• Anonym (Lina)

Svenskars rasism

Jag är en tjej med invandrar bakgrund och har i hela mitt liv fått höra att sånna som vi ska vara tacksamma för tryggheten och möjligheterna i Sverige. Jag är tacksam för förutsättningar och utbildningen jag fått ta del av, men bortsätt från det finns det inte mycket att vara glad för. Vad krävs för att man ska bli accepterad i Sverige? Om man gör gott ifrån sig blir man utvisad och har man medborgarskap blir man ständigt kritiserad. Det spelar ingen roll vad vi gör och der är extremt genomskinligt. Är det verkligen invandare som är problemet? 

• Svar på tråden Svenskars rasism
  • Anonym (w)
    Anonym (Thor) skrev 2025-05-27 00:08:43 följande:
    Det vet du nog. Är du svartsjuk?
    Nej, jag vet inte varför det är samma varje gång. En kombination som hela tiden förekommer i reklam, men som är väldigt sällsynt IRL.
  • EnAnonumius
    KillBill skrev 2025-05-26 19:41:46 följande:

Varför fortsätter du att argumentera på det här sättet, när det tydligt framgår i tråden att ditt påstående inte stämmer?

Vadå fortsätter skreva på det sättet?
    Man får tydligen nu inte svara på ett felaktig påstående som upprepats, och förtydliga fört personen en andra vända. utan att du skall gå i taket tydligen.

Jag blev aldrig överbevisad av din wikilänk. Varför är det så otroligt svårt för dig (även Nikah tydligen också) att acceptera detta? 

Jag skall också tillägga att jag ALDRIG har förnekad något om polismord  som skett av svenskar i historien. Ja jag ifrågasatte, men aldrig förnekat.
    Så det är inte ens någon ide att du försöker med den vinkeln, bra för att man ville ha en pålitligare källa än en wikilänk, och i inlägg #302 så skrev jag också varför som svar till (Svanen)..

P.S

Det hade varit alldeles tillräckligt med inläggsnummer så hade du sluppit att allt det extra arbetet med att skärmdumpa och ladda upp bild. Du kunde ju kanske ägnat tiden att komma med en pålitligare källa än en wikilänk...

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    nihka skrev 2025-05-26 23:48:05 följande:
    Du får bara tugga i dig att du hade fel. FeL. fEl.

Heeelt FEL.
    Är du färdig?

• Anonym (L)
    EnAnonumius skrev 2025-05-27 02:01:59 följande:
    Är du färdig?
    Långt ifrån
  • Cheers
    Anonym (Thor) skrev 2025-05-18 12:12:10 följande:
     Experter och forskare inom området menar att Sverige har stora problem med att inkluderingen är ytlig, särskilt inom skola och arbetsliv. De menar att insatser fokuserar mer på att individer ska anpassa sig till systemet än att systemet ska förändras för att bli mer inkluderande. 
     Menar forskarna det? Fast det är ju en åsikt. 

Den dominerande åsikten i Sverige är annars att invandrarna måste anpassa sig. Det anser både sossarna och moderaterna i regeringen m.fl.

Vad de s.k. forskarna tycker är ju inga forskningsrön. Folk tycker så mycket inte minst s.k. forskare och experter på rasism.
  • EnAnonumius
    EnAnonumius skrev 2025-05-27 01:59:52 följande:
    Man får tydligen nu inte svara på ett felaktig påstående som upprepats, och förtydliga fört personen en andra vända. utan att du skall gå i taket tydligen.

Jag blev aldrig överbevisad av din wikilänk. Varför är det så otroligt svårt för dig (även Nikah tydligen också) att acceptera detta? 

Jag skall också tillägga att jag ALDRIG har förnekad något om polismord  som skett av svenskar i historien. Ja jag ifrågasatte, men aldrig förnekat.
    Så det är inte ens någon ide att du försöker med den vinkeln, bra för att man ville ha en pålitligare källa än en wikilänk, och i inlägg #302 så skrev jag också varför som svar till (Svanen)..

P.S

Det hade varit alldeles tillräckligt med inläggsnummer så hade du sluppit att allt det extra arbetet med att skärmdumpa och ladda upp bild. Du kunde ju kanske ägnat tiden att komma med en pålitligare källa än en wikilänk...
    *Nikah skall det stå och inte (Svanen)
  • Cheers

Man ska veta att rasismanklagelser är mångkulturförespråkarnas främsta vapen för att genomdriva sin mångfaldspolitik med öppna gränser och systemförändringar i Sverige. Det är därför som DEN SVENSKA RASISMEN ligger i topp på vänsterns agenda. Vänsterns fixering vid rasism och antirasism har således sina randiga skäl och rutiga orsaker.

• nihka
    EnAnonumius skrev 2025-05-27 01:59:52 följande:

P.S

Så det svider så inåthelvete för dig att ha fel.

