• Anonym (För snäll)

Snälla killar får inte ligga..

Är det så? Om man är en för snäll kille. En kille som jobbar heltid, gör det mesta i hemmet, stödjer sin partner i vått och torrt, ger henne romantiska och roliga överraskninga. Sköter hygien och träning men ändå vill min fru typ aldrig ligga med mig trots att när vi ligger ser jag till att hon inprincip alltid får några orgasmer. Måste man vara ett svin och bete sig som en ?bad boy? för att vara intressant sexuellt för en kvinna?

• Svar på tråden Snälla killar får inte ligga..
  • EnAnonumius
    Anonym (T) skrev 2025-05-17 22:32:50 följande:
    Läs forskning.. Ni onanerar åt sadism.. 
    Då kan ta och länka till den där forskningen du  (om än indirekt i meningen) hävdar finns...Det borde ju inte vara spå svårt för dig att göra då du tydligen har läst forskning kring det hela.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Balkongsong89

Problemet är nog snarare att många som är en "Nice guy" inte är genuina. Snällhet kan kännas konstruerat, som en transaktion i väntan på rewards osv. Väldigt få människor är snälla rakt igenom och även om man är det så kan det vara en dålig egenskap i livet eftersom man därför kan bli överkörd av allt och alla. 

Det som är attraktivt och som skapar en lust i det andra könet är autentisk personlighet. För det flesta innebär det att man ibland är snäll, ibland grinig, ibland självisk, ibland dryg, ibland betryggande, ibland kritisk. 

En person som kommer fram till en främling från ingenstans och erbjuder gratis drinkar och per automatik gör allt för att pleasa framstår som fake, icke autentiskt, opersonligt. Även om så inte är fallet så skapar det en känsla av att man inte kan vara stark och grundad när verkligheten kräver det av en. Det kan vara hantera stressiga situationer, stå upp emot orättvisa situationer på jobbet, säga ifrån när folk går före i kön på sjukhuset, säga nej till umgås med kompis när man har årsdag med sin partner osv osv. 

Det som är attraktivt med bad guys (Bad boys) är att man direkt framstår som ärlig och helt och hållet sig själv utan rädsla för att bli avvisad eller konsekvenser. "Här är jag och jag är ett rövhål ibland bara så du vet" Det är genuint för dels så är de flesta människor det ibland, man bråkar i alla relationer och den vetskapen har alla ändå. Dessutom så signalerar det att man förmodligen har haft andra tjejer i antal eftersom man är bekväm med att bli avvisad av en snygg tjej för att man inte värdesätter det överdrivet mycket och sätter någon på en pedestal eller ett sätter ett högre värde på någon man inte känner. Vara sann mot sina egna känslor, tankar är viktigare än acceptans av andra. 

Med det sagt så kan man fortfarande vara snäll och attrahera massvis med tjejer. Men man måste också visa att snällhet och respekt måste förtjänas och att man har kapacitet och trygghet att inte vara det när behov finns. Dynamik och närvarande mot sig själv och sina tankar är attraktivt. Kunna tycka som alla andra när man gör det men också kunna gå emot alla om man tycker annorlunda. Du kommer märka det om du blir mer ofiltrerad att helt plötsligt när du verkligen tänker till när du hör saker som folk bara säger rakt av och du säger något som går emot det alla precis nickade ja till bekräftande. Många ggr kommer du upptäcka att helt plötsligt kan andra ändra sig direkt på samma sätt "Har inte tänkt på det på det sättet faktiskt" Och även när folk inte håller med så kan det ge fog till intressanta samtal där olika sidor kan respekteras även när man skiljer sig åt. 

Ett exempel som hände mig idag: Eurovision suger, alla bidrag är riktigt dåliga. 
    Samtliga sa ja och nickade instämmande. Sen slutar det där. 

