• Anonym (TS)

Varför funkar jag såhär?!

Såhär har jag varit hela mitt vuxna liv. Jag skäms för det och önskar verkligen att jag inte fungerade såhär..

När jag börjar dejta en ny man så exploderar min sexlust. Älskar sex, utforska, njuta. Gärna iallafall en gång om dagen. Älskar att få honom att njuta.
    Sen går det några månader och det är inte lika spännande och upphetsande längre.

Såhär är det varje gång.
    Jag har levt i långa relationer men sexet har i ärlighetens namn bara varit intressant för mig MAX första året. Snarare första 6 mån.

Nu är jag tillsammans med en ny man sedan 9 mån. I början exploderade verkligen sexet men nu är det för mig så gott som dött.

Kan jag göra något för att fixa detta?
    Jag är för övrigt 40 år.

• Svar på tråden Varför funkar jag såhär?!
  • Anonym (TS)
    Anonym (Ta det lugnt) skrev 2025-05-24 10:24:24 följande:

ÄR EXKAT SÅ HÄR

Jag löste det genom att skaffa kk vid sidan om mitt nuvarande förhållande. Insåg att många män är svin så fort jag hittade en fantastisk kille, bra värderingar, bra ekonomi, snygg, jobbar i samma bransch, toppen familj. Då rykte jag till "I gotta keep this one", så sexet fick sköta sig på annat håll. Har kk som jag utforskar nya saker med, har haft alla möjliga sorters sex och har sex med min partner men "exploderar" av kåthet på ett hotell eller weekendresa istället för att förstöra min relation. Orgasmen är inte värd att blåsa upp ett bra förhållande och eventuella farn till mina barn, orgasamen är inte heller värd att jag ska gå miste om en kille som tjänar mer än mig för de är inte många och jag tappar direkt lusten av att vara med en man som tjänar mindre än mig. 

Somliga kommer hata mig och hatar redan, för visst är jag otrogen? Men jag pallar inte, en gång vill jag vara den okänsliga, respektlösa och hjärtlösa kvinnan som är taskig mot en man för hur många män har inte kört över kvinnor och kör över oss hela tiden? Visst är det synd att vara otrogen? Det är också att ligga utanför äktenskap och here we are. Njut av sexet, otrohet har nyanser. Jag anser inte att jag är otrogen för jag byter partner, är inte kär i någon och knappt berättar mitt riktiga namn för dem. Har inga relationer, bara sex. 

Det där är absolut ingen lösning för mig. Otrohet är uteslutet. Mitt dåliga samvete hade dessutom dödat allt det där positiva som nytt sex ger mig.
  • Anonym (TS)

Igen, tack för era tankar och frågor. Ni får mig verkligen att granska mig själv och upptäcka saker jag inte tänkt på tidigare.

Haft sex med många, är drygt 40 men inser att jag nog aldrig haft nåt fokus på min njutning. Tänkt att sex för mig helt enkelt kanske inte innehåller orgasmer. Varit dålig på att uttrycka vad jag vill ha/behöver och dessutom träffat många män som kanske inte varit toppen i sängen.

• Anonym (Mannen40plus)

Kan säga att TS är inte den enda som har det här problemet. Har samma problem här. Av någon anledning dör lusten totalt ut, och blir närmast avtänd till slut... Hur roligt är det att ha sex med någon som har sladdriga, gamla underkläder, kroppen tappar form och dessutom är ganska dålig på att ha sex generellt sett - och när det väl blir av är det samma gamla..... Det är hemskt tråkigt, och förutom tryggheten finns ingen spänning eller närhet kvar som så. Mer som gammalt pensionärspar - allt bara rullar på.... Vad göra?

• New  Dawn
    Anonym (fdPåjakt) skrev 2025-05-26 08:22:24 följande:
    Nej, det är en normal sexuell relation.

Det jag sa var att om man ständigt byter partner, och endast upplever förälskefasen med konstant sex hela tiden, kan det nog kännas som att sexlivet dött ut i jämförelse, fast det inte är så utan man då befinner sig i en normal relation.
    Så, du menar, på fullaste allvar att sex 2-3 gånger i veckan är att sexlivet dött?!?! 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (TS) skrev 2025-05-26 13:21:59 följande:
    För att jag inte tänker på det. Lusten att göra det dyker sällan upp.
    Fast du verkar ju ändå tänka på det, eftersom du skriver om det.
    Anonym (TS) skrev 2025-05-26 13:21:59 följande:
    Tror att jag behöver intensiteten som en vibrator ger. 