Jaså du har aldrig förnekat att det inte skett några polismord av svenskar utan ville bara berätta att du är kass på att hitta information på nätet.

Ett tips är att börja på  en sajt som heter Wikipedia. Där kan man hitta sammanställningar av det mesta med länkar till källor där man kan luska vidare.

PS. Ok. Alltså fel igen. Och istället för att skriva långa  förnärmade inlägg kunde du lägga din tid på att förbättra dina informationssökningsskills på nätet.

Börja med att söka på "malexandermorden" och välj en av de otaliga träffar, Wikipedia inkluderat.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Thor)
    Cheers skrev 2025-05-27 02:30:27 följande:
     Menar forskarna det? Fast det är ju en åsikt. 

Den dominerande åsikten i Sverige är annars att invandrarna måste anpassa sig. Det anser både sossarna och moderaterna i regeringen m.fl.

Vad de s.k. forskarna tycker är ju inga forskningsrön. Folk tycker så mycket inte minst s.k. forskare och experter på rasism.
    Motstånd mot kunskap, vetenskap och statistik bland rasister kan förstås utifrån flera mekanismer och motiv:

Forskning Utmanar rasisternas egna rasistiska världsbild. Vetenskaplig kunskap och statistik visar på att rasistiska föreställningar om skillnader mellan människor saknar grund. När fakta inte stämmer överens med den egna rasistiska ideologin, tenderar de att avfärda eller misstänkliggöra fakta och forskning.

Vetenskap och statistik synliggör och kritiserar de strukturer som rasism bygger på. För den som försvarar dessa strukturer kan vetenskapen upplevas som ett hot. Att avfärda forskning och statistik blir då ett sätt att försvara den rasiatiska tolkningsföreträde.

Rasisterna har en mycket Selektiv kunskapsproduktion. I stort sätt alla kritiska röster avfärdas. Forskning om rasism och diskriminering har förnekats av rasister tex genom att hävda att forskningen är politiskt styrd eller partisk. 

Rasisterna använder statistik selektivt för att legitimera rasistiska idéer, men när samma metoder visar på motsatsen avfärdas de som oväsentliga eller felaktiga. Detta har historiska paralleller, där exempelvis rasbiologi användes för att rättfärdiga rasistiska system, men när modern forskning visar på motsatsen avfärdas den.

En vanlig strategi är  också att göra rasism till ett individuellt problem ("någon tycker bara så", "det är bara rn åsikt"), snarare än att se det som ett samhälleligt och strukturellt fenomen. Det leder till att kunskap och statistik om strukturell rasism avfärdas som irrelevant eller överdriven.
  • Kludd o Sudd
    Anonym (Thor) skrev 2025-05-27 10:13:08 följande:
    Motstånd mot kunskap, vetenskap och statistik bland rasister kan förstås utifrån flera mekanismer och motiv:

Forskning Utmanar rasisternas egna rasistiska världsbild. Vetenskaplig kunskap och statistik visar på att rasistiska föreställningar om skillnader mellan människor saknar grund. När fakta inte stämmer överens med den egna rasistiska ideologin, tenderar de att avfärda eller misstänkliggöra fakta och forskning.

Vetenskap och statistik synliggör och kritiserar de strukturer som rasism bygger på. För den som försvarar dessa strukturer kan vetenskapen upplevas som ett hot. Att avfärda forskning och statistik blir då ett sätt att försvara den rasiatiska tolkningsföreträde.

Rasisterna har en mycket Selektiv kunskapsproduktion. I stort sätt alla kritiska röster avfärdas. Forskning om rasism och diskriminering har förnekats av rasister tex genom att hävda att forskningen är politiskt styrd eller partisk. 

Rasisterna använder statistik selektivt för att legitimera rasistiska idéer, men när samma metoder visar på motsatsen avfärdas de som oväsentliga eller felaktiga. Detta har historiska paralleller, där exempelvis rasbiologi användes för att rättfärdiga rasistiska system, men när modern forskning visar på motsatsen avfärdas den.

En vanlig strategi är  också att göra rasism till ett individuellt problem ("någon tycker bara så", "det är bara rn åsikt"), snarare än att se det som ett samhälleligt och strukturellt fenomen. Det leder till att kunskap och statistik om strukturell rasism avfärdas som irrelevant eller överdriven.
    Att du orkar. Fascinerande. Okej, copy/paste från ChatGPT är kanske inte nåt som kräver nån större ansträngning, men ändå. 

Om du får gehör eller inte hänger på antalet upprepningar, är det vad du tror? 

Det är snarare tvärtom, Thor. Om jag hade tillhört din falang hade jag bönfallit dig att sluta, eftersom du gör parodi av en viktig kamp.

Men de bruna är nog glada för tjänsten du gör dem. Snart börjar jag misstänka att det i själva verket är deras ärenden du går, via nåt slags reversed psychology. 
Svar på tråden Svenskars rasism