• Anonym (För snäll)

Snälla killar får inte ligga..

Är det så? Om man är en för snäll kille. En kille som jobbar heltid, gör det mesta i hemmet, stödjer sin partner i vått och torrt, ger henne romantiska och roliga överraskninga. Sköter hygien och träning men ändå vill min fru typ aldrig ligga med mig trots att när vi ligger ser jag till att hon inprincip alltid får några orgasmer. Måste man vara ett svin och bete sig som en ?bad boy? för att vara intressant sexuellt för en kvinna?

• Svar på tråden Snälla killar får inte ligga..
  • New  Dawn
    Tecum skrev 2025-05-17 19:59:35 följande:
    Ja det är knapphändig information, både om mediciner och annat. Men varför automatiskt tolka det till det värsta? Det är en väldigt tråkig inställning!!!
    Vad menar du med "det värsta"?!?!
    TS tror att han är för snäll. Han tror att man måste vara badboy för att få ligga, någon annan teori har han inte. Det handlar inte om att tolka det värsta. Det handlar om att läsa exakt det han skrivit, och nej jag tror inte, att  snälla killar inte får ligga. Jag vet att det inte förhåller sig så, och nej man måste inte vara badguy. 

Vad, exakt, är min tråkiga inställning? Borde jag hålla med honom för att inte vara tråkig? Hålla med om att killar som är snälla nog har väldigt svårt att få sex... 
    Jag tror inte han är för snäll utan det är hans fru som tappat attraktionen, av någon anledning. En kan vara att hon tycker att han är tråkig och hon har andra preferenser.
    Eftersom han inte skriver om något annat än att han är för snäll vet vi väldigt lite. Det finns massor av olika anledningar till att sexlusten brister. Det enda vi vet här är att TS själv tror att han är för snäll. Relationer är komplexa och att bara tro att man själv är för snäll, och den enda anledningen till bristande sexliv han kan hitta på är hur kvinnor generellt fungerar (tänder på badboys) och att snälla killar inte får ligga är, ett väldigt begränsat sätt att se på relationer. Han öppnar inte upp för någon annan anledning. Det är jag kritisk mot. Dvs hans syn på relationer.
    Om din man fick minskad sexlust av medicin förutsätter jag att han skulle försöka få den utbytt  eller ändra doseringen. Skulle inte du vilja det? Läkemedel är en stor och lönsam bransch, de flesta mediciner är utbytbara. Det behöver inte vara den verksamma substansen som ger biverkningar, det kan vara bindemedlet eller en mindre väsentlig ingrediens.
    Du har en väldigt begränsad syn på sex och kärlek, och på sjukdomar och medicin, och nej allt går inte att komma undan, så lätt. Om min man skulle behöva medicinen, för sin hälsa, skulle min kärlek räcka ändå. 100%. Hans hälsa betyder allt... Trist att du avfärdar det som en lögn... att läkemedel kan påverka. Om man säger det, är det bara en undanflykt Då förutsätter du att man inte försökt tillräckligt, eller att man borde "byta medicin, eller gå ned i dos" 
    Hoppas inte du kvinna behöver ta någon medicin som påverkar hennes sexlust, eller funktion, för du hade inte accepterat det. 

Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (T)
    New Dawn skrev 2025-05-17 20:32:42 följande:
    och nej jag tror inte, att  snälla killar inte får ligga. Jag vet att det inte förhåller sig så, och nej man måste inte vara badguy. 
    Och det vet du för att du är en kille själv och du har dejtat massa tjejer? Det är lustigt det där hur alla kvinnor vet bättre än män hur det är att va med er. 
  • New  Dawn
    Anonym (T) skrev 2025-05-17 20:43:33 följande:
    Och det vet du för att du är en kille själv och du har dejtat massa tjejer? Det är lustigt det där hur alla kvinnor vet bättre än män hur det är att va med er. 
    Se dig omkring! Massor av män som inte är badguy, får sex. Massor av snälla män får sex. 
    Min man är supersnäll.
    Med din inställning, som du visar här i tråden, är det dock inte så konstigt att du har svårigheter med relationer. Och nej jag köper inte att du är för snäll. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (T)
    New Dawn skrev 2025-05-17 20:49:36 följande:
    Se dig omkring! Massor av män som inte är badguy, får sex. Massor av snälla män får sex. 
    Min man är supersnäll.
    Med din inställning, som du visar här i tråden, är det dock inte så konstigt att du har svårigheter med relationer. Och nej jag köper inte att du är för snäll. 
    Men det säger du ju enligt statistik till varannan människa som du möter.. 

