• Anonym (B)

BF februari 2026 🌷

Hittade ingen tråd för oss som väntar februaribebis. Här kan vi följas åt 🌼

Hur går det för er? Hur mår ni? 

• Svar på tråden BF februari 2026 🌷
  • Anonym (Ardnane)
    Summerstriker skrev 2025-06-25 10:55:23 följande:
    Ja men de känns betryggande att höra, och trött de är jag med nå så otroligt 🙈🙈
    Finns inget som mäter sig med first trimester fatigue 😂🙈
  • Anonym (Ardnane)

Denna gången har min vilopuls ökat på en gång. Första dagarna efter positivt test var jag dock så nervös/ uppe i varv att jag knappt kunde sova 😅 Förra gången ökade inte vilopulsen förrän långt senare 🙈 

6+0 idag och en hel evighet till första ultraljudet. Men snart är det juli och då kan vi börja räkna ned på riktigt till det 🤗🙏
  • Anonym (Doris)

Idag fick vi se en liten krabat med fladdrande hjärta och 7+3 som den skulle ☺️
    Kändes så skönt att veta att vi kommit så här långt 🤩

• Anonym (Ardnane)
    Anonym (Doris) skrev 2025-06-25 22:18:59 följande:

Åh så underbart 🥹 Kan inte vänta till vi ska göra vårt!
  • Anonym (Becca)

Vad har ni sagt på era jobb när ni varit iväg på ul? Jag fick min tid när min semester är slut och min chef har sin semester då så måste säga nåt till övriga kollegor men vet inte vad, funderar även på att sjukanmäla mig den dagen... Jag har ca 1 timme enkel resa till sjukhuset så är ju borta minst 3 timmar dessutom...

• Anonym (Lorem)
    Anonym (Ardnane) skrev 2025-06-24 20:13:20 följande:

Håller tummarna! 

Jag är 5+6 idag också och fick mitt sista blodprov tillbaka igår på 18000 och jag har ändå inga syntom utöver att jag är trött 💤  För mig var det samma med vår son och då hade jag ännu högre hcg vid denna tiden än nu 😅

Även om du hör till de som får symtom så brukar de väl komma efter v6-7 och där är vi inte riktigt än 🥰

Hej!  Hur gick du till väga för att mäta HCG? Jag frågade barnmorskan om det är något dom gör och hon sa nej :/
  • MrsHoppas
    Anonym (Doris) skrev 2025-06-25 22:18:59 följande:

Stort grattis! :D Vad roligt
  • MrsHoppas

Då vi blev gravida via IVF ska vi göra ett tidigt ultraljud vecka 7+4.

Vi tänkte berätta för våra familjer om graviditeten när jag är i typ vecka 11-12 då vi är på semester tillsammans med familjen då så det är bra läge. 

Jag funderar då på att kanske boka ett privat ultraljud precis innan vi åker, vilket är typ vecka 9+4 för att lugna mina nerver. Är det en bra idé tror ni? Kommer man kunna se utveckling från det tidiga ultraljudet? Glad

• Anonym (Ardnane)
    Anonym (Becca) skrev 2025-06-26 10:06:43 följande:

Vad har ni sagt på era jobb när ni varit iväg på ul? Jag fick min tid när min semester är slut och min chef har sin semester då så måste säga nåt till övriga kollegor men vet inte vad, funderar även på att sjukanmäla mig den dagen... Jag har ca 1 timme enkel resa till sjukhuset så är ju borta minst 3 timmar dessutom...

Tandläkaren 👍 
  • Anonym (Ardnane)
    Anonym (Lorem) skrev 2025-06-26 10:30:36 följande:
    Hej!  Hur gick du till väga för att mäta HCG? Jag frågade barnmorskan om det är något dom gör och hon sa nej :/

Det är inget som görs på rutin i Sverige, därför valde jag både förra och denna graviditeten att göra det privat. Men efter v6 säger inte det så mycket utan ett ultraljud kommer ge säkrare svar. 

Jag tog mina första direkt efter jag plussade för det är främst i början som man kan se att hcg dubbleras på 48-72 h sen kommer ökningen att avta i hastighet och dessutom så är normalt för varje vecka i stora spann. 

Skulle satsa på att boka ett privat tidigt ultraljud istället ❤️ 

Svar på tråden BF februari 2026 🌷