• Anonym (För snäll)

Snälla killar får inte ligga..

Är det så? Om man är en för snäll kille. En kille som jobbar heltid, gör det mesta i hemmet, stödjer sin partner i vått och torrt, ger henne romantiska och roliga överraskninga. Sköter hygien och träning men ändå vill min fru typ aldrig ligga med mig trots att när vi ligger ser jag till att hon inprincip alltid får några orgasmer. Måste man vara ett svin och bete sig som en ?bad boy? för att vara intressant sexuellt för en kvinna?

• Svar på tråden Snälla killar får inte ligga..
  • Anonym (Har)
    New Dawn skrev 2025-05-17 21:01:10 följande:
    Jag har massor av kvinnor, och män i min närhet, i min familj, mina syskon, som har sex. Alla dessa män är snälla ingen är sk badguy. 
    Du utgår från dina erfarenheter, och de begränsade erfarenheter du läst om på nätet. 

Passa på att fråga Tecum här. Han har i alla fall beskrivit att han har /har haft ett aktivt sexliv. Är han inte snäll? Är han någon typ av badguy? 
    Många har olika definition på vad badguy är. 

Ofta har kvinnor en bild av badguy någon som beter sig illa och inte bryr sig. 

Medans män har def. av badguy mer som den som är målmedveten, vet vad man vill o inte tar nån skit men fortfarande är schysst. 
  • Anonym (Settra)

P-piller kan göra att sexlusten avtar för en del kvinnor. Man kan prova andra sorters p-piller eller andra preventivmedel om det är problemet. 
    Pessar med skum/kräm kan prövas om annat ger besvärliga biverkningar.

• Anonym (Settra)
    Anonym (T) skrev 2025-05-17 21:02:45 följande:
    Ni ska liksom framstå som det smarta könet här i Sverige.. Som vet bäst i relationer.. Samtidigt finns det kvinnojourer för att efter 2000 år av evolution håller ni fortfarande på att bara falla för fel män.. 

Alla andra vet att den du dras till han är förmodligen dum i huvudet.. Det går liksom inte att undvika att lista ut det, när han är det största dumhuvudet på jobbet och alla kvinnor tycker han är bäst i hela världen.. 

Roligt att se mobbingen emot andra först, och sedan gråter dom när det börjar hända dem.. 

Varsågod explain.  
    Ja det finns mekanismer och tekniker samt halter av hormonet oxytocin hos kvinnor som kan förklara det här.. Vill inte beskriva närmare. 
  • Anonym (Settra)

Sedan finns det kvinnor som blivit så gräsligt behandlade under barndomen att de inte uppmärksammar varningssignalerna som andra kvinnor ser.

Men det finns starka kvinnor med mer normala uppväxter som kan luras av sociopater. På grund av att sociopaten spelar en roll hela tiden och då fonns inga direkta varningssignaler.

Mekanismer finns också som är nedbrytande.

• Anonym (T)
    Anonym (Settra) skrev 2025-05-17 21:13:05 följande:
    Ja det finns mekanismer och tekniker samt halter av hormonet oxytocin hos kvinnor som kan förklara det här.. Vill inte beskriva närmare. 
    Ja och det finns cykler i hennes hormoner där hon letar efter pushiga och lite mer aggressiva män för att få till ett barn med henne..

Och då är det så som kvinnor är. Och det är inget fel med det. 

Men jag tycker inte hormonrubbade personer ska sitta här och förklara hur en kille som aldrig slagit någont, eller gått ut för att mobba eller trakassera någon där inne på jobbet sen inte är snäll. 

Tjejerna får precis det beteendet som dom uppmuntrar nu hos männen. Det kallas för konsekvenstänk. 2000 år av evolution och det har liksom inte lyckats utvecklats hos dom än.. 
  • Anonym (Settra)

Svar till "Anonym T":

Nej, oxytocinet (som skulle kunna kallas bindningshormon)  finns i en högre grad hos fertila kvinnor upp till ca 45år, än hos andra bl.a. för att mamman ska fästa sig vid stt barn.

Det har inget med menscykeln att göra, många kvinnor känner för övrigt inte av de här hormonella svängningarna så mycket känslomössigt. De som ändå känner av dem, gör det bara lite grand och då som en ökad psykisk känslighet i ett par dagar. Det är väldigt få som inte fungerar psykiskt under de dagarna och det finns dessutom mediciner som kan användas i de fallen. 

Med tanke på brottstatistik över alla typer av brott och liknande, så kan man ju ha funderingar på tilräkneligheten en del män också, om man resonerar som du. 

Mekanismerna och teknikerna är sådana som kan användas på alla personer, oavsett kön. Båda kön kan också använda dem. Av någon anledning använder fler män än  kvinnir dem. Det tycker jag säger mer om män än om kvinnor.

