New Dawn skrev 2025-05-17 22:29:04 följande:
Det finns kvinnor som faller för fel män, och det finns män som verkar snälla, försynta och försiktiga som ibland senare blir våldsamma. Min moster valde en, tillsyntes, snäll och försynt man, lite mesig, men hon slutade svårt misshandlad. Han hamnade tom i fängelse, så det är sant.
Tråkigt att höra btw.. jag säger inte att män är perfekta eller att sånt inte händer mot kvinnor som menar väl heller..
Men nu har du delat en anekdot från ditt liv om vad vissa kvinnor råkar ut för, så nu kan jag dra en anekdot från mitt.. Där kvinnor placerar sig i massa sånt där ett sätt som nu är medvetet..
När World of warcraft precis hade släppts, så satt jag och spelade i en Svensk guild.. Blandad guild nästan lika mycket killar som det fanns tjejer.. Det fanns en kille där som verkade jättepopulär för kvinnorna att chatta lite mera med.. Inte mig emot, folk får gilla vad de vill.. Kul för dem om dom har kul.
Men jag märkte konstigheter med denna kille, för inte bara hotade han vissa med typ stryk i tid och otid.. (vilket var typ en majoritet av andra killar).. Utan han var även skit taskig emot sin egen lillebror i chatten hela tiden.. Och detta tyckte en majoritet av tjejerna ju är roligt.. Dom tyckte det var lite hett att ha en så modig och livsglad pojke där i guilden.. Visst visst du..
Vem fan är taskig emot sin egna lillebror tänkte jag? Är det såhär han är för att få tjejer..?
Ajja, skitsamma.. Jag spelar nu och bryr mig inte om nån dynamik.
Sen började jag prata lite i guilden och då la killen märke till just mig såklart.. Han började fråga personliga saker som vad jag gillar för musik... Den här trevliga diskussionen varar i tre sekunder tänkte jag, men för att behålla husfrid så spelade jag med lite. Jag sa att just nu lyssnar jag rätt mycket på rap och länkade en hit..
Någon dag senare ville han utmana mig på rapbattle inne i guildchatten? Så jag sa javisst... Och vetandes att han inte har lyssnat på den där låten som jag skickade öht. Så kopierade jag bara den rakt av... Jag är ingen rappare, vill inte stå i något jävla limelight i en chattguild.. Är inte där för clout. Jag är här för att ha trevligt. Och dessutom vem fan bryr sig om att spela med en Allan ens på riktigt?
Och eftersom att hans rap bara var designad för att försöka förnedra också mig... Så la jag till en liten twist där på slutet om hur han är en sån som slänger sin egen brorsa under bussen för att få känna lukten av någon pussy..
Hela guilden garvade när jag skrev det och tyckte att det blev min vinst. Kanske hade de sett samma där som mig? Det är ju lite lustigt..
Några dagar senare fick jag ett DM ifrån en tjej i guilden helt på random... Hade aldrig pratat med hon innan och hon undrade om jag hade mic? "Ehm javisst det har jag väl...?"
Och mycket riktigt, det blev ett konstigt samtal... För efter att bara ha sagt hej, lämnade hon över hela samtalet till denna killen, uppenbarligen tyckte hon inte om att jag förnedrade hennes uppkäftiga lilla guldklimp inför hela jävla guilden.. Det var en setup detta samtalet, inte ett samtal med nån kompis...
"ÖÖööh, varför kopierade du låten rakt av? Kom och möt mig... "
Vad fan tror du... Att den var kopierad rakt av hade du kunnat lista ut direkt där i chatten och inte två dagar senare om du brydde dig om ens hälften av allt skit du kläcker ur dig till allt folk här inne hela tiden.. Tror du ens att vi är i samma liga du och jag fan? Stick..
Och efter det samtalet lämnade jag den guilden, för jag insåg att det som går att skåda där inne är bara toppen av er cesspit..