• Anonym (För snäll)

Snälla killar får inte ligga..

Är det så? Om man är en för snäll kille. En kille som jobbar heltid, gör det mesta i hemmet, stödjer sin partner i vått och torrt, ger henne romantiska och roliga överraskninga. Sköter hygien och träning men ändå vill min fru typ aldrig ligga med mig trots att när vi ligger ser jag till att hon inprincip alltid får några orgasmer. Måste man vara ett svin och bete sig som en ?bad boy? för att vara intressant sexuellt för en kvinna?

• Svar på tråden Snälla killar får inte ligga..
  • Anonym (Äldre man)

Jag ses som en väldigt snäll och omtänksam man bland dem som känner mig. Jag märker att jag absolut skulle kunna ha sex med många fler än jag har. Det finns några som absolut är intresserad av mig då jag även är singel. Jag skulle däremot aldrig vilja ha det. Det skulle kännas som att jag utnyttjade att de är intressera av mig, då jag inte har intresse av att skapa relation med dem. Så jag kan absolut ha mer sex. Däremot anser jag att sex inte bara handlar om samtycket, utan även att det ska vara på samma villkor.

• Tecum
    New Dawn skrev 2025-05-18 11:43:08 följande:
    Jag tror att många använder snällhet, när det egentligen handlar om feghet. 
    Att inte säga emot. Att inte stå för sin åsikt osv har ofta mer med feghet att göra.

Det väsentliga här i tråden är ju påståendet att män som är "snälla" gör hushållsarbete osv inte får sex. 
    Man håller med en begreppsförvanskning där "snäll" är något dåligt medan "badass" är bra. Det ligger i linje med tidsandan där auktoritära och egoistiska ideologier och ledare hyllas medan  demokratin föraktas. Att vara feg, medgörlig och utan att driva egna åsikter är inte att vara snäll, ändå kallas det så.

Snäll innebär medkännande, rättvis, tolerant, lojal och att våga stå upp för sin sak och för de svaga, att kunna lyssna och ta till sig av andras argument . 

Att vara tuff, självsäker, framåt, alltid driva sin sak utan att se sig om, lyssna  eller bry sig om andra eller om förväntningar och normer eller sin partners vilja är en typisk badass, såna som Trump och Putin, och såna är visst de män som ses som attraktiva och föredömen...Rynkar på näsan
  • Anonym (Tullsan)

En frågeställning som är intressant i grunden och man ska nog inte glömma bort biologin som ligger i botten för vår existens. Vi betraktar oss ju som moderna människor men det finns djupt inrotade biologiska funktioner i oss t.ex att honor har som uppgift att hitta en frisk stark hane att föröka sig med när det är gjort eller det inte blir något så drar man vidare till nästa för att sprida arten och gener. Hanen har ju också motsvarande uråldriga drift i sig att sprida sina gener till så många honor som möjligt. Ovanpå detta så lägger vi allt det som den moderna människan lärt sig samt tyckanden, borden och måsten. Det är normalt att man gökar som kaniner i början av ett förhållande och att det efter låt säga 3-4 år är ett ?normalt? sexliv med sex 1-2 ggr/veckan, efter 6-7 år kanske 2 ggr/månad. många par stannar sedan länge på den nivån och det är väl ok och hanterbart för de flesta par. Man har ju ?vänt ut och in på varandra? och nyfikenheten och nyhetens behag har lagt sig. Detta mönster kan brytas av något fysiskt och eller psykiskt som händer i eller runtom förhållandet. Man ska prata om det och Kommunicera på ett öppet och otvunget sätt i alla förhållanden och kan man det så klarar man förmodligen att lösa det mesta men det är också där det brukar gå fel i de flesta förhållanden.

• Anonym (anonym)
    Tecum skrev 2025-05-18 17:32:55 följande:
    Jo du fultolkar TS till det värsta. en tråkig inställning. Han FRÅGAR om han är för snäll och om man måste vara en badguy för att få ligga. Hela startinlägget är en fråga, retorisk eller ej vet vi inte. Men han påstår inget, utan det är du som tolkar honom till det.