Då tänkte jag till och sen sa jag: Jag tror att Eurovision hade varit 30% bättre bara av att man skulle tillåta riktiga instrument att användas som är kopplade till riktiga förstärkare osv. Det skulle främja riktiga musiker. Sen känns det som att Sverige alltid ska rösta fram ett oseriöst bidrag varje år efter ett bra bidrag. Nästan som att man är förbjuden att vinna igen för att det är för dyrt att hosta Eurovision :P

Vad du än tänker är säkert minst lika bra! Lyssna närvarande, ta in vad du hör, bearbeta och säg vad du tänker utan att filtrera dina tankar. Då kommer äkta intressanta saker fram från i stort sätt alla människor. 

En "snäll kille" tycker som alla andra och tror att snällhet per automatik har ett värde som är högre än allt annat. Det är det inte! Det är värt en del, framförallt som en delkomponent som existerar åtminstone. Men inte på bekostnad av personlighet och 10 andra egenskaper som också är intressanta och viktiga. 

Det är också svårt att bygga vidare en relation på något som ska vara ett tillstånd. Försök istället vara din egna unika person på gott och ont så kommer du attrahera personer både när du är snäll och dryg.  

• New  Dawn
    EnAnonumius skrev 2025-05-17 22:28:36 följande:
    Jag tror att det handlar om en s.k "amerikanisering", d.vs i staterna så är det något "positivt" med att vara en "badguy" och en "badass"..
    Jämför det med våra uttryck vi har i Sverige som för exempel;"skitsnäll" , "skitrolig".  "Skitrolig" och "skitsnäll" är ju inget negativt.

Det som däremot är dumt är att många killar klistrar på en defination på kvinnorna om vad en  badguy skulle vara (enligt männen) för kvinnorna., och sedan för vidare det påhittet som en s.k "allmängiltig sanning". Vad kvinnor själva säger blir sekundärt hos  dessa många killar och enligt dem då "stämmer inte med verkligheten för det vet minsann bättre (enligt dem själva).
    Orden badass och skitsnäll har inget med varandra att göra.
    Skitsnäll och skitrolig kan man säga om vad/vem som helst. Både olika saker och helt olika personer. 
    Man kan inte säga att en kille som läser till läkare eller spelar piano är en badboy bara för att han är målmedveten och "inte tar skit".

Om vissa kvinnor anser att badass, eller badguy kan vara en schysst, kille som är målmedveten och inte tar skit, så blir det väldigt svårt ord att använda. 

Nu handlar ju denna tråd om att man inte får sex om man är snäll, så det säger ju en del. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (Sant)
    New Dawn skrev 2025-05-17 21:58:49 följande:
    Målmedveten och veta vad man vill... Inte ta någon skit, men schysst.... Varför kallas det att vara badguy?!??

Vad är det för något som är "bad" med att inte ta skit? Vad är det för dåligt med att vara schysst och målmedveten, tex i studier, i Hobbys, eller i arbetsliv.... Fattar inte vad du snackar om. 
    Bra fråga. En så kallad "badboy" eller "badguy" är ofta någon som är självsäker, tar plats, säger vad han tycker och inte är rädd för att bryta lite mot sociala normer. Han är inte nödvändigtvis elak, men han spelar inte efter alla regler heller. Det kan uppfattas som spännande, utmanande och attraktivt, särskilt i början.

Anledningen till att det kallas "bad" är nog just för att han inte alltid beter sig som man "ska" enligt normerna ? alltså att vara ständigt tillgänglig, snäll, anpasslig och bekräftande. Han gör sin grej, visar att han inte behöver bekräftelse, och det skapar ofta en viss mystik och attraktionskraft.

Så det är inte "bad" som i att vara en dålig människa utan mer att han bryter mot det som ses som "snällt" eller "rätt" i sociala sammanhang. Det säger mer om vilka egenskaper som ibland väcker attraktion än om vad som faktiskt är sunt på längre sikt.
  • New  Dawn
    Anonym (T) skrev 2025-05-17 22:37:41 följande:
    Ja du har hittat den lite mjukare versionen utav det du ser som alfa hane.. 
    En som är populär och inte har så svårt att skaffa vänner. Vet du hur många män som inte trivs i stora umgängen för att folk då blir dum i huvudet? 

Det är dessa män ni sitter och klankar ner på sen. När det är ni som är problemet.. 

