Tecum skrev 2025-05-19 20:21:56 följande:
Ja jag håller med. "För snäll" är sällan en orsak till sexbrist. Men det är lätt hänt att en relation börjar gå på tomgång och då hanteras det på olika sätt. Kvinnan tappar sexlusten och söker medvetet eller omedvetet en förändring utan att riktigt kunna kommunicera ut det. Mannen vill fortsatt ha sex och tycker att "vi har det väl bra". Eller börjar kanske umgås mer med kompisar och engagerar sig i projekt och hobbies utanför relationen.
Och som du skriver brukar relationer med badguys inte sluta bra även om de är aldrig så heta från början.
Jag håller med.
Jag tror dock att andra förändringar också sker i sexlösa relationer, men som inte är lika tydliga, och som man inte skriver om.
Det är mycket som skiljer i min nuvarande relation, jämfört med min förra, och mycket av det visste jag inte att jag saknade, därför att det är svårt att sätta ord på, och svårt att se när man inte vet något annat.
Det handlar om bla om förståelse, omtanke och intresse för varandra, och hur man kommunicerar,. Det handlar om att ha kul ihop, och det handlar om hur man hanterar varandras svårigheter, och olika negativa saker, på olika sätt. Det handlar mycket om kärlek.