• Anonym (För snäll)

Snälla killar får inte ligga..

Är det så? Om man är en för snäll kille. En kille som jobbar heltid, gör det mesta i hemmet, stödjer sin partner i vått och torrt, ger henne romantiska och roliga överraskninga. Sköter hygien och träning men ändå vill min fru typ aldrig ligga med mig trots att när vi ligger ser jag till att hon inprincip alltid får några orgasmer. Måste man vara ett svin och bete sig som en ?bad boy? för att vara intressant sexuellt för en kvinna?

• Svar på tråden Snälla killar får inte ligga..
  • Tecum
    New Dawn skrev 2025-05-19 20:08:08 följande:
    Jag håller med om det det du skriver i första styckena, men nu är det ju väldigt många män som backar upp Trump  och Putin. 
    Hade tex bara kvinnor röstat hade inte Trump varit president. (även om det ju är många kvinnor som röstat också) 

Jag tror att få relationsproblem, och sexlivsproblem, orsakas av att manen inte är en badguy. Jag tror inte ens att badguys ( dvs svin) har bättre sexliv i längre relationer. Antigen blir dessa män tråkigt aggressiva. Behöver inte bara vara våld, kan vara allmänt tjuriga, och egoistiska, alternativt att det blir mycket bråk. Det som ev kan vara "spännande" i början tror jag sällan funkar i längden.
    Ja jag håller med. "För snäll" är sällan en orsak till sexbrist. Men det är lätt hänt att en relation börjar gå på tomgång och då hanteras det på olika sätt. Kvinnan tappar sexlusten och söker medvetet  eller omedvetet en förändring utan att riktigt kunna kommunicera ut det. Mannen vill fortsatt ha sex och tycker att "vi har det väl bra". Eller börjar kanske umgås mer med kompisar och engagerar sig i projekt och hobbies utanför relationen.

Och som du skriver brukar relationer med badguys inte sluta bra även om de är aldrig så heta från början.
  • New  Dawn
    Tecum skrev 2025-05-19 20:21:56 följande:
    Ja jag håller med. "För snäll" är sällan en orsak till sexbrist. Men det är lätt hänt att en relation börjar gå på tomgång och då hanteras det på olika sätt. Kvinnan tappar sexlusten och söker medvetet  eller omedvetet en förändring utan att riktigt kunna kommunicera ut det. Mannen vill fortsatt ha sex och tycker att "vi har det väl bra". Eller börjar kanske umgås mer med kompisar och engagerar sig i projekt och hobbies utanför relationen.

Och som du skriver brukar relationer med badguys inte sluta bra även om de är aldrig så heta från början.
    Jag håller med. 

Jag tror dock att andra förändringar också sker i sexlösa relationer, men som inte är lika tydliga, och som man inte skriver om. 
    Det är mycket som skiljer i min nuvarande relation, jämfört med min förra, och mycket av det visste jag inte att jag saknade, därför att det är svårt att sätta ord på, och svårt att se när man inte vet något annat.
    Det handlar om bla om förståelse, omtanke och intresse för varandra, och hur man kommunicerar,. Det handlar om att ha kul ihop, och det handlar om hur man hanterar varandras svårigheter, och olika negativa saker, på olika sätt. Det handlar mycket om kärlek.
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Tecum
    New Dawn skrev 2025-05-20 08:44:13 följande:
    Jag håller med. 

Jag tror dock att andra förändringar också sker i sexlösa relationer, men som inte är lika tydliga, och som man inte skriver om. 
    Det är mycket som skiljer i min nuvarande relation, jämfört med min förra, och mycket av det visste jag inte att jag saknade, därför att det är svårt att sätta ord på, och svårt att se när man inte vet något annat.
    Det handlar om bla om förståelse, omtanke och intresse för varandra, och hur man kommunicerar,. Det handlar om att ha kul ihop, och det handlar om hur man hanterar varandras svårigheter, och olika negativa saker, på olika sätt. Det handlar mycket om kärlek.
    Mycket viktig iakttagelse som alla borde ha med sig!

