• Anonym (Lina)

Svenskars rasism

Jag är en tjej med invandrar bakgrund och har i hela mitt liv fått höra att sånna som vi ska vara tacksamma för tryggheten och möjligheterna i Sverige. Jag är tacksam för förutsättningar och utbildningen jag fått ta del av, men bortsätt från det finns det inte mycket att vara glad för. Vad krävs för att man ska bli accepterad i Sverige? Om man gör gott ifrån sig blir man utvisad och har man medborgarskap blir man ständigt kritiserad. Det spelar ingen roll vad vi gör och der är extremt genomskinligt. Är det verkligen invandare som är problemet? 

• Svar på tråden Svenskars rasism
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (X)
    Anonym (Thor) skrev 2025-05-18 18:42:39 följande:
    Nej, din agenda är ganska tydlig för mig. Du demoniserar alla invandrare genom att peka ut de som våldtäktsmän och kriminella trots att dessa brott är mycket vanliga även hos etniska svenskar. Män är tex överpresenterade när det gäller våldtäkt. Betyder det att alla män bär kollektivt ansvar? Du tom skyller allt på trådstartaren som är en kvinna. Som om hon själv går runt och våldtar kvinnor. 

Det är rasism.
    Invandrare består av cirka 25% av befolkningen.. Och är grovt överrepresenterade ibland våldtäkter och gruppvåldtäkter.. Det är inte rasism någonsin att bara säga sanningen.. 

Sant att vissa ensamma Svenskar gör det också.. Men för att vara 75% av befolkningen så är det ju konstigt hur dessa 25% faktiskt lyckas att springa om dem.. 
  • Anonym (Less kvinna)
    Anonym (X) skrev 2025-05-18 19:07:32 följande:
    Invandrare består av cirka 25% av befolkningen.. Och är grovt överrepresenterade ibland våldtäkter och gruppvåldtäkter.. Det är inte rasism någonsin att bara säga sanningen.. 

Sant att vissa ensamma Svenskar gör det också.. Men för att vara 75% av befolkningen så är det ju konstigt hur dessa 25% faktiskt lyckas att springa om dem.. 
    ?.samt gängrelaterade brott såsom sprängningar, narkotika- och grova våldsbrott.
    Men det tycker väl Thor också är rasism.
    Snacka om att ha pk-skygglapparna på.
  • Meddelande borttaget
  • Kirenaj68
    Anonym (Blatte-Maja) skrev 2025-05-18 19:04:42 följande:
    Bra poäng.
    Invandrare känner främst solidaritet med sina egna, även om de är kriminella och drar hela gruppens anseende i smutsen.

Jag har stora problem med detta. Och jag är rädd, riktigt rädd. För risken finns att svensken en vacker dag får nog av den här skiten och slår tillbaka. 

När eller om den dagen kommer, då ryker vi allihop, utan urskillning. Det är en av få saker som jag håller emot svenskarna - en bristande förmåga (eller vilja) att se skillnad på invandrare och invandrare.
    Givetvis är det så. Det ser man bara när invandrarungdomar firar studenten. De firar med sina hemlandsflaggor. Inte med landet som gav dem möjligheten.

Tyvärr drabbas skötsamma invandrare av de icke skötsamma. Det är givetvis fel att generalisera, men jag tror nog ändå att de flesta svenskar faktiskt kan skilja på en dålig och en god invandrare. T.o.m SD säger skötsamma invandrare som respekterar Sverige har inget att oroa sig för. Det är väl främst grupperingar som NMR och AFS som gärna ser ett invandrarfritt Sverige och då är det väl folk från MENA-länderna som avses. 
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Blatte-Maja) skrev 2025-05-18 17:32:09 följande:
    Verklighet, Thor?
    Varifrån tror du att jag har hämtat mina upplevelser om inte verkligheten? Ett LSD-rus, eller vad?

Fientlighet och fördomar finns i båda lägren och jag vet inte om det ens är så viktigt att procenträkna på vem som står för merparten.

