• Anonym (TS)

Varför funkar jag såhär?!

Såhär har jag varit hela mitt vuxna liv. Jag skäms för det och önskar verkligen att jag inte fungerade såhär..

När jag börjar dejta en ny man så exploderar min sexlust. Älskar sex, utforska, njuta. Gärna iallafall en gång om dagen. Älskar att få honom att njuta.
    Sen går det några månader och det är inte lika spännande och upphetsande längre.

Såhär är det varje gång.
    Jag har levt i långa relationer men sexet har i ärlighetens namn bara varit intressant för mig MAX första året. Snarare första 6 mån.

Nu är jag tillsammans med en ny man sedan 9 mån. I början exploderade verkligen sexet men nu är det för mig så gott som dött.

Kan jag göra något för att fixa detta?
    Jag är för övrigt 40 år.

• Svar på tråden Varför funkar jag såhär?!
  • Anonym (Paon)
    Anonym (Mannen40plus) skrev 2025-05-26 14:08:43 följande:

Kan säga att TS är inte den enda som har det här problemet. Har samma problem här. Av någon anledning dör lusten totalt ut, och blir närmast avtänd till slut... Hur roligt är det att ha sex med någon som har sladdriga, gamla underkläder, kroppen tappar form och dessutom är ganska dålig på att ha sex generellt sett - och när det väl blir av är det samma gamla..... Det är hemskt tråkigt, och förutom tryggheten finns ingen spänning eller närhet kvar som så. Mer som gammalt pensionärspar - allt bara rullar på.... Vad göra?

Jag har en hel garderob av sexiga underkläder, men har nu träffat en man som inte vill ha något sådant alls på mig.

Han vill bara ha mig, naken.

Det är lite läckert på ett sätt med en okonstlad man som inte intresserar sig för porr för 5 öre. Fast jag gillar mina korsetter och body harness också och det är billiga poäng när en man går igång bara av att se prylarna. 
  • Anonym (TS)
    New Dawn skrev 2025-05-26 18:39:07 följande:
    Fast du verkar ju ändå tänka på det, eftersom du skriver om det.
    Anonym (TS) skrev 2025-05-26 13:21:59 följande:
    Tror att jag behöver intensiteten som en vibrator ger. 

Kan du inte använda vibrator med en man? 
    Jag skrev om det för att fler av er frågade om det. Lusten att göra det dyker inte ens upp en gång i månaden. 

Upplever att de flesta män jag varit med lägger så stor vikt vid att det ska vara dem, deras hand/tunga/kuk som ger mig orgasmen. Att vibratorn säger att det de kan göra inte är tillräckligt. Och så är det ju.
  • Anonym (TS)
    ClumsySmurf skrev 2025-05-26 19:30:46 följande:
    "...och lägger över det på mig att få honom att känna sig manlig och tillräcklig."

Det kan nog kännas så, om man i några månader skjuter på frågan är den inne än?

Jag tror det funkar bättre om du tar ansvar för din del av kommunikationen och han får ansvara för sin del av prestationen.
    Skulle vilja säga "jag ska bli bättre på det" men just nu är det svårt. Jag är ju i en relation där jag låtit honom tro att jag är nöjd och har fejkat orgasmer vid oralsex. Ska jag komma nu 9 mån senare och bara säga "nej jag ljög. Jag är inte nöjd och jag har aldrig fått en orgasm med dig"

Och i just fallet med honom är det väldigt känsligt. Han är väldigt känslig med sin "manlighet" och vara bra.
  • New  Dawn
    Anonym (TS) skrev 2025-05-26 20:16:09 följande:
    Jag skrev om det för att fler av er frågade om det. Lusten att göra det dyker inte ens upp en gång i månaden. 

Upplever att de flesta män jag varit med lägger så stor vikt vid att det ska vara dem, deras hand/tunga/kuk som ger mig orgasmen. Att vibratorn säger att det de kan göra inte är tillräckligt. Och så är det ju.
    Jag menar, du har ändå valt att ta upp ditt sexliv, och att du har svårt att komma med en man, så någonstans är det ju viktigt för dig. 

Hmm... 
    Man kan ju göra olika saker. Bara för att du behöver vibration för att komma, betyder ju inte att annat är ointressant. Man kan göra saker samtidigt. 
    Tänk om det är så att de de flesta män skulle velat se din riktiga sexualitet. Tänk om de flesta män hade uppskattat att du visade riktig njutning, även om det innefattade vibratorn. Det kanske tom hade hjälpt dig att även njuta av annat. 

Du verkar själv ha problem med vibratorn. Med din syn är det lika fel att smeka sig under sex.

Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • ClumsySmurf
    Anonym (TS) skrev 2025-05-26 20:20:01 följande:
    ClumsySmurf skrev 2025-05-26 19:30:46 följande:
    "...och lägger över det på mig att få honom att känna sig manlig och tillräcklig."

Det kan nog kännas så, om man i några månader skjuter på frågan är den inne än?

Jag tror det funkar bättre om du tar ansvar för din del av kommunikationen och han får ansvara för sin del av prestationen.
    Skulle vilja säga "jag ska bli bättre på det" men just nu är det svårt. Jag är ju i en relation där jag låtit honom tro att jag är nöjd och har fejkat orgasmer vid oralsex. Ska jag komma nu 9 mån senare och bara säga "nej jag ljög. Jag är inte nöjd och jag har aldrig fått en orgasm med dig"

Och i just fallet med honom är det väldigt känsligt. Han är väldigt känslig med sin "manlighet" och vara bra.
    Jag har väldigt svårt att förstå det där

Som jag upplever det:
    Det spelar ingen roll om det är en tjej på 4 år eller en tant på 96 år, om en man har problem med att ta konstruktiv kritik är det hans problem, med några få undantag, när något känns skämmigt att prata om för kvinnan behöver man vara försiktig med mäns väldigt känsliga manlighet.

