de har dessa svårigheter, men att skylla sina problem på kvinnorna kommer inte att lösa något.
    Jag tror att många använder snällhet, när det egentligen handlar om feghet. 
    Att inte säga emot. Att inte stå för sin åsikt osv har ofta mer med feghet att göra.

Det väsentliga här i tråden är ju påståendet att män som är "snälla" gör hushållsarbete osv inte får sex. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (T) skrev 2025-05-18 00:00:56 följande:
    Det påståndet du har hittat på om TS är att han gör saker bara för att få betalt i form av sex...

Även fast det inte står det...

Är det schysst? 
    TS räknar upp olika saker han gör, och avslutar med ändå ändå vill aldrig min fru ligga med mig. 

Med det sättet att uttrycka sig anser han att han gjort allt som "borde" krävas. 

Nu har han iofs en teori om att han i stället borde vara ett svin.

Relationer och sexliv påverkas av mycket olika faktorer, men hans inställning, att problemet ligger i att han är "för snäll" och att sexlösheten beror på att "kvinnor bara tänder på svin" visar, för mig, inte någon "snäll" sida. Särskilt när han inte försökt tänka sig någon annan anledning här i tråden. 
  • New  Dawn

Ang detta med badguy diskussionen, senast i tråden så skriver TS. 
     Måste man vara ett svin och bete sig som en ?bad boy?

Ordet svin är i alla fall inget som kan tolkas som en bra kille. 

Det TS undrar över är ju om snälla killar inte får ligga, och enligt min åsikt är inte snällhet något problem, däremot feghet, och flathet, och mesighet. 

Att som TS är här,  låst sig vid att han är för snäll, är inte något gott tecken. Det visar i stället tecken på att han har lite för positiv inställning till sig själv, samtidigt som han sannolikt är orättvis mot henne, och lägger väldigt stor vikt vid att hon är kvinna. 

Vem vet, hon kanske är otrogen, men om hon skiljer sig tror jag att sannolikheten är större att hon väljer en ny man som inte är ett svin och badguy, utan en "vanlig man" 

• Anonym (Svaret)

Kvinnor attraheras av män som utstrålar att de kan beskydda dem. Därför dras kvinnor till män som är modiga på olika sätt. Snälla män som inte är modiga får inte ligga.

Snälla män som är modiga och utstrålar styrka får ligga hur mycket som helst. 

Tyvärr får dåliga män som är modiga och utstrålar styrka också ligga. Men så fungerar attraktion, mod och styrka väcker den. 

• Anonym (L)

Det finns en man som jag har fortsatt vara attraherad av under många år. Anledningen till det är att han alltid är sig själv till 100%. Han har integritet och går sin egen väg. 

Han är aldrig elak eller manipulativ och han fjäskar aldrig. Han vill inte ha något av mig förutom mitt sällskap och mitt intellekt. Han är en av de mest självständiga personer som jag har mött.

Han ger mig sällan komplimanger så när han gör det vet jag att de är ärligt menade och jag glömmer dem aldrig för det är inga uttjatade klyschor utan specifika och personliga. 

Han vill att jag slår följe med honom på vägen, tillsammans, som ett team. 

Det är den enda man jag har känt mig respekterad av eftersom han ser mig som en person, inte en kvinna. Han vill vara med just mig, inte en kvinna överlag. 

Det är så attraktivt att jag blir knäsvag bara av att höra hans röst. 

Det är ytterst få män som förstår det eftersom många män ser kvinnor som en funktion som de vill ha i sitt liv, inte en människa som de möter och har ett utbyte med på flera plan. 

Jag kan se tillbaka på mina ex och säga precis vad de ville ha av mig - en psykolog som lyssnar på hans problem, en mamma som tröstar och stöttar, en gratisprostituerad som uppfyller alla hans sexuella drömmar, ett fan som beundrar och applåderar honom. 

Det enda jag har velat ha är sällskap, samtal, respekt och ett möte mellan två människor som kompletterar och inspirerar varandra. 

Jag har valt bort män för det är ytterst få män som har velat samma sak. Det vanliga är att de resonerar som TS. Nu har jag gjort allt som jag antar att en kvinna (inte personen) vill ha och ändå får jag inte det jag vill ha. 

Det är inte kärlek, det är manipulation och förhandling.

Påfallande många män känner inte sina fruar/sambos. De lyssnar inte på hennes tankar, drömmar och behov. De ser det som irritationsmoment som de står ut med för att få vad de själva behöver och sedan fattar de ingenting när hon en dag packar sina väskor och går. 