• Anonym (T)
    Anonym (Settra) skrev 2025-05-17 21:36:43 följande:

Svar till "Anonym T":

Nej, oxytocinet (som skulle kunna kallas bindningshormon)  finns i en högre grad hos fertila kvinnor upp till ca 45år, än hos andra bl.a. för att mamman ska fästa sig vid stt barn.

Det har inget med menscykeln att göra, många kvinnor känner för övrigt inte av de här hormonella svängningarna så mycket känslomössigt. De som ändå känner av dem, gör det bara lite grand och då som en ökad psykisk känslighet i ett par dagar. Det är väldigt få som inte fungerar psykiskt under de dagarna och det finns dessutom mediciner som kan användas i de fallen. 

Med tanke på brottstatistik över alla typer av brott och liknande, så kan man ju ha funderingar på tilräkneligheten en del män också, om man resonerar som du. 

Mekanismerna och teknikerna är sådana som kan användas på alla personer, oavsett kön. Båda kön kan också använda dem. Av någon anledning använder fler män än  kvinnir dem. Det tycker jag säger mer om män än om kvinnor.

Jag säger alltså inte emot det du säger. Så är det säkert om du läst något om det. Jag sa att så är det säkert.. Det skulle ej förvåna mig.. 

Och sen har vi även utöver det du säger fakta som det här... 
    Och vad meningen "High in appetitive aggression scores" betyder på ren svenska.. Är att personen ifråga njuter utav att utföra kriminella och våldsamma beteenden....  
    Kom då fan inte hit och säg sen att TS ej är snäll....

Results suggest that men high in appetitive aggression scores are sexually preferred by women as short-term mates over those with a low score, particularly when the selector is in her fertile phase of the menstrual cycle.

journals.sagepub.com/doi/10.1177/147470491301100122

Appetitive aggression refers to positive feelings being associated with the perpetration of violent behavior and has been shown to provide resilience against the development of PTSD in combatants returning from the battlefield.
  • New  Dawn
    Anonym (anonym) skrev 2025-05-17 21:04:27 följande:
    Du syftade ju på män som har svårt att träffa kvinnor när du skrev om män som blir kallade för töntar. Ts hör ju uppenbarligen inte till dem eftersom han lever med en kvinna och skriver att han lätt skulle kunna få kontakt med kvinnor om han var singel.
    👍
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (T)
    Anonym (T) skrev 2025-05-17 21:43:08 följande:

Och sen har vi även utöver det du säger fakta som det här... 
    Och vad meningen "High in appetitive aggression scores" betyder på ren svenska.. Är att personen ifråga njuter utav att utföra kriminella och våldsamma beteenden....  
    Kom då fan inte hit och säg sen att TS ej är snäll....

Results suggest that men high in appetitive aggression scores are sexually preferred by women as short-term mates over those with a low score, particularly when the selector is in her fertile phase of the menstrual cycle.

journals.sagepub.com/doi/10.1177/147470491301100122

Appetitive aggression refers to positive feelings being associated with the perpetration of violent behavior and has been shown to provide resilience against the development of PTSD in combatants returning from the battlefield.
    Kort och gott... En kvinna är mer inclined att hata på en schysst kille, medans hon onanerar åt sadism.. 

Ni är liksom inte i någon position att bestämma vad som är rätt eller fel beteende för folk här överhuvudtaget.. 
  • Anonym (Sant)
    Anonym (Settra) skrev 2025-05-17 21:36:43 följande:

Svar till "Anonym T":

1. "Oxytocinet ... finns i en högre grad hos fertila kvinnor upp till ca 45 år, än hos andra..."
    Delvis sant.
    Oxytocin är ett hormon som är centralt i anknytning, förlossning och amning. Nivåerna kan påverkas av könshormoner som östrogen, vilket innebär att fertila kvinnor kan ha högre oxytocinnivåer under vissa tillfällen, men det är inte så enkelt som att de konstant har mer oxytocin än andra grupper. Det finns inte heller tydligt stöd för att det drastiskt förändras vid 45 års ålder specifikt.

2. "Det har inget med menscykeln att göra..."
    Felaktigt.
    Oxytocin kan påverkas av menscykeln. Exempelvis kan oxytocinreceptorer påverkas av östrogen, vilket varierar under menscykeln. Dessutom varierar humör och social känslighet för vissa kvinnor i samband med cykeln.

3. "Många kvinnor känner ... bara lite grand ... ökad psykisk känslighet i ett par dagar."
    Förenklat och generaliserande.
    Vissa kvinnor upplever mycket svåra symptom (t.ex. PMDS), andra knappt något alls. Det varierar mycket. Det är dock sant att det finns behandling vid svåra besvär.

4. "Med tanke på brottstatistik ... funderingar på tillräkneligheten en del män också..."
    Retoriskt svar som är relevant i en argumentation, men inte strikt vetenskapligt.
    Brottsfrekvensen är mycket högre bland män än kvinnor, särskilt våldsbrott. Men att dra paralleller mellan brottsstatistik och psykisk funktion i allmänhet kräver försiktighet.
Svar på tråden Snälla killar får inte ligga..