Sanningen är att du vet inte ett skit om vad män går igenom i alla relationer för du har aldrig varit med om skiten själv.. 
  • Anonym (T)
    Min man är supersnäll.
    Och nej, jag har aldrig sagt att jag är något snäll.. Jag är ett "asshole" som har slutat bry mig om att hålla tillbaka eller visa någon empati emot er för jag vet hur mycket som ni varje dag bara sitter där och hittar på skit om människor ni inte känner och alla andra timmar utav dagen bara sitter ni och ljuger...
  • New  Dawn
    Anonym (T) skrev 2025-05-17 20:53:02 följande:
    Men det säger du ju enligt statistik till varannan människa som du möter.. 

Sanningen är att du vet inte ett skit om vad män går igenom i alla relationer för du har aldrig varit med om skiten själv.. 
    Jag har massor av kvinnor, och män i min närhet, i min familj, mina syskon, som har sex. Alla dessa män är snälla ingen är sk badguy. 
    Du utgår från dina erfarenheter, och de begränsade erfarenheter du läst om på nätet. 

Passa på att fråga Tecum här. Han har i alla fall beskrivit att han har /har haft ett aktivt sexliv. Är han inte snäll? Är han någon typ av badguy? 
  • New  Dawn
    Anonym (T) skrev 2025-05-17 20:56:13 följande:
    Och nej, jag har aldrig sagt att jag är något snäll.. Jag är ett "asshole" som har slutat bry mig om att hålla tillbaka eller visa någon empati emot er för jag vet hur mycket som ni varje dag bara sitter där och hittar på skit om människor ni inte känner och alla andra timmar utav dagen bara sitter ni och ljuger...
    Okej, så då har du mycket sex alltså? 
  • Anonym (T)
    Min man är supersnäll.
    Ni ska liksom framstå som det smarta könet här i Sverige.. Som vet bäst i relationer.. Samtidigt finns det kvinnojourer för att efter 2000 år av evolution håller ni fortfarande på att bara falla för fel män.. 

Alla andra vet att den du dras till han är förmodligen dum i huvudet.. Det går liksom inte att undvika att lista ut det, när han är det största dumhuvudet på jobbet och alla kvinnor tycker han är bäst i hela världen.. 

Roligt att se mobbingen emot andra först, och sedan gråter dom när det börjar hända dem.. 

Varsågod explain.  
  • Anonym (anonym)
    Tecum skrev 2025-05-17 18:41:33 följande:
    Vilket TS inte har gjort! Ändå får han bara kritik och påhittade anklagelser.
    Du syftade ju på män som har svårt att träffa kvinnor när du skrev om män som blir kallade för töntar. Ts hör ju uppenbarligen inte till dem eftersom han lever med en kvinna och skriver att han lätt skulle kunna få kontakt med kvinnor om han var singel.
  • Anonym (Settra)
    Anonym (För snäll) skrev 2025-05-14 16:36:36 följande:
    Snälla killar får inte ligga..

Är det så? Om man är en för snäll kille. En kille som jobbar heltid, gör det mesta i hemmet, stödjer sin partner i vått och torrt, ger henne romantiska och roliga överraskninga. Sköter hygien och träning men ändå vill min fru typ aldrig ligga med mig trots att när vi ligger ser jag till att hon inprincip alltid får några orgasmer. Måste man vara ett svin och bete sig som en ?bad boy? för att vara intressant sexuellt för en kvinna?

Nej, men i ganska många förhållanden som har varat långe så går den spontana sexuella gnistan förlorad. Jag vet inte vad du kan göra åt det, för jag känner inte er. Men du är åtminstone inte ensam. 
Svar på tråden Snälla killar får inte ligga..