80%+ av kvinnor sitter och onanerar åt sadistika beteenden. Och hon ska säga vad som sen är snällt? Är du ens snäll själv? 

Du hittar på påståenden om TS utan några grunder så vi kan ju gissa på att det är du inte.. 
    Det är hursomhelst väldigt många, olika människor, som ofta påpekar att han är väldigt snäll.... Och det anses ju som problemet här. Han är väldigt snäll mot mig, och det borde vara avtändande, tvärtom det är det inte. Jag älskar honom bla för att han är så fin. 

Håhå... Har aldrig onanerat åt något sadistisk. Bara någon enstaka gång åt porr och då inget särskilt. Onanerar inte ens för övrigt. 

Vilket påstående om TS har jag hittat på? 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (T)
    New Dawn skrev 2025-05-17 23:47:53 följande:
    Det är hursomhelst väldigt många, olika människor, som ofta påpekar att han är väldigt snäll.... Och det anses ju som problemet här. Han är väldigt snäll mot mig, och det borde vara avtändande, tvärtom det är det inte. Jag älskar honom bla för att han är så fin. 

Håhå... Har aldrig onanerat åt något sadistisk. Bara någon enstaka gång åt porr och då inget särskilt. Onanerar inte ens för övrigt. 

Vilket påstående om TS har jag hittat på? 
    Vad bra att du har hittat en så bra man.. Grattis.. Jag ser det din kille är som dominant på riktigt.. På ett hälsosamt sätt. Det vill säga en man som är bra och trevlig och har en jäkla massa vänner iom att han är det. 

Det är dock inte det som majoriteten ser som dominans idag om du läser vad dom skriver.. Många förlikar dominans med olika grader utav sadism.. 

Det påståndet du har hittat på om TS är att han gör saker bara för att få betalt i form av sex...

Även fast det inte står det...

Är det schysst? 
  • Anonym (T)
    New Dawn skrev 2025-05-17 22:29:04 följande:
    Det finns kvinnor som faller för fel män, och det finns män som verkar snälla, försynta och försiktiga som ibland senare blir våldsamma. Min moster valde en, tillsyntes, snäll och försynt man, lite mesig, men hon slutade svårt misshandlad. Han hamnade tom i fängelse, så det är sant.
    Tråkigt att höra btw.. jag säger inte att män är perfekta eller att sånt inte händer mot kvinnor som menar väl heller..

Men nu har du delat en anekdot från ditt liv om vad vissa kvinnor råkar ut för, så nu kan jag dra en anekdot från mitt.. Där kvinnor placerar sig i massa sånt där ett sätt som nu är medvetet.. 

När World of warcraft precis hade släppts, så satt jag och spelade i en Svensk guild.. Blandad guild nästan lika mycket killar som det fanns tjejer.. Det fanns en kille där som verkade jättepopulär för kvinnorna att chatta lite mera med.. Inte mig emot, folk får gilla vad de vill.. Kul för dem om dom har kul. 

Men jag märkte konstigheter med denna kille, för inte bara hotade han vissa med typ stryk i tid och otid.. (vilket var typ en majoritet av andra killar).. Utan han var även skit taskig emot sin egen lillebror i chatten hela tiden.. Och detta tyckte en majoritet av tjejerna ju är roligt.. Dom tyckte det var lite hett att ha en så modig och livsglad pojke där i guilden.. Visst visst du..

Vem fan är taskig emot sin egna lillebror tänkte jag? Är det såhär han är för att få tjejer..?

Ajja, skitsamma.. Jag spelar nu och bryr mig inte om nån dynamik. 

Sen började jag prata lite i guilden och då la killen märke till just mig såklart.. Han började fråga personliga saker som vad jag gillar för musik... Den här trevliga diskussionen varar i tre sekunder tänkte jag, men för att behålla husfrid så spelade jag med lite. Jag sa att just nu lyssnar jag rätt mycket på rap och länkade en hit..