En stabil relation måste innehålla kärlek och attraktion, men också tolerans och lojalitet. Att snälltolka som de säger i GVFÖ. Omtanke, kommunikation och att ta sig tid att göra saker tillsammans är superviktigt. Man måste vara goda vänner helt enkelt. Det faktum att många relationer krisar under och efter semestern är ett säkert tecken på att mycket av det ovanstående inte finns.
  • Jimmy75
    Anonym (För snäll) skrev 2025-05-14 16:57:21 följande:
    Nej tror inte hon har någon älskare. Har hört från henne att bad boys var grejen för henne tidigare i livet och då var hon ganska vild av sig. Numera är hon bara tråkig och kanske är det jag som gjort henne tråkig eftersom jag alltid varit ganska snäll och tråkig av mig.
    ?Numera är hon ganska tråkig?

vad i hela friden är det för en sak att säga/tycka om sin partner? Låter som att minskad sex är det minsta av era problem och snarare ett symtom på andra issues varav brist på kommunikation är ett av dem?.om det ändå fanns någon du kunde fråga, någon som faktiskt har insyn och sakkunskap om din fråga, typ DIN FRU kanske. 
  • Anonym (Jo)
    Jimmy75 skrev 2025-06-01 17:25:59 följande:
    ?Numera är hon ganska tråkig?

vad i hela friden är det för en sak att säga/tycka om sin partner? Låter som att minskad sex är det minsta av era problem och snarare ett symtom på andra issues varav brist på kommunikation är ett av dem?.om det ändå fanns någon du kunde fråga, någon som faktiskt har insyn och sakkunskap om din fråga, typ DIN FRU kanske. 
    Håller med
  • Anonym (Gift i 40 år med samma kvinna)
    Anonym (För snäll) skrev 2025-05-14 16:36:36 följande:
    Snälla killar får inte ligga..

Är det så? Om man är en för snäll kille. En kille som jobbar heltid, gör det mesta i hemmet, stödjer sin partner i vått och torrt, ger henne romantiska och roliga överraskninga. Sköter hygien och träning men ändå vill min fru typ aldrig ligga med mig trots att när vi ligger ser jag till att hon inprincip alltid får några orgasmer. Måste man vara ett svin och bete sig som en ?bad boy? för att vara intressant sexuellt för en kvinna?

Låter inte som om det är så mycket överraskningar egentligen! Allt är inrutat, förutbestämt och lite tråkigt. Det ger inge spänning, nerv eller krydda i ett förhållande. Allt blir bara lagom och tillrättalagt! Det måste hända nya saker hela tiden om man skall utveckla och utvecklas! Dags att börja skita i saker som ni idag tycker är så viktiga för att ge istället varandra mer tid! Mer fokus på förhållandet än på den tråkiga vardagen.

• Anonym (sköldmö)

Problemet är inte att TS är snäll. Problemet är att han är FÖR snäll, gör allt för sin kvinna och förmodligen även är lite tråkig, som han själv skriver.

Man bör vara snäll men ingen dörrmatta. Man bör göra mycket för sin partner men inte allt.

TS andra problem är att han vekar dra slutsatsen att det enda alternativet till toffel-beteende, är att bete sig som ett svin. Han skriver det uttryckligen i trådstarten, så det handlar inte bara om någon med bad boy-image som egentligen är ganska snäll. Han frågar rent ut om män måste bete sig dåligt för att få tjejer. Fast det inte alls handlar om det.

Detta svartvita tänkande grumlar synen på vad en bra partner är. Många bra män får ligga. 

• Anonym (Settra)

Du, många kvinnor skulle tycka att du är toppen! Du behöver inte göra mer hemarbete än din partner, det räcker med hälften!

Men människor kan växa isär, de kan tröttna på varandra eller vilja träffa någon som är helt annorlunda än den som de är tillsammams med.

Om ni inte kommer någonvart, trots samtal, tycker jag att du ska skilja dig. Om sex är viktigt för dig.

• Anonym (eee)

Jag får inte ligga, men det handlar nog snarare om att jag är mesig än att jag är snäll.

Svar på tråden Snälla killar får inte ligga..