BF februari 2026 🌷
Hittade ingen tråd för oss som väntar februaribebis. Här kan vi följas åt 🌼
Hur går det för er? Hur mår ni?
Hittade ingen tråd för oss som väntar februaribebis. Här kan vi följas åt 🌼
Hur går det för er? Hur mår ni?
Tack för ditt betryggande svar 😄 Vi (eller jag i alla fall) är förberedda mentalt på att det kommer att vara intensivt. Jag har burit dottern en hel del så har redan ett lass av sjalar och selar 😅 Dottern är dock galet intensiv och självständig så jag hoppas bara att vi räcker till?
Nu borde jag vara i 7+3 typ. BM för blodprov och samtal på tisdag, inskrivning 24/7 och KUB 28/7 😊 Hur går det för dig?
Hade tänkt att vänta lite till innan jag bokade tidigt ultraljud, men blev otålig idag och ringde det stället vi var på sist. Pga semestertider så bokar de inte in några tidiga ultraljud. Jag som hade hoppats få en tid om 3-4 veckor att räkna ned till. Fick istället boka Nipt på en gång och då blir första gången vi får en titt 10+5 den 28/7. Sex veckor bort 😅
Det fanns ett alternativ på deras andra mottagning i Lund med min man hinner / vill inte åka ända dit.
Ska försöka se det positivt, att efter första titten blir det närmare till nästa titt och andra trimestern. Men oj så långt bort det blev!
Så ni som inte heller tänkt på semestertider, ring och boka det ni vill på en gång 🥰
Förra gången fick vi plus i februari och ultraljudstider osv var inga problem, tänker förbereda mig på att man kanske får vänta längre på Nipt svaret också nu på sommaren 🙈
Det är supersvårt att få tider nu under sommaren! Jag hoppas vi kan få en tid v8. Vår första graviditet gick vi till 11+0 och trodde allt var bra men visade sig vara ma/ofosterligt. Så är så rädd att tro på det innan vi sett att det mäter rätt.
Vi gjorde Nipt på samma ställe sist och i deras rutin ingår att kolla att det lever eftersom det är relativt mycket pengar. Vi kommer inte göra kub (gjorde inte heller sist) utan bara ultraljudