• Anonym (Lina)

Svenskars rasism

Jag är en tjej med invandrar bakgrund och har i hela mitt liv fått höra att sånna som vi ska vara tacksamma för tryggheten och möjligheterna i Sverige. Jag är tacksam för förutsättningar och utbildningen jag fått ta del av, men bortsätt från det finns det inte mycket att vara glad för. Vad krävs för att man ska bli accepterad i Sverige? Om man gör gott ifrån sig blir man utvisad och har man medborgarskap blir man ständigt kritiserad. Det spelar ingen roll vad vi gör och der är extremt genomskinligt. Är det verkligen invandare som är problemet? 

• Svar på tråden Svenskars rasism
  • Anonym (Thor)
    Kludd o Sudd skrev 2025-05-27 10:34:14 följande:
    Att du orkar. Fascinerande. Okej, copy/paste från ChatGPT är kanske inte nåt som kräver nån större ansträngning, men ändå. 

Om du får gehör eller inte hänger på antalet upprepningar, är det vad du tror? 

Det är snarare tvärtom, Thor. Om jag hade tillhört din falang hade jag bönfallit dig att sluta, eftersom du gör parodi av en viktig kamp.

Men de bruna är nog glada för tjänsten du gör dem. Snart börjar jag misstänka att det i själva verket är deras ärenden du går, via nåt slags reversed psychology. 
    Att gå till personliga påhopp när man inte har något vettigt att tillföra är ett tecken på svaga argument och leder sällan till något gott. En saklig diskussion är alltid att föredra.
  • Kludd o Sudd
    Anonym (Thor) skrev 2025-05-27 10:52:53 följande:
    Att gå till personliga påhopp när man inte har något vettigt att tillföra är ett tecken på svaga argument och leder sällan till något gott. En saklig diskussion är alltid att föredra.
    Jag försöker bara ge dig ett gott råd.
    Jag tror att du har hjärtat på rätta stället och du kämpar för en sak som är viktig för mig med.

Därför smärtar det mig när du parodierar dig själv. Ingen god sak har någonsin gynnats av att man skickar fram enkelriktade fanatiker med zombie-liknande retorik.

Jag är fruktansvärt mycket emot ALL form av rasism (inte bara den mot muslimer) men jag skulle aldrig låta dig föra min talan någonstans. Du gör oss alla en otjänst och gynnar i själva verket den andra sidan.
  • Cheers
    Kludd o Sudd skrev 2025-05-27 10:34:14 följande:
    Att du orkar. Fascinerande. Okej, copy/paste från ChatGPT är kanske inte nåt som kräver nån större ansträngning, men ändå. 

Om du får gehör eller inte hänger på antalet upprepningar, är det vad du tror? 
    Fullträff. 
  • Anonym (Thor)
    Kludd o Sudd skrev 2025-05-27 11:46:23 följande:
    Jag tror att du har hjärtat på rätta stället och du kämpar för en sak som är viktig för mig med.

Därför smärtar det mig när du parodierar dig själv. Ingen god sak har någonsin gynnats av att man skickar fram enkelriktade fanatiker med zombie-liknande retorik.

Jag är fruktansvärt mycket emot ALL form av rasism (inte bara den mot muslimer) men jag skulle aldrig låta dig föra min talan någonstans. Du gör oss alla en otjänst och gynnar i själva verket den andra sidan.
    Tillåt mig tvivla. 
  • EnAnonumius
    nihka skrev 2025-05-27 06:38:28 följande:
    Så det svider så inåthelvete för dig att ha fel.

Jaså du har aldrig förnekat att det inte skett några polismord av svenskar utan ville bara berätta att du är kass på att hitta information på nätet.
    Har du inget vettigare för dig än att sitta och haka upp dig på detta?

Dessutom så verkar det vara svårt för dig att fatta att jag aldrig förnekade dödsskjutningar av poliser från svenskar. Jag ifrågasatte men jag förnekade inte. Så vad fan är dina problem? 

Så nej för sista gången det svider inte alls  bara för att du vill att det skall vara så.
    Har du problem med det så får det stå för dig,men du behöver inte tramsa sönder denna tråden med en massa OT för den saken skull med ditt tjatande.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Kludd o Sudd
    Anonym (Thor) skrev 2025-05-27 12:51:37 följande:
    Tillåt mig tvivla. 

Yep. Du har min fulla tillåtelse.

Det är ett sundhetstecken att aldrig svälja någons uttalande som den enda och rätta sanningen.

• Agdaa

Jag tror att det beror på all diskriminering som görs av svenskar i detta land. Alla utlänningar som kommer hit får alla bidrag och förmåner med tillgång till information som är översatt på deras språk och dessutom tolk. Hur många andra länder har den servicen till sina utlänningar?
    Gamla som har jobbat i Sverige hela sina liv blir av med sina bidrag och medicinsk hjälp och alla anda förmåner som de har haft förut och måste sälja sina hem som "nysvenskar" får bo i helt gratis sen. Jag förstår verkligen att man reagerar på detta, det är inte en dag för tidigt, borde skett för länge sedan.

PS. Det heter bortsett

• nihka
    Kludd o Sudd skrev 2025-05-27 11:46:23 följande:

Dags att kliva ner från molnen. Du för bara din talan precis som alla andra.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    EnAnonumius skrev 2025-05-27 12:57:19 följande:
    Har du inget vettigare för dig än att sitta och haka upp dig på detta?

Dessutom så verkar det vara svårt för dig att fatta att jag aldrig förnekade dödsskjutningar av poliser från svenskar. Jag ifrågasatte men jag förnekade inte. Så vad fan är dina problem? 

Så nej för sista gången det svider inte alls  bara för att du vill att det skall vara så.
    Har du problem med det så får det stå för dig,men du behöver inte tramsa sönder denna tråden med en massa OT för den saken skull med ditt tjatande.
    Men dutten så förnärmad. Det är noterat att du ville tala om att du är kass på att leta information. Det behövs ingen mer påminnelse.

Superlätt att hitta information om polismord av svenskar - för somliga. För somliga andra tydligen apsvårt. Men från botten kan det bara gå uppåt. M A L E X A N D E R. Kombinera med P O L I S (polis) så  kan du läsa in dig.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Svenskars rasism