• Anonym (Lina)

Svenskars rasism

Jag är en tjej med invandrar bakgrund och har i hela mitt liv fått höra att sånna som vi ska vara tacksamma för tryggheten och möjligheterna i Sverige. Jag är tacksam för förutsättningar och utbildningen jag fått ta del av, men bortsätt från det finns det inte mycket att vara glad för. Vad krävs för att man ska bli accepterad i Sverige? Om man gör gott ifrån sig blir man utvisad och har man medborgarskap blir man ständigt kritiserad. Det spelar ingen roll vad vi gör och der är extremt genomskinligt. Är det verkligen invandare som är problemet? 

• Svar på tråden Svenskars rasism
  • Anonym (w)
    Anonym (evija) skrev 2025-05-24 17:49:33 följande:

Nej alla kulturerna är inte lika bra. Måtten är förstås vi kulturutövarna själva. Från vilka länderna är det människor flyr och till vilka länderna med vilka kulturerna vill de komma? Ni som säger att alla kulturerna är lika bra, vill ni bo i Afghanistan och vara del i den kulturen eller kanske i Syrien? Att inse skillnad, vi och dem, medför också respekt till andra, att säga att alla är lika är att förneka skillnaderna. Att värdesätta sin kultur och ett erkänna den som skilnad från andra är en förutsättning för integration.

Mångkultur betyder olika kulturerna vid sidan av varandra utan dominerande kultur. Vi kan se i Sverige, sprägningar och skutningar blir bekämpat med hårdare lagar, hårdare insatser, hårdare stat, till slut mindre inkluderande. Inte vad jag vill. 

Korrekt. Om de som förespråkar mångkultur var tvungna att välja, vilket land hade de valt mellan exempelvis Iran och USA? Syrien eller Israel?

Alla vet svaret. Mångkulturen för sig bäst på avstånd.

Lätt att sitta i sin 30-miljonerslägenhet på Östermalm och hylla mångfalden i Rinkeby som vissa kändisar gör.
  • Anonym (Thor)
    Anonym (w) skrev 2025-05-24 18:13:46 följande:
    Korrekt. Om de som förespråkar mångkultur var tvungna att välja, vilket land hade de valt mellan exempelvis Iran och USA? Syrien eller Israel?

Lätt att sitta i sin 30-miljonerslägenhet på Östermalm och hylla mångfalden i Rinkeby som vissa kändisar gör.
    Du är inne på klasskillnader.
  • Anonym (Kristina)
    Anonym (Emilie) skrev 2025-05-19 08:57:57 följande:
    Men de som utför hedersvåld är ju också psykfall. Det är väl det som är grejen som folk frågar sig. Måste det ha ett särskilt namn bara för att förövaren har ett visst ursprung eller rör det sig om sjuka jävlar i alla dessa fall?

Ingen normal person dödar andra med uppsåt. Man måste vara ett psykfall. 
    Skillnaden är att vi i Sverige ser dessa "psykfall" som brottslingar (eventuellt även sjuka) medan man i vissa andra kulturer ser deras agerande som självklart, hedervärt och i vissa fall nödvändigt ( för att bevara släktens "heder" ).
  • EnAnonumius
    Anonym (Thor) skrev 2025-05-24 17:50:54 följande:
     Det är upp till dig om du känner dig träffad.
    Har ingen anledning att känna mig träffad.. Varför skulle jag?

Din "wall of text" saknade helt totalt samröre med det du citerade och svarade på..

Bryr du dig ens om att läsa vad som faktiskt står i texterna du citerar innan du svarar?

Som sagt det skadar inte att du läser vad som faktiskt står i en text och reflektera vad personen har skrivit innan du hamrar på tangentbordet.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Svanen)

Inte ens det. Det bästa för alla är att man går mot en gemensam kultur i hela världen. Internet kan förhoppningsvis åstadkomma detta på några hundra års sikt eller kanske ännu snabbare.

I Sverige ska vi inte ta emot fler människor än vad vi kan assimilera i kulturen. 

Fördelen med en viss invandring framför stängda gränser är att förståelsen för omvärlden ökar och samhörigheten med andra länder. 
  • Anonym (Svanen)

Kan väl vem som helst göra. Jag ser nog betydligt mindre av mångkultur än de som bor på Östermalm men bor i en kranskommun till Göteborg.

Det som är utmärkande för sådana individer som älskar mångkultur och vill ha öppna gränser är att de inte bryr sig om Sverige.
  • KillBill
    Anonym (Lina) skrev 2025-05-17 23:48:41 följande:
    Svenskars rasism

Jag är en tjej med invandrar bakgrund och har i hela mitt liv fått höra att sånna som vi ska vara tacksamma för tryggheten och möjligheterna i Sverige. Jag är tacksam för förutsättningar och utbildningen jag fått ta del av, men bortsätt från det finns det inte mycket att vara glad för. Vad krävs för att man ska bli accepterad i Sverige? Om man gör gott ifrån sig blir man utvisad och har man medborgarskap blir man ständigt kritiserad. Det spelar ingen roll vad vi gör och der är extremt genomskinligt. Är det verkligen invandare som är problemet? 

En mängd inlägg i den här tråden bekräftar vissa svenskars rasism..
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Kludd o Sudd
    KillBill skrev 2025-05-25 09:12:44 följande:
    En mängd inlägg i den här tråden bekräftar vissa svenskars rasism..
    Och en lika stor mängd bekräftar det omvända. 
    Vad gör vi nu?
  • KillBill
    Anonym (w) skrev 2025-05-18 23:55:18 följande:
    Alla vet att människor från icke-västliga kulturer är extremt överrepresenterade vid grova brott i Sverige.

Ta ex det gruppbaserade sexuella vålder + pojkar som våldtar pojkar. Försök hitta ett enda fall där en kille med svenskt namn våldtagit en annan pojk.

Klanerna och släkterna som terroriserar landet består säkert av 95 % män med invandrarbakgrund.

Hedersvåldet är till nära nog 100 % importerat.

Våld mot blåljuspersonal är ett importerat brott. Försök hitta en dömd med svenskt namn som deltog i Ramadanupploppen.
    Nej våld mot blåljuspersonal är inte ett importerat problem. det finns dokumenterade exempel på våld mot statens personal såsom militär och polis sedan hundratals år.  Ta bara Saltsjöbadsupploppet 1950 där poliser som försökte upprätthålla ordningen blev utsatta för stenkastning och våldsamma attacker från svenska ungdomar vilket resulterade i flera skadade poliser. 
  • KillBill
    Kludd o Sudd skrev 2025-05-25 09:22:55 följande:
    Och en lika stor mängd bekräftar det omvända. 
    Vad gör vi nu?
    Det är en diskussionstråd så vad tänker du?
Svar på tråden Svenskars rasism