• Anonym (Lina)

Svenskars rasism

Jag är en tjej med invandrar bakgrund och har i hela mitt liv fått höra att sånna som vi ska vara tacksamma för tryggheten och möjligheterna i Sverige. Jag är tacksam för förutsättningar och utbildningen jag fått ta del av, men bortsätt från det finns det inte mycket att vara glad för. Vad krävs för att man ska bli accepterad i Sverige? Om man gör gott ifrån sig blir man utvisad och har man medborgarskap blir man ständigt kritiserad. Det spelar ingen roll vad vi gör och der är extremt genomskinligt. Är det verkligen invandare som är problemet? 

• Svar på tråden Svenskars rasism
  • Anonym (H)
    Anonym (Thor) skrev 2025-05-26 18:58:43 följande:
    Med andra ord, du vill att Sverige ska vara som Iran? 
    Ja, jösses
  • KillBill
    Anonym (w) skrev 2025-05-26 11:26:53 följande:
    Du hittar på. Härom året dog 62 i skjutvapenvåld i Sverige och två i Finland.

Lite kul när man läser om "svenskar" som mördar i grannländerna. Inga riktiga svenskar.

Du har fel. Under 2024 rapporterades 92 fall av dödligt våld i Sverige, vilket motsvarar 0,87 fall per 100?000 invånare. Finland har ännu inte publicerat statistik för hela året, men redan i september 2024 hade 57 fall av dödligt våld registrerats. Det innebar att Finland då redan låg på 1,34 fall per 100?000 invånare..

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Anonym (Jimmy Å keson)
    Anonym (Thor) skrev 2025-05-26 18:58:43 följande:
    Med andra ord, du vill att Sverige ska vara som Iran? 
    Hur menar du?
  • Anonym (Jimmy Å keson)
    Anonym (Thor) skrev 2025-05-26 19:01:26 följande:
    Och ditt förslag är att vi ska göra som de gör i Iran?
    Varför postar du samma inlägg två ggr?
  • KillBill
    EnAnonumius skrev 2025-05-26 19:00:59 följande:
    Vad är det du inte förstår?
    Det är fortfarande en önskedröm från din sida  över att jag skulle ha blivit överbevisad av en wikilänk som KillBill lade in..

Men men, vill du inbilla dig själv att jag blivit överbevisad av någon wikilänk så får det stå för dig. Fast kom ihåg det stämmer inte med verkligheten av jag skulle bli överbevisa av någon wikilänk..

Varför fortsätter du att argumentera på det här sättet, när det tydligt framgår i tråden att ditt påstående inte stämmer?

Du insinuerade att det inte finns exempel i svensk historia där svenskar har skjutit ihjäl poliser. Jag bemötte det genom att nämna två dokumenterade fall:  Gunnar Norgren, som 1966 sköt ihjäl polismannen Ragnar Sandahl i Nyköping och Lars Widerström, som den 20 juni 2007 sköt ihjäl polismannen Fredrik Widé.

Detta är bara två exempel, men det finns fler. Att dessa personer återfinns i en lista över polismord på Wikipedia gör dem inte mindre relevanta. Du kan enkelt verifiera uppgifterna genom att söka i öppna källor.

Att försöka tona ner eller bortförklara det faktiska våld som förekommit i Sveriges historia gynnar ingen. Fakta försvinner inte bara för att du ignorerar den.

Det här är ditt ursprungliga inlägg. Alla kan se vad du skrev:

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • nihka
    EnAnonumius skrev 2025-05-26 19:00:59 följande:
    Vad är det du inte förstår?
    Det är fortfarande en önskedröm från din sida  över att jag skulle ha blivit överbevisad av en wikilänk som KillBill lade in..

Men men, vill du inbilla dig själv att jag blivit överbevisad av någon wikilänk så får det stå för dig. Fast kom ihåg det stämmer inte med verkligheten av jag skulle bli överbevisa av någon wikilänk..
    Du får bara tugga i dig att du hade fel. FeL. fEl.

Heeelt FEL.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Thor)
    Anonym (w) skrev 2025-05-26 23:53:56 följande:
    Varför är alltid killen svart och hon vit? Varför inte tvärtom?
    Det vet du nog. Är du svartsjuk?
Svar på tråden Svenskars rasism