• Anonym (B)

BF februari 2026 🌷

Hittade ingen tråd för oss som väntar februaribebis. Här kan vi följas åt 🌼

Hur går det för er? Hur mår ni? 

• Svar på tråden BF februari 2026 🌷
  • Bexkex

Ni som har bokat ul inna v.18-20 har ni bokat privat eller fått remiss? Jag är snart gravid i v.8 och började blöda idag med molvärk från och till. Är 40 år och ganska nojjig över missfall. Hade gärna velat göra vul asap för att veta att allt är okej där inne. :/

• Anonym (Ardnane)
    Bexkex skrev 2025-06-23 15:19:54 följande:

Ni som har bokat ul inna v.18-20 har ni bokat privat eller fått remiss? Jag är snart gravid i v.8 och började blöda idag med molvärk från och till. Är 40 år och ganska nojjig över missfall. Hade gärna velat göra vul asap för att veta att allt är okej där inne. :/

Man brukar få ett tidigt eller i samband med kub v11-14 någon gång via regionen. Men kanske att en del regioner bara har rul v18-20, men tror det flesta har ett tidigt nu för tiden 🥰

Vi bokade tidigt v8 privat förra gången jag var gravid men när jag skulle ringa och boka nu så hade de inga tider pga semestrar. 

Har du fått tid för inskrivning? Din bm borde kunna berätta när du kommer få ultraljud ungefär. 

• Anonym (Ardnane)

Hoppas det bara är en blödning som inte betyder något 🙏 om man googlar tidigt ultraljud och de orter man kan ta sig till brukar det komma upp var man kan boka. Lycka till, hoppas fröet mår bra 🙏❤️
  • Anonym (Enlitentill)

Äntligen kom 3+ på testet. Känns skönt att det ökar iaf 🙏
    Har även bokat tid på vaginalt ultraljud 9/7.
    Hoppas Hoppas allt kommer gå bra 🙂
  • Anonym (Enlitentill)

Vet inte hur det är på andra orter men här där jag bor kan man ringa gyn akuten om man känner sig orolig så gör de ett vaginalt ultraljud ❤️
  • Anonym (Doris)

Vi får vårt första ul imorgon men det är pga ivf. 
    Det andra är kub i v12 sen. 

Idag mår jag sjukt illa, värsta hittills... ????🤢

• Anonym (Ardnane)
    Anonym (Doris) skrev 2025-06-24 08:37:03 följande:

Vi får vårt första ul imorgon men det är pga ivf. 
    Det andra är kub i v12 sen. 

Idag mår jag sjukt illa, värsta hittills... ????🤢

Så spännande ❤️ så roligt att det börjar bli dags för ultraljud för en del! Det är roligt med lite uppdateringar medan man själv väntar 💤 

Vi har 34 dagar kvar till vårt! Men snart är det juli och då kan vi börja räkna ned till det på riktigt 🥰

• Summerstriker

Hej! Jag hoppar gärna in här. Är gravid med mitt 3e barn. (Men min sambos första).

Har BF 17/2, så vecka 5+6 idag. 

har mitt inskrivningssamtal På BVC på torsdag och har bokat tidigt UL privat som jag ska göra i vecka 8+5. 

är sjukt nojig att denna graviditet ej ska gå vägen då jag tycker att jag mår för bra än så länge.. så just nu sitter jag mest och hoppas på att bli illamående. 

• Anonym (Ardnane)
    Summerstriker skrev 2025-06-24 19:20:42 följande:

Hej! Jag hoppar gärna in här. Är gravid med mitt 3e barn. (Men min sambos första).

Har BF 17/2, så vecka 5+6 idag. 

har mitt inskrivningssamtal På BVC på torsdag och har bokat tidigt UL privat som jag ska göra i vecka 8+5. 

är sjukt nojig att denna graviditet ej ska gå vägen då jag tycker att jag mår för bra än så länge.. så just nu sitter jag mest och hoppas på att bli illamående. 

Håller tummarna! 

Jag är 5+6 idag också och fick mitt sista blodprov tillbaka igår på 18000 och jag har ändå inga syntom utöver att jag är trött 💤  För mig var det samma med vår son och då hade jag ännu högre hcg vid denna tiden än nu 😅

Även om du hör till de som får symtom så brukar de väl komma efter v6-7 och där är vi inte riktigt än 🥰

• Summerstriker
    Anonym (Ardnane) skrev 2025-06-24 20:13:20 följande:

Håller tummarna! 

Jag är 5+6 idag också och fick mitt sista blodprov tillbaka igår på 18000 och jag har ändå inga syntom utöver att jag är trött 💤  För mig var det samma med vår son och då hade jag ännu högre hcg vid denna tiden än nu 😅

Även om du hör till de som får symtom så brukar de väl komma efter v6-7 och där är vi inte riktigt än 🥰

Ja men de känns betryggande att höra, och trött de är jag med nå så otroligt 🙈🙈
Svar på tråden BF februari 2026 🌷