Anonym (Thor) skrev 2025-05-18 09:55:20 följande:
Dina åsikter räknas nog som rasistiska fördomar. Du tar exempel på vad en extremt liten del av kriminella invandrare gör och sedan målar upp en bild av att invandrare är på det sättet. Det finns svenskar som slår sina fruar och våldtar sina egna döttrar men du menar väl att vi svenskar är sådana i allmänhet? Har du sett Dumpen? Nästan alla pedofiler där är svenskar.
Mina åsikter får räknas hur de vill men kan garantera att det är många som delar dem med mig. Fundera på om det kanske är så att det finns en anledning till att många har dessa åsikter. Kanske har de formats av den verklighet som vi ser varje dag i media? Kan även garantera att hade vi haft en invandring hit på nivå med många östeuropeiska länder så hade det varit betydligt svårare att hitta människor som tycker så.
Skrev jag någonstans att det inte finns svenska kvinnomisshandlare eller pedofiler? Svar nej så lägg ner de insinuationerna. Bland kvinnomisshandlarna är dock män med invandrarbakgrund kraftigt överrepresenterade, i synnerhet män från östafrika och mellanöstern. Det är ett sedan länge etablerat faktum och det blir inte mindre sant bara för att du försöker med whatsboutism.
Bland pedofiler tror jag säkert att de flesta gärningsmän är svenskar men så är ju också 80% av befolkningen "svensk" så det bör finnas fler brottslingar med svensk bakgrund. Det borde därför även vara en större andel svenska gängmedlemmar, kvinnomisshandlare, kontraktsmördare, hedersvåldsutövare m.m. men här är de förvånansvärt få. Personer med invandrarbakgrund dominerar totalt den statistiken.