Samma med det han skriver om badboys, att ställa frågor är inte detsamma som att påstå något. Sen har vissa här börjat definiera badboys på olika sätt för att få begreppet till något bra, vilket indirekt ger TS rätt i sin undran. Vi vet inte heller hur han tolkar det.

Sen blir jag faktiskt ledsen när du går till personangrepp, påstår lögnaktigt att jag inte tror på att mediciner kan ge biverkningar och att jag inte skulle acceptera att min kvinna kan bli dålig av biverkningar. Fast jag skrivit att det är vanligt med biverkningar men att det ofta finna strategier att hantera det.

Varför ska du alltid leta fel och bli elak bara för att vi inte är överens i vissa detaljer? Det hör till i diskussioner att man har olika åsikter, man är ingen dålig människa för det.
    Jag håller med dig om att man bör försöka göra något åt biverkningar om man kan det, t.ex. genom att byta sort av läkemedel. Vi vet dock inte om ts fru redan försökt göra det, eller om det av någon anledning inte är möjligt att göra något åt det.
  • Anonym (anonym)
    New Dawn skrev 2025-05-18 11:43:08 följande:
    Jag tror att många använder snällhet, när det egentligen handlar om feghet. 
    Att inte säga emot. Att inte stå för sin åsikt osv har ofta mer med feghet att göra.

Det väsentliga här i tråden är ju påståendet att män som är "snälla" gör hushållsarbete osv inte får sex. 
    Ja, jag håller med om att det inte beror på snällhet att man inte får sex.
  • Anonym (fdPåJakt)
    Anonym (C) skrev 2025-05-18 14:31:46 följande:

Helt korrekt, snälla killar får nada! spelar ingen roll vad du läser här och vad dom säger till dig, alla vill ha en bad boy i sängen men inte i relationen. 
    bring on the arguments nu lets go! 

Njae... en snäll kille som ser bra ut och som är duktig på att tillfredställa sin kvinna, kan få ligga hur mycket som helst.

En "bad boy" som ser usel ut och skiter i om sin kvinna blir tillfredställd, får nog inte ligga många gånger med samma tjej. Om han dessutom är usel på andra sätt, med hushållsgöromål, familj och hem... frågan är om han då får knulla speciellt mycket eller om han blir utsparkad?
  • Anonym (Trött)
    Anonym (Svaret) skrev 2025-05-16 18:31:44 följande:
    Bra värderingar är en sammanfattning av vad kvinnor har uttryckt här ovan som attraktiva egenskaper förutom självsäkerhet och styrka. Att du är triggad och grälsjuk bryr jag mig inte om.
    JassåDrömmer Det blir ju väldigt uppenbart att du bryr dig när du skriver så Drömmer.  Om någon har en annan uppfattning än dig så är hen "grälsjuk".

Ok, vi säger väl det Solig!!
  • Anonym (Fia)
    Anonym (anonym) skrev 2025-05-19 07:52:34 följande:
    Ja, jag håller med om att det inte beror på snällhet att man inte får sex.
    Samma här, en stark snäll partner är det bästa. En självisk skithög droppar man när man märker det. Möjligen kan det duga som kk man inte behöver bry sig om om sexet är prestationsinriktat och bra men jag är förbi sånt sen länge. Ingen mening när det finns dom som är bra på alla sätt.

Nån som inte drar sin del av lasset tappar man känslor för, utan tvekan. Och nån som är en lagspelare men som man inte attraheras av kommer man inte att få attraktion till.
  • New  Dawn

Jo du fultolkar TS till det värsta. en tråkig inställning. Han FRÅGAR om han är för snäll och om man måste vara en badguy för att få ligga. Hela startinlägget är en fråga, retorisk eller ej vet vi inte. Men han påstår inget, utan det är du som tolkar honom till det.

Samma med det han skriver om badboys, att ställa frågor är inte detsamma som att påstå något. Sen har vissa här börjat definiera badboys på olika sätt för att få begreppet till något bra, vilket indirekt ger TS rätt i sin undran. Vi vet inte heller hur han tolkar det.

