• Anonym (För snäll)

Snälla killar får inte ligga..

Är det så? Om man är en för snäll kille. En kille som jobbar heltid, gör det mesta i hemmet, stödjer sin partner i vått och torrt, ger henne romantiska och roliga överraskninga. Sköter hygien och träning men ändå vill min fru typ aldrig ligga med mig trots att när vi ligger ser jag till att hon inprincip alltid får några orgasmer. Måste man vara ett svin och bete sig som en ?bad boy? för att vara intressant sexuellt för en kvinna?

• Svar på tråden Snälla killar får inte ligga..
  • Anonym (Omg)
    Anonym (T) skrev 2025-05-16 23:23:39 följande:
    Jag tror inte att män gör det där och förväntar sig en massa sex för det. Jag tror att det lite mer är något kvinnor skriker om att killar gör bara för att dom gillar att stå och skälla.. 

Det är som att män skulle bli förbannade bara för att hon vill höra "tack att du gjort mat." eller att hon vill att man ska fråga "hur har din dag varit?".

Att se kvinnor skriva "män förväntar sig sex bara för att dom städar"
    Är som att höra män säga "fan vad ni är klängiga, som bara vill sitta här och snacka..." 

Jag skulle säga att män gör det nog inte för att få sex, utan för att de vill vara schyssta.. Och det dom märker när dom gör det sen är att när dom gör det så blir alla kvinnor skit torra.. Helt plötsligt är solen inte i rätt korrelation med månen längre, och det blir huvudvärk och mediciner och fan o hans moster som står ivägen för att hon ska visa den minsta tillstymelsen av kärlek... 

Och sedan ser han henne sitta på internet och skriva hur hon älskar när han städar.. 

Mest för att det är ett test som kvinnor kör med för att se om hon kan uttnyttja hennes man medans hon hittar någon annan.
    TS verkar ju göra det. 
  • Anonym (T)
    Anonym (Omg) skrev 2025-05-17 11:13:56 följande:
    TS verkar ju göra det. 

Vaddå verkar göra det? Sådär säger ni ju om precis alla så fort en kille bara undrar minsta lilla...

Här är det TS skrivit, så vad fasen är det DU har läst? 
    Normala människor ser nämligen inte det du sagt. 

Hon skyller på mediciner men säger ofta att hon är väldigt attraherad av mig. Jag får inte det där att gå ihop. Hur kan man älska någon och vara attraherad men inte ha några sexuella känslor? 

• Anonym (anonym)
    New Dawn skrev 2025-05-17 10:57:35 följande:
    Med den inställningen till kvinnor är det nog väldigt svårt att få relationer och sexliv att fungera. Dom gillar att skrika bara... Det har ingenting med dig(mannen) att göra.
    Det är som att män skulle bli förbannade bara för att hon vill höra "tack att du gjort mat." eller att hon vill att man ska fråga "hur har din dag varit?".
    Märklig inställning. Att man tackar för att någon gjort maten är att visa tacksamhet. Om sex bygger på det,
    är det nog väldigt svårt att få det att fungera. 

"Hon vill att man ska fråga". Om du ställer den frågan för att hon vill att du ska fråga, försvinner syftet. Det handlar om att bry sig om varandra, att älska varandra och undra hur den andre mår. Du har missat själva poängen. 
    ?!?! Återigen märkligt. Fattar inte ens. 
    Jag skulle säga att män gör det nog inte för att få sex, utan för att de vill vara schyssta.. Och det dom märker när dom gör det sen är att när dom gör det så blir alla kvinnor skit torra.. Helt plötsligt är solen inte i rätt korrelation med månen längre, och det blir huvudvärk och mediciner och fan o hans moster som står ivägen för att hon ska visa den minsta tillstymelsen av kärlek... 
    Så du städar (och liknade) för att vara schysst, och då tappar kvinnan sexlust. Ja, eller hur.

Det finns så mycket i dina inlägg som tyder på att din inställning och dina tankar kring hur relationer fungerar är ett betydligt större problem. Förståelse verkar vara nära noll, för att bara nämna något. Inget av hennes problem är verkliga.

Om du bodde själv skulle du inte städa då? Och om du gjorde det, skulle det ha något med att vara schysst att göra. När kvinnan städar, gör hon det för att vara schysst?
    Håller med, mycket märkliga resonemang. Städning och annat hushållsarbete gör man väl för att det är självklart, inte för att visa sig schysst. Och om man har den föraktfulla syn på kvinnor som vissa har i den här tråden är det inte så konstigt om kvinnorna inte vill ligga med en.
  • Anonym (L)
    Anonym (anonym) skrev 2025-05-17 12:23:27 följande:
    Håller med, mycket märkliga resonemang. Städning och annat hushållsarbete gör man väl för att det är självklart, inte för att visa sig schysst. Och om man har den föraktfulla syn på kvinnor som vissa har i den här tråden är det inte så konstigt om kvinnorna inte vill ligga med en.
    Exakt, det är ofattbart att man kan ha den kvinnosynen och inte kunna förstå varför man inte får ligga. 
  • New  Dawn
    Anonym (T) skrev 2025-05-17 11:21:38 följande:

Vaddå verkar göra det? Sådär säger ni ju om precis alla så fort en kille bara undrar minsta lilla...