Jag pallar inte med servandet, dealandet, duttandet och ständigt denna kletiga förväntan om att uppfylla alla hans behov. 

Det finns bara en man för mig och han är ingen bad boy. Han är en jämlike,

• Anonym (C)

Helt korrekt, snälla killar får nada! spelar ingen roll vad du läser här och vad dom säger till dig, alla vill ha en bad boy i sängen men inte i relationen. 
    bring on the arguments nu lets go! 

• molly50
    Anonym (C) skrev 2025-05-18 14:31:46 följande:

Helt korrekt, snälla killar får nada! spelar ingen roll vad du läser här och vad dom säger till dig, alla vill ha en bad boy i sängen men inte i relationen. 
    bring on the arguments nu lets go! 

Nu kan jag bara svara för mig själv. Men jag har aldrig dragits till badboys,varken i eller utanför sängen.
    Tycker mest de är patetiska och omanliga.
  • Anonym (Miss)

En persons sexlust kan variera över åren. Kan handla om mediciner, hormoner eller annat.
    Tycker inte du ska fokusera på sex utan mer på närhet.
    Var nära varandra utan att de måste leda till sex. Kramas i sängen med underkläderna på. Duscha tillsammans. Kanske kan ni hitta tillbaka till varandra genom det?

• Tecum
    New Dawn skrev 2025-05-17 20:32:42 följande:
    Vad menar du med "det värsta"?!?!
    TS tror att han är för snäll. Han tror att man måste vara badboy för att få ligga, någon annan teori har han inte. Det handlar inte om att tolka det värsta. Det handlar om att läsa exakt det han skrivit, och nej jag tror inte, att  snälla killar inte får ligga. Jag vet att det inte förhåller sig så, och nej man måste inte vara badguy. 

Vad, exakt, är min tråkiga inställning? Borde jag hålla med honom för att inte vara tråkig? Hålla med om att killar som är snälla nog har väldigt svårt att få sex... 
    Tecum skrev 2025-05-17 19:59:35 följande:
    Jag tror inte han är för snäll utan det är hans fru som tappat attraktionen, av någon anledning. En kan vara att hon tycker att han är tråkig och hon har andra preferenser.
    Eftersom han inte skriver om något annat än att han är för snäll vet vi väldigt lite. Det finns massor av olika anledningar till att sexlusten brister. Det enda vi vet här är att TS själv tror att han är för snäll. Relationer är komplexa och att bara tro att man själv är för snäll, och den enda anledningen till bristande sexliv han kan hitta på är hur kvinnor generellt fungerar (tänder på badboys) och att snälla killar inte får ligga är, ett väldigt begränsat sätt att se på relationer. Han öppnar inte upp för någon annan anledning. Det är jag kritisk mot. Dvs hans syn på relationer.Du har en väldigt begränsad syn på sex och kärlek, och på sjukdomar och medicin, och nej allt går inte att komma undan, så lätt. Om min man skulle behöva medicinen, för sin hälsa, skulle min kärlek räcka ändå. 100%. Hans hälsa betyder allt... Trist att du avfärdar det som en lögn... att läkemedel kan påverka. Om man säger det, är det bara en undanflykt Då förutsätter du att man inte försökt tillräckligt, eller att man borde "byta medicin, eller gå ned i dos" 
    Hoppas inte du kvinna behöver ta någon medicin som påverkar hennes sexlust, eller funktion, för du hade inte accepterat det. 
    Jo du fultolkar TS till det värsta. en tråkig inställning. Han FRÅGAR om han är för snäll och om man måste vara en badguy för att få ligga. Hela startinlägget är en fråga, retorisk eller ej vet vi inte. Men han påstår inget, utan det är du som tolkar honom till det.

Samma med det han skriver om badboys, att ställa frågor är inte detsamma som att påstå något. Sen har vissa här börjat definiera badboys på olika sätt för att få begreppet till något bra, vilket indirekt ger TS rätt i sin undran. Vi vet inte heller hur han tolkar det.

Sen blir jag faktiskt ledsen när du går till personangrepp, påstår lögnaktigt att jag inte tror på att mediciner kan ge biverkningar och att jag inte skulle acceptera att min kvinna kan bli dålig av biverkningar. Fast jag skrivit att det är vanligt med biverkningar men att det ofta finna strategier att hantera det.

Varför ska du alltid leta fel och bli elak bara för att vi inte är överens i vissa detaljer? Det hör till i diskussioner att man har olika åsikter, man är ingen dålig människa för det.
Svar på tråden Snälla killar får inte ligga..