är det någon slags rationalisering?
  • Anonym (TS)
    New Dawn skrev 2025-05-26 21:21:59 följande:
    Jag menar, du har ändå valt att ta upp ditt sexliv, och att du har svårt att komma med en man, så någonstans är det ju viktigt för dig. 

Hmm... 
    Man kan ju göra olika saker. Bara för att du behöver vibration för att komma, betyder ju inte att annat är ointressant. Man kan göra saker samtidigt. 
    Tänk om det är så att de de flesta män skulle velat se din riktiga sexualitet. Tänk om de flesta män hade uppskattat att du visade riktig njutning, även om det innefattade vibratorn. Det kanske tom hade hjälpt dig att även njuta av annat. 

Du verkar själv ha problem med vibratorn. Med din syn är det lika fel att smeka sig under sex.
    Ja alltså, sexlivet ÄR viktigt för mig. Jag VILL att jag ska fungera annorlunda. Jag vill bli bättre.
    Men du frågade varför jag inte onanerar mer och jag svarade att jag inte tänker på det. Alltså tanken att göra det slår mig inte.

Ja, det är kanske möjligt.
  • Anonym (TS)
    ClumsySmurf skrev 2025-05-26 21:46:48 följande:
    Jag har väldigt svårt att förstå det där

Som jag upplever det:
    Det spelar ingen roll om det är en tjej på 4 år eller en tant på 96 år, om en man har problem med att ta konstruktiv kritik är det hans problem, med några få undantag, när något känns skämmigt att prata om för kvinnan behöver man vara försiktig med mäns väldigt känsliga manlighet.

är det någon slags rationalisering?
    Jag menar inte att alla män är så, men majoriteten som jag varit med har lagt stor vikt vid att de är grymma i sängen, skickliga på att tillfredsställa och kuken är fantastisk. Jag har helt enkelt dåliga erfarenheter. Vissa av dem har inte haft några problem alls med att få feedback på andra områden men när man kommit in på detta ämnet har det låst sig helt.
    Och jag är inte speciellt blyg, har inga problem att prata om sex. Men jag blir försiktigt när det 1. berör något som kan tolkas som kritik mot honom, 2. gäller att berätta om allt jag gillar som sträcker sig utanför vaniljsex.
  • New  Dawn
    Anonym (TS) skrev 2025-05-27 10:22:16 följande:
    Ja alltså, sexlivet ÄR viktigt för mig. Jag VILL att jag ska fungera annorlunda. Jag vill bli bättre.
    Men du frågade varför jag inte onanerar mer och jag svarade att jag inte tänker på det. Alltså tanken att göra det slår mig inte.

Ja, det är kanske möjligt.
    Jag förstår, men min tanke var att du ändå inte "glömmer bort" sex.
    Det gör mig förvånad att du ändå inte kommer att tänka på att onanera, men okej. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (TS) skrev 2025-05-19 19:54:54 följande:
    Varför funkar jag såhär?!

Såhär har jag varit hela mitt vuxna liv. Jag skäms för det och önskar verkligen att jag inte fungerade såhär..

När jag börjar dejta en ny man så exploderar min sexlust. Älskar sex, utforska, njuta. Gärna iallafall en gång om dagen. Älskar att få honom att njuta.
    Sen går det några månader och det är inte lika spännande och upphetsande längre.

Anonym (TS) skrev 2025-05-26 20:20:01 följande

. Jag är ju i en relation där jag låtit honom tro att jag är nöjd och har fejkat orgasmer vid oralsex. Ska jag komma nu 9 mån senare och bara säga "nej jag ljög. Jag är inte nöjd och jag har aldrig fått en orgasm med dig"
    Anonym (TS) skrev 2025-05-27 10:36:12 följande:
    Jag menar inte att alla män är så, men majoriteten som jag varit med har lagt stor vikt vid att de är grymma i sängen, skickliga på att tillfredsställa och kuken är fantastisk. Jag har helt enkelt dåliga erfarenheter. 
    Det som är mest förvånade gällande hur du är. Dvs din fråga "varför är jag så här" är INTE, absolut inte, att du tappar lusten. 
    Det mest förvånade är att du HAR så mycket lust i början, med den erfarenheten du har. 

• New  Dawn
    Anonym (TS) skrev 2025-05-26 20:20:01 följande:

Blev jättekonstigt i mitt inlägg ovan. Detta var den tex jag skulle citera, som blev oläslig. 
  • Tecum
    Anonym (TS) skrev 2025-05-27 10:36:12 följande:
    Jag menar inte att alla män är så, men majoriteten som jag varit med har lagt stor vikt vid att de är grymma i sängen, skickliga på att tillfredsställa och kuken är fantastisk. Jag har helt enkelt dåliga erfarenheter. Vissa av dem har inte haft några problem alls med att få feedback på andra områden men när man kommit in på detta ämnet har det låst sig helt.
    Och jag är inte speciellt blyg, har inga problem att prata om sex. Men jag blir försiktigt när det 1. berör något som kan tolkas som kritik mot honom, 2. gäller att berätta om allt jag gillar som sträcker sig utanför vaniljsex.
    Att inte kritisera en ny bekantskap är förvisso klokt, där krävs försiktighet.
    Men att män i allmänhet bara vill ha vaniljsex och inte ens tål att höra talas om andra varianter, det låter otroligt. Då måste du haft otur, det beklagar jag.
Svar på tråden Varför funkar jag såhär?!