Kan du inte använda vibrator med en man? 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (TS) skrev 2025-05-26 13:31:34 följande:
    Jag är dålig på att i början visa/berätta hur jag vill ha det, när man inte känner varandra så väl. Dessutom är all spänning och upphetsning i början så tillfredsställande för mig att jag liksom är okej med att inte komma. Och många gånger fejkar jag orgasm.

När allt det där i början lägger sig och min rent fysiska njutning blir viktigare för mig så känns det för sent att dra upp hur jag vill ha det. Speciellt eftersom jag verkligen upplever att de flesta män har bråttom, vill att man kommer snabbt och lägger över det på mig att få honom att känna sig manlig och tillräcklig. 
    Om du fejkar orgasm (många gånger) inte berättar, eller visar hur du njuter, samt tar på dig att "få honom att känna sig tillräcklig och manlig" kanske männen uppfattar det som att de gör rätt.

De kanske inte alls skulle ha så bråttom om du verkligen berättade hur du kände. Om du sa ärligt att du behöver tid, att du lätt blir stressad osv. Kanske skulle en del män faktiskt vara mer förstående än då+u tror. 
  • New  Dawn
    Anonym (Mannen40plus) skrev 2025-05-26 14:08:43 följande:

Kan säga att TS är inte den enda som har det här problemet. Har samma problem här. Av någon anledning dör lusten totalt ut, och blir närmast avtänd till slut... Hur roligt är det att ha sex med någon som har sladdriga, gamla underkläder, kroppen tappar form och dessutom är ganska dålig på att ha sex generellt sett - och när det väl blir av är det samma gamla..... Det är hemskt tråkigt, och förutom tryggheten finns ingen spänning eller närhet kvar som så. Mer som gammalt pensionärspar - allt bara rullar på.... Vad göra?

Är det något du menar sker generellt efter första tiden? (så som TS)
    Hur mycket skulle din kvinna behöva ändra på för att du skulle känna lust? Är det ens möjligt för henne, eller behöver du nåhon annan? 
  • ClumsySmurf
    Anonym (TS) skrev 2025-05-26 13:31:34 följande:
    ClumsySmurf skrev 2025-05-24 16:03:25 följande:
    ". I början gör det inget för jag njuter så himla mycket av hans njutning och tycker att det är väldigt skönt med sex/oralsex även om jag inte kommer."

hur bra är du på att kommunicera att sexet inte är så bra?
    Jag är dålig på att i början visa/berätta hur jag vill ha det, när man inte känner varandra så väl. Dessutom är all spänning och upphetsning i början så tillfredsställande för mig att jag liksom är okej med att inte komma. Och många gånger fejkar jag orgasm.

När allt det där i början lägger sig och min rent fysiska njutning blir viktigare för mig så känns det för sent att dra upp hur jag vill ha det. Speciellt eftersom jag verkligen upplever att de flesta män har bråttom, vill att man kommer snabbt och lägger över det på mig att få honom att känna sig manlig och tillräcklig. 
    "...och lägger över det på mig att få honom att känna sig manlig och tillräcklig."

Det kan nog kännas så, om man i några månader skjuter på frågan är den inne än?

Jag tror det funkar bättre om du tar ansvar för din del av kommunikationen och han får ansvara för sin del av prestationen.

• New  Dawn
    ClumsySmurf skrev 2025-05-26 19:30:46 följande:
    "...och lägger över det på mig att få honom att känna sig manlig och tillräcklig."

Det kan nog kännas så, om man i några månader skjuter på frågan är den inne än?

Jag tror det funkar bättre om du tar ansvar för din del av kommunikationen och han får ansvara för sin del av prestationen.
    👍
  • ClumsySmurf
    Anonym (TS) skrev 2025-05-26 13:40:27 följande:

Igen, tack för era tankar och frågor. Ni får mig verkligen att granska mig själv och upptäcka saker jag inte tänkt på tidigare.

Haft sex med många, är drygt 40 men inser att jag nog aldrig haft nåt fokus på min njutning. Tänkt att sex för mig helt enkelt kanske inte innehåller orgasmer. Varit dålig på att uttrycka vad jag vill ha/behöver och dessutom träffat många män som kanske inte varit toppen i sängen.

Jag skojade lite om det i en annan tråd, förra året.

www.familjeliv.se/forum/thread/83059554-hur-kanns-vaginal-penetration/1/nick/83066762
Svar på tråden Varför funkar jag såhär?!