TS fokuserar endast på att man måste vara ett svin (och badguy) för att få ligga. 

Inga andra tankar, eller förslag är för honom intressanta, och han svarar inte ens på vänliga och förstående inlägg. 
    Vilka frågor man ställer, och vilka man inte stället, samt hur man uttrycker sig säger väldigt mycket om vilken inställning man har och hur man komminucerar. 
    Allt tyder på att TS inte vill se någon annan orsak än den han valt.
    Sen blir jag faktiskt ledsen när du går till personangrepp, påstår lögnaktigt att jag inte tror på att mediciner kan ge biverkningar och att jag inte skulle acceptera att min kvinna kan bli dålig av biverkningar. Fast jag skrivit att det är vanligt med biverkningar men att det ofta finna strategier att hantera det.

Varför ska du alltid leta fel och bli elak bara för att vi inte är överens i vissa detaljer? Det hör till i diskussioner att man har olika åsikter, man är ingen dålig människa för det.
    Du vet en sak, och det är att TS kvinna sagt att hennes minskade sexlust beror på mediciner. Det får dig att direkt tollka  att hon inte bryr sig, och att attraktionen är en bluff. Jag tycker det är beklämmande, och förminskade slutsats, med tanke på det vi vet. När det gäller mannen väljer du att bara se det positiva, och då vill du försvara och tolka in mer positivt än det står, men när det kommer till kvinnan så är det helt andra toner. Då är det inga problemet bara misstro och att tolka in det "värsta" (som du anklagar mig för) Då går det tydligen hur bara som helst, och du blir ledsen över att jag tycker det är tråkigt, men det synsättet är väldigt tråkigt. Verkligen. 

Tänk dig att mannen åt några mediciner, tex hjärtmediciner, kortison, mediciner för epilepsi, mediciner mot prostata, smärta, och sa att det minskade han sexlust  Skulle du då förutsätta att han inte brydde sig, och att attraktionen var en bluff? . Det är inte alls så lätt att hitta nya preparat och minska doser som du tror, för övrigt. 
    Det synsättet är otroligt tråkigt. Det handlar inte om att du är en dålig människa generellt, men denna inställning, och slutsats ang mediciner, är bedrövlig, tycker jag. 

Jag skulle inte misstro min man om han behövde mediciner som minskade sexlusten.
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Tecum skrev 2025-05-18 18:42:20 följande:
    Man håller med en begreppsförvanskning där "snäll" är något dåligt medan "badass" är bra. Det ligger i linje med tidsandan där auktoritära och egoistiska ideologier och ledare hyllas medan  demokratin föraktas. Att vara feg, medgörlig och utan att driva egna åsikter är inte att vara snäll, ändå kallas det så.

Snäll innebär medkännande, rättvis, tolerant, lojal och att våga stå upp för sin sak och för de svaga, att kunna lyssna och ta till sig av andras argument . 

Att vara tuff, självsäker, framåt, alltid driva sin sak utan att se sig om, lyssna  eller bry sig om andra eller om förväntningar och normer eller sin partners vilja är en typisk badass, såna som Trump och Putin, och såna är visst de män som ses som attraktiva och föredömen...Rynkar på näsan
    Jag håller med om det det du skriver i första styckena, men nu är det ju väldigt många män som backar upp Trump  och Putin. 
    Hade tex bara kvinnor röstat hade inte Trump varit president. (även om det ju är många kvinnor som röstat också) 

Jag tror att få relationsproblem, och sexlivsproblem, orsakas av att manen inte är en badguy. Jag tror inte ens att badguys ( dvs svin) har bättre sexliv i längre relationer. Antigen blir dessa män tråkigt aggressiva. Behöver inte bara vara våld, kan vara allmänt tjuriga, och egoistiska, alternativt att det blir mycket bråk. Det som ev kan vara "spännande" i början tror jag sällan funkar i längden.
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
Svar på tråden Snälla killar får inte ligga..