Någon dag senare ville han utmana mig på rapbattle inne i guildchatten? Så jag sa javisst... Och vetandes att han inte har lyssnat på den där låten som jag skickade öht. Så kopierade jag bara den rakt av... Jag är ingen rappare, vill inte stå i något jävla limelight i en chattguild.. Är inte där för clout. Jag är här för att ha trevligt. Och dessutom vem fan bryr sig om att spela med en Allan ens på riktigt? 
    Och eftersom att hans rap bara var designad för att försöka förnedra också mig... Så la jag till en liten twist där på slutet om hur han är en sån som slänger sin egen brorsa under bussen för att få känna lukten av någon pussy.. 

Hela guilden garvade när jag skrev det och tyckte att det blev min vinst. Kanske hade de sett samma där som mig? Det är ju lite lustigt..

Några dagar senare fick jag ett DM ifrån en tjej i guilden helt på random... Hade aldrig pratat med hon innan och hon undrade om jag hade mic? "Ehm javisst det har jag väl...?"
    Och mycket riktigt, det blev ett konstigt samtal... För efter att bara ha sagt hej, lämnade hon över hela samtalet till denna killen, uppenbarligen tyckte hon inte om att jag förnedrade hennes uppkäftiga lilla guldklimp inför hela jävla guilden.. Det var en setup detta samtalet, inte ett samtal med nån kompis...

"ÖÖööh, varför kopierade du låten rakt av? Kom och möt mig... "
    Vad fan tror du... Att den var kopierad rakt av hade du kunnat lista ut direkt där i chatten och inte två dagar senare om du brydde dig om ens hälften av allt skit du kläcker ur dig till allt folk här inne hela tiden.. Tror du ens att vi är i samma liga du och jag fan? Stick..

Och efter det samtalet lämnade jag den guilden, för jag insåg att det som går att skåda där inne är bara toppen av er cesspit.. 
  • EnAnonumius
    New Dawn skrev 2025-05-17 23:40:30 följande:
    Orden badass och skitsnäll har inget med varandra att göra.
    Skitsnäll och skitrolig kan man säga om vad/vem som helst. Både olika saker och helt olika personer. 
    Man kan inte säga att en kille som läser till läkare eller spelar piano är en badboy bara för att han är målmedveten och "inte tar skit".
    Hm- Ja det var nog lite dåliga exempel, med tanke på att  du inte såg att det skulle handla om positiva och negativa innebörder.

Det handlade ju inte om att jämföra "rakt mot varandra" som i en direkt "översättning". 
    Som jag skrev i "staterna" så är det inget negativt med att vara en "badguy" eller en "badass" utan det används i kontext om  det skall vara negativt eller positivt. vilket har missats helt här i Sverige när de tog hit det uttrycket.

"Bad" kan ha med att göra att man bryter mot normerna och inte  följer dem och inte har behovet av bekräftelse hela tiden.
    Om vissa kvinnor anser att badass, eller badguy kan vara en schysst, kille som är målmedveten och inte tar skit, så blir det väldigt svårt ord att använda. 

Det handlar nog snarare om att många svenska importerar ett ord utan att ta till sig ursprunget och kontexten bakom (ord) uttrycket. 
    Jämför med WT, i staterna där det kommer från ursprungligen har en helt annan innebörd än hur svenskarna använder WT.
    Nu handlar ju denna tråd om att man inte får sex om man är snäll, så det säger ju en del. 

Visst gör det detta.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (anonym)
    Balkongsong89 skrev 2025-05-17 23:40:20 följande:

Problemet är nog snarare att många som är en "Nice guy" inte är genuina. Snällhet kan kännas konstruerat, som en transaktion i väntan på rewards osv. Väldigt få människor är snälla rakt igenom och även om man är det så kan det vara en dålig egenskap i livet eftersom man därför kan bli överkörd av allt och alla. 

Det som är attraktivt och som skapar en lust i det andra könet är autentisk personlighet. För det flesta innebär det att man ibland är snäll, ibland grinig, ibland självisk, ibland dryg, ibland betryggande, ibland kritisk. 