Hon skyller på mediciner men säger ofta att hon är väldigt attraherad av mig. Jag får inte det där att gå ihop. Hur kan man älska någon och vara attraherad men inte ha några sexuella känslor? 

Som jag förstår signaturen OMG :s svar, var det ett svar på din första mening, dvs att du inte tror män gör det där (hushållsarbete) och förväntar sig sex, ändå ÄR det just det TS, tar upp, snällhet och hushållsarbete.

Han skriver, (se längst ner) 

Det du skriver om, ovan, att hon skyller på mediciner, är inget han undrar över alls. Han viftar bara bort det. Han undrar hur man kan älska någon, vara attraherad, men inte ha sexuella känslor. Just mediciner kan ha den effekten. Det finns många inlägg här på familjeliv där kvinnor tror, eller vet, att männens bristande lust kan bero på mediciner. Det tror även män som svarar.... Men när en kvinna skriver det är det bara en bortförklaringar. 

Är det så? Om man är en för snäll kille. En kille som jobbar heltid, gör det mesta i hemmet, stödjer sin partner i vått och torrt, ger henne romantiska och roliga överraskninga. Sköter hygien och träning men ändå vill min fru typ aldrig ligga med mig trots att när vi ligger ser jag till att hon inprincip alltid får några orgasmer. Måste man vara ett svin och bete sig som en ?bad boy? för att vara intressant sexuellt för en kvinna?

Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (Omg)
    New Dawn skrev 2025-05-17 14:31:55 följande:
    Som jag förstår signaturen OMG :s svar, var det ett svar på din första mening, dvs att du inte tror män gör det där (hushållsarbete) och förväntar sig sex, ändå ÄR det just det TS, tar upp, snällhet och hushållsarbete.

Han skriver, (se längst ner) 

Det du skriver om, ovan, att hon skyller på mediciner, är inget han undrar över alls. Han viftar bara bort det. Han undrar hur man kan älska någon, vara attraherad, men inte ha sexuella känslor. Just mediciner kan ha den effekten. Det finns många inlägg här på familjeliv där kvinnor tror, eller vet, att männens bristande lust kan bero på mediciner. Det tror även män som svarar.... Men när en kvinna skriver det är det bara en bortförklaringar. 

Tack för svaret, du förstår vad jag syftade på. Orkar inte svara T, sett hans ordbajseri i andra trådar. 
  • Tecum
    Anonym (T) skrev 2025-05-17 11:21:38 följande:

Det där är en väldigt befogad fråga. Låt oss säga att ointresset beror på mediciner (oklart vilka då TS inte nämner det) men att hon fortfarande är attraherad. Varför hör hon inte med läkare för att kanske byta sort eller dosering? Ett självklart steg vid biverkningar och som läkare är vana att hantera. Att det inte skett tyder på att hon inte bryr sig och att den påstådda attraktionen är en bluff..

Varför är ni alltid så kritiska när en man ställer en fråga och försöker göra allt till hans fel? Gör han för lite hemma är det fel, gör han mycket är det också fel. Säger har att han har svårt att träffa kvinnor är han en tönt som måste tuffa till sig, har han lätt är han en badboy. Om en man säger att han är snäll, ser de flesta rött, antingen ljuger han eller är han en mes. I bägge fallen är det hans fel att hon inte vill ha sex. 

Så prova att faktiskt lyssna på vad TS skriver, läs högt för er själva om det går lättare, istället för att dra en massa slutsatser med utgångspunkten att alla män ljuger/är svin/vill utnyttja stackars kvinnor.
  • Anonym (Jo)
    Anonym (anonym) skrev 2025-05-17 12:23:27 följande:
    Man blir inte så sugen då precis.
  • Anonym (Jo)
    Tecum skrev 2025-05-17 17:43:43 följande:
    Det där är en väldigt befogad fråga. Låt oss säga att ointresset beror på mediciner (oklart vilka då TS inte nämner det) men att hon fortfarande är attraherad. Varför hör hon inte med läkare för att kanske byta sort eller dosering? Ett självklart steg vid biverkningar och som läkare är vana att hantera. Att det inte skett tyder på att hon inte bryr sig och att den påstådda attraktionen är en bluff..

Varför är ni alltid så kritiska när en man ställer en fråga och försöker göra allt till hans fel? Gör han för lite hemma är det fel, gör han mycket är det också fel. Säger har att han har svårt att träffa kvinnor är han en tönt som måste tuffa till sig, har han lätt är han en badboy. Om en man säger att han är snäll, ser de flesta rött, antingen ljuger han eller är han en mes. I bägge fallen är det hans fel att hon inte vill ha sex. 

Så prova att faktiskt lyssna på vad TS skriver, läs högt för er själva om det går lättare, istället för att dra en massa slutsatser med utgångspunkten att alla män ljuger/är svin/vill utnyttja stackars kvinnor.
    Man undrar varför äter hon mediciner, grundsjukdomen kan också påverka sexlusten.
  • Anonym (Jo)

TS är inte så aktiv i tråden, han ville väl ha svar och diskutera.

Svar på tråden Snälla killar får inte ligga..