• Anonym (Lina)

Svenskars rasism

Jag är en tjej med invandrar bakgrund och har i hela mitt liv fått höra att sånna som vi ska vara tacksamma för tryggheten och möjligheterna i Sverige. Jag är tacksam för förutsättningar och utbildningen jag fått ta del av, men bortsätt från det finns det inte mycket att vara glad för. Vad krävs för att man ska bli accepterad i Sverige? Om man gör gott ifrån sig blir man utvisad och har man medborgarskap blir man ständigt kritiserad. Det spelar ingen roll vad vi gör och der är extremt genomskinligt. Är det verkligen invandare som är problemet? 

• Svar på tråden Svenskars rasism
  • Anonym (Thor)
    Anonym (Hmm) skrev 2025-05-18 23:16:58 följande:

Det får vara hur det vill men - det jag har noterat är att det har blivit betydligt snabbare att dra "rasiskortet" i alla olika situationer.
    Alla invandrare som känner sig fel behandlade påpekar att de är just - invandrare.
    Det finns så många som jobbar, sköter sig i samhället men .... så har vi alla som inte vill svara på frågor om "hedersmord" och när hörde vi senast om en moské som fördömde ett terrordåd?
    Kärlekens religion - yea rigt!

Det är som att kräva av svenska kyrkan att fördömma svenska pedofiler.

Om du hade varit påläst skulle du förstå att hedersmord har 
    ingen religiös grund i islam och saknar stöd i Koranen. Det är en kulturell praktik som förekommer i vissa samhällen, både bland kristna och muslimer, ofta på grund av patriarkala och klanbaserade strukturer som existerade långt före islams uppkomst.

Hederskultur och hedersmord förekommer inte bara bland muslimer och kristna utan även bland judar, hinduer och andra grupper.

Mord, särskilt på barn och döttrar, är uttryckligen förbjudet i Koranen.
  • Anonym (w)
    Anonym (Hmm) skrev 2025-05-18 23:16:58 följande:

Det får vara hur det vill men - det jag har noterat är att det har blivit betydligt snabbare att dra "rasiskortet" i alla olika situationer.
    Alla invandrare som känner sig fel behandlade påpekar att de är just - invandrare.
    Det finns så många som jobbar, sköter sig i samhället men .... så har vi alla som inte vill svara på frågor om "hedersmord" och när hörde vi senast om en moské som fördömde ett terrordåd?
    Kärlekens religion - yea rigt!

Rasism betyder inte längre något då det så gravt missbrukats och använts till alla möjliga saker.

Oftast handlar det om att den andre inte har ett svar och då drar man rasistkortet.

Man har inga argument kvar, men man kan alltid kalla den andre för rasist.
  • Anonym (Thor)
    Anonym (py) skrev 2025-05-18 23:40:34 följande:
    Alltså är många myndigheter vi har i Sverige rasistiska? Forskningsresultat är bara rasistiskt dravel? Jag väljer att tro på forskare än på en man? som inte vill visa någon som bevisar att forskarna har fel. 
    Nej, du har verkligen svårt att förstå det jag skriver. Det handlar om hur rasisterna använder statistik. Att använda statistik om en liten överrepresentation för att kollektivt skuldbelägga eller misstänkliggöra en hel folkgrupp invandrare är ett klassiskt exempel på rasistiskt, felaktig generalisering och grupptänkande, vilket saknar vetenskaplig grund och logisk hållbarhet. En enorm majoritet av alla invandrare är laglydiga.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Thor) skrev 2025-05-18 23:44:17 följande:
    Det är som att kräva av svenska kyrkan att fördömma svenska pedofiler.

Om du hade varit påläst skulle du förstå att hedersmord har ingen religiös grund i islam och saknar stöd i Koranen. Det är en kulturell praktik som förekommer i vissa samhällen, både bland kristna och muslimer, ofta på grund av patriarkala och klanbaserade strukturer som existerade långt före islams uppkomst.

Hederskultur och hedersmord förekommer inte bara bland muslimer och kristna utan även bland judar, hinduer och andra grupper.

Mord, särskilt på barn och döttrar, är uttryckligen förbjudet i Koranen.
    Jo, man tackar! Det var ju ett lass "fakta" serverat på ett "silverfat"
  • Anonym (Thor)
    Anonym (w) skrev 2025-05-18 23:47:53 följande:
    Rasism betyder inte längre något då det så gravt missbrukats och använts till alla möjliga saker.

Oftast handlar det om att den andre inte har ett svar och då drar man rasistkortet.

Man har inga argument kvar, men man kan alltid kalla den andre för rasist.
    Ordet "rasism" har aldrig tagits seriöst inom högerextrema kretsar och i vissa sociala sammanhang fått en felaktig användning, men det innebär inte att begreppet har förlorat sin betydelse i samhället i stort. Rasism är fortfarande ett allvarligt samhällsproblem som har tydliga definitioner.
  • Anonym (w)
    Anonym (Thor) skrev 2025-05-18 23:48:50 följande:
    Nej, du har verkligen svårt att förstå det jag skriver. Det handlar om hur rasisterna använder statistik. Att använda statistik om en liten överrepresentation för att kollektivt skuldbelägga eller misstänkliggöra en hel folkgrupp invandrare är ett klassiskt exempel på rasistiskt, felaktig generalisering och grupptänkande, vilket saknar vetenskaplig grund och logisk hållbarhet. En enorm majoritet av alla invandrare är laglydiga.
    Alla vet att människor från icke-västliga kulturer är extremt överrepresenterade vid grova brott i Sverige.

Ta ex det gruppbaserade sexuella vålder + pojkar som våldtar pojkar. Försök hitta ett enda fall där en kille med svenskt namn våldtagit en annan pojk.

Klanerna och släkterna som terroriserar landet består säkert av 95 % män med invandrarbakgrund.

Hedersvåldet är till nära nog 100 % importerat.

Våld mot blåljuspersonal är ett importerat brott. Försök hitta en dömd med svenskt namn som deltog i Ramadanupploppen.
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (X)
    Anonym (w) skrev 2025-05-19 00:18:30 följande:
    Ja, det handlar om rena påhitt och faktafel han framför. Försöker dessutom få oss tro att hederskultur och hedersvåld egentligen inte har något med MENA-invandring att göra.
    Nej det är vi kristna som har gjort det under alla åren. Vilken svensk ungdom har inte sett mormor flyga från balkongen när hon påstår att hon ville skilja sig från morfar liksom. 
Svar på tråden Svenskars rasism