Tecum skrev 2025-05-17 17:43:43 följande:
Det där är en väldigt befogad fråga. Låt oss säga att ointresset beror på mediciner (oklart vilka då TS inte nämner det) men att hon fortfarande är attraherad. Varför hör hon inte med läkare för att kanske byta sort eller dosering? Ett självklart steg vid biverkningar och som läkare är vana att hantera. Att det inte skett tyder på att hon inte bryr sig och att den påstådda attraktionen är en bluff..
Varför är ni alltid så kritiska när en man ställer en fråga och försöker göra allt till hans fel? Gör han för lite hemma är det fel, gör han mycket är det också fel. Säger har att han har svårt att träffa kvinnor är han en tönt som måste tuffa till sig, har han lätt är han en badboy. Om en man säger att han är snäll, ser de flesta rött, antingen ljuger han eller är han en mes. I bägge fallen är det hans fel att hon inte vill ha sex.
Så prova att faktiskt lyssna på vad TS skriver, läs högt för er själva om det går lättare, istället för att dra en massa slutsatser med utgångspunkten att alla män ljuger/är svin/vill utnyttja stackars kvinnor.
Han (TS) kommer med väldigt knapphändig information, och vissa har svarat honom jättebra, men han svarar inte. Det var någon som var jätteförstående, men ingen reaktion
Tror du att hennes bristande sexlust beror på att han är snäll, och att man måste vara "badboy"?
Jag tror inte alls på det synsättet.
Han tror ju dessutom att han lätt kan få sex från andra kvinnor. Man undrar ju, var han inte snäll tidigare, eller har dom aldrig haft något sexliv.
Ang ditt uttalande om mediciner vet vi inget. Endast att att han inte tror på det. Han kunde i så fall beskrivit mer om det.
Om jag skulle skriva att min man fick minskad lust pga medicin. Skulle du då inte tro på det? Skulle du förutsätta att den gick att byta ut? Du skulle bara avfärda alltihopa som en lögn. Väldigt tråkig inställning.