Det intressanta är att rasismen mot svenskar är ursäktad och får aldrig några konsekvenser, men omvänt kan det räcka att bara begära lite normalt hyfs från en invandrare för att bli brunsmetad, uppsagd, cancellerad. 
    Spot on Maja
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Thor) skrev 2025-05-18 18:42:39 följande:
    Nej, din agenda är ganska tydlig för mig. Du demoniserar alla invandrare genom att peka ut de som våldtäktsmän och kriminella trots att dessa brott är mycket vanliga även hos etniska svenskar. Män är tex överpresenterade när det gäller våldtäkt. Betyder det att alla män bär kollektivt ansvar? Du tom skyller allt på trådstartaren som är en kvinna. Som om hon själv går runt och våldtar kvinnor. 

Det är rasism.
    "Mycket vanligt"? Snacka om att trolla. Både bland svenskar och invandrade är det exempelvis mycket ovanligt att män våldtar kvinnor men av de som gör det har en klar majoritet MENA-påbrå trots att denna grupp utgör max 20% av befolkningen som helhet. Detta kallas för överrepresentation i statistiken. Du viftar med rasistkortet igen men du har ingenting att komma med som motsäger mitt påstående eller stödjer din egen tes. 

Om du tolkar det jag skriver som att jag skyller våldtäkter på TS så får du nog gå en kurs i läsförståelse. Däremot bär hon sannolikt en del av ansvaret för att hon och andra upplever "rasism"... och hon är uppenbarligen inte villig att göra vad som krävs för att ändra på det. Man tar seden dit man kommer om man vill passa in och bli en i gänget.
  • Anonym (py)

Många invandrare skriker rasist/rasism så fort det tar emot. Min chef, invandrare, sa till ett par snorvalpar att sluta bete sig illa i affären. Att sluta kasta varor och sluta störa andra kunder. Hon fick veta att hon var rasist.
    Jag erbjöd en invandrare hjälp, detta gjorde jag viss pga att jag är rasist.
    Personer som jobbar i butiker är rasister om varan inte finns inne eller om man inte förstår just invandrarens modersmål.
    Svensken är också rasist om en invandrare och en svensk får exakt lika mycket, men om invandraren vill ha mer.
    Vi ha gott om rasister i landet. Men vi har även gott om invandrare som skriker rasist så fort någon säger till de eller inte gör det som önskas.
    Invandrare som kom efter ca år 1995 är i många fall mer krävande än invandrare som kom tidigare. Invandrare som kom tidigare var mer nöjda. Tro mig. Det är inte roligt att bli kallad rasist, när man inte gjort något rasistiskt. Det är till och med så, tror jag, att fler blir rasistiska pga invandrares krav och missnöje.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Thor)
    Anonym (Ja) skrev 2025-05-18 19:55:27 följande:
    "Mycket vanligt"? Snacka om att trolla. Både bland svenskar och invandrade är det exempelvis mycket ovanligt att män våldtar kvinnor men av de som gör det har en klar majoritet MENA-påbrå trots att denna grupp utgör max 20% av befolkningen som helhet. Detta kallas för överrepresentation i statistiken. Du viftar med rasistkortet igen men du har ingenting att komma med som motsäger mitt påstående eller stödjer din egen tes. 

Om du tolkar det jag skriver som att jag skyller våldtäkter på TS så får du nog gå en kurs i läsförståelse. Däremot bär hon sannolikt en del av ansvaret för att hon och andra upplever "rasism"... och hon är uppenbarligen inte villig att göra vad som krävs för att ändra på det. Man tar seden dit man kommer om man vill passa in och bli en i gänget.
    Att använda statistik om överrepresentation för att kollektivt skuldbelägga eller misstänkliggöra en hel folkgrupp invandrare är ett klassiskt exempel på rasistiskt, felaktig generalisering och grupptänkande, vilket saknar vetenskaplig grund och logisk hållbarhet.
Svar på tråden Svenskars rasism