En person som kommer fram till en främling från ingenstans och erbjuder gratis drinkar och per automatik gör allt för att pleasa framstår som fake, icke autentiskt, opersonligt. Även om så inte är fallet så skapar det en känsla av att man inte kan vara stark och grundad när verkligheten kräver det av en. Det kan vara hantera stressiga situationer, stå upp emot orättvisa situationer på jobbet, säga ifrån när folk går före i kön på sjukhuset, säga nej till umgås med kompis när man har årsdag med sin partner osv osv. 

Det som är attraktivt med bad guys (Bad boys) är att man direkt framstår som ärlig och helt och hållet sig själv utan rädsla för att bli avvisad eller konsekvenser. "Här är jag och jag är ett rövhål ibland bara så du vet" Det är genuint för dels så är de flesta människor det ibland, man bråkar i alla relationer och den vetskapen har alla ändå. Dessutom så signalerar det att man förmodligen har haft andra tjejer i antal eftersom man är bekväm med att bli avvisad av en snygg tjej för att man inte värdesätter det överdrivet mycket och sätter någon på en pedestal eller ett sätter ett högre värde på någon man inte känner. Vara sann mot sina egna känslor, tankar är viktigare än acceptans av andra. 

Med det sagt så kan man fortfarande vara snäll och attrahera massvis med tjejer. Men man måste också visa att snällhet och respekt måste förtjänas och att man har kapacitet och trygghet att inte vara det när behov finns. Dynamik och närvarande mot sig själv och sina tankar är attraktivt. Kunna tycka som alla andra när man gör det men också kunna gå emot alla om man tycker annorlunda. Du kommer märka det om du blir mer ofiltrerad att helt plötsligt när du verkligen tänker till när du hör saker som folk bara säger rakt av och du säger något som går emot det alla precis nickade ja till bekräftande. Många ggr kommer du upptäcka att helt plötsligt kan andra ändra sig direkt på samma sätt "Har inte tänkt på det på det sättet faktiskt" Och även när folk inte håller med så kan det ge fog till intressanta samtal där olika sidor kan respekteras även när man skiljer sig åt. 

Ett exempel som hände mig idag: Eurovision suger, alla bidrag är riktigt dåliga. 

Då tänkte jag till och sen sa jag: Jag tror att Eurovision hade varit 30% bättre bara av att man skulle tillåta riktiga instrument att användas som är kopplade till riktiga förstärkare osv. Det skulle främja riktiga musiker. Sen känns det som att Sverige alltid ska rösta fram ett oseriöst bidrag varje år efter ett bra bidrag. Nästan som att man är förbjuden att vinna igen för att det är för dyrt att hosta Eurovision :P

Vad du än tänker är säkert minst lika bra! Lyssna närvarande, ta in vad du hör, bearbeta och säg vad du tänker utan att filtrera dina tankar. Då kommer äkta intressanta saker fram från i stort sätt alla människor. 

En "snäll kille" tycker som alla andra och tror att snällhet per automatik har ett värde som är högre än allt annat. Det är det inte! Det är värt en del, framförallt som en delkomponent som existerar åtminstone. Men inte på bekostnad av personlighet och 10 andra egenskaper som också är intressanta och viktiga. 

Det är också svårt att bygga vidare en relation på något som ska vara ett tillstånd. Försök istället vara din egna unika person på gott och ont så kommer du attrahera personer både när du är snäll och dryg.  

Jag tror att du är något på spåren här. När vissa hävdar att de har svårt att attrahera kvinnor på grund av snällhet handlar det nog i själva verket om att de har brister i det sociala samspelet. Det är naturligtvis beklagligt att de har dessa svårigheter, men att skylla sina problem på kvinnorna kommer inte att lösa något.
  • Anonym (Fia)
    Balkongsong89 skrev 2025-05-17 23:40:20 följande:

Mkt bra skrivet.

Autencitet slår högst och jag tycker att snällhet ofta är missuppfattat, det förväxlas med svaghet. Att vara snäll "på riktigt" är ngt som starka personer är, det är lättare att inte vara det. Det kan vara att bry sig om en blyg person i en grupp som andra förbiser, ngt som inte ger en direkta fördelar men det gör det indirekt eftersom man just är autentisk, man går sin egen väg och andra tycker om en för det.
Svar på tråden Snälla killar får inte ligga..