Anonym (Thor) skrev 2025-05-19 22:33:40 följande:
Jag hada en kompis, etnisk svensk, vars pappa gav honom sprit när han var 8 år gammal. Han berättade att han ofta drack tillsammans med pappa och att han lärt honom hur man gör hembränt. Hans föräldrar var skillda och när han var hos sin mamma lämnade hon honom ofta ensam. Hon kom också hem med olika killar och han berättade att de flera gånger hade sex i samma rum medan han tittade på tv. Jag tyckte då att det var konstig men nu vet jag att det var både vidrigt och olagligt.
Sedan hade jag en kompis från Iran. Vi lekte ofta tillsammans och jag var ofta hemma hos honom. Hans mamma lagade så good mat och de bjöd alltid. Hela familjen var mycket trevlig och jsg kände mig som hemma. Min kompis var förmodligen den bäst uppfostrade av oss och fick bästa betyg i skolan. Hans mamma kramade honom ofta och var mycket kärlekfull. Jag var tom lite svartsjuk.
Precis som de flesta tycker, så är inte en familj ett riktmärke för en hel kategori. Det handlar om att ha förmågan att zooma ut. Jag har sett vad massinvandringen gjorde mot vårat samhälle. Men jag köper också att personer som exempelvis bor i Stockholm inte berörs av att få den mängd som vi fick.
Sen har jag barn i skolåldern, där vi otaliga gånger fått gå på krismöten. Största problemet i klassen är pojkarna. Blandat svensk och icke. Sist var det flera föräldrar som ville att polisen skulle komma till klassen - men det gör inte polisen längre. De anser att kriminaliteten kring unga ska hanteras av vuxna de har omkring sig, så de går endast med på möten om föräldrar närvarar. Det finns rätt många problem i Sverige idag, och man måste gå igenom dessa punkt för punkt. Vad är egentligen lösningen?
Hittills har vi inte hittat receptet för att skydda våldsutsatta kvinnor från män, lösningen verkar vara att lära kvinnor att hur man ska undviker dessa. Ett av mina ex stalkade mig i 10 års tid med blandad kompott av misshandel, förföljelse och hot. Han åkte dit på 5 månaders fängelse med en straffrabatt på 3 månader för att det blev en utdragen process. Varför blev processen utdragen? Jo för att nya brott ständigt gjordes. Och tingsrätten ville ha allt samlat i en rättegång. Det fattade han och satte det i system. Jag har ingen förtroende för Sveriges rättsystem. Invandringen är inte Sveriges enda problem men en del av helheten.