Anonym (Ja) skrev 2025-05-18 15:33:41 följande:
Det är demoniskt oavsett etnisk bakgrund på gärningsmannen. Här normaliseras ingenting. Jag påpekar att grova våldsbrott, och sannolikt även narkotikabrott, pga kopplingen till gängkriminalitet är betydligt vanligare bland personer med invandrarbakgrund. Detta har ingenting med rasism att göra så du kan stoppa ner det töntiga rasistkortet i skjortan igen. Det är fakta men du får gärna visa mig fakta och undersökningar som motsäger mina påståenden att det finns en markant överrepresentation av invandrare från huvudsakligen MEA bland exempelvis dömda sexualbrottslingar, mördare, misshandlare och narkotikabrottslingar... Personer med påbrå från Indien, Östasien och Nord- eller sydamerika har inte npgon nämnvärd överrepresentation i brottstatistiken. Det är enbart personer med rötterna i MEA som kan ändra denna statistik genom att ändra sitt beteende men för att kunna det måste de först ändra sina värderingar och normer vilket TS tydligt visar att hon inte är intresserad av.
Med TS blir det lite som att "jag gör vad som helst så länge det inte innebär att jag måste ändra på mitt tankesätt, värderingar och traditioner"... Med andra ord dissar hon den enda väg som skulle ta henne närmare det hon säger sig önska....
Nej, din agenda är ganska tydlig för mig. Du demoniserar alla invandrare genom att peka ut de som våldtäktsmän och kriminella trots att dessa brott är mycket vanliga även hos etniska svenskar. Män är tex överpresenterade när det gäller våldtäkt. Betyder det att alla män bär kollektivt ansvar? Du tom skyller allt på trådstartaren som är en kvinna. Som om hon själv går runt och våldtar kvinnor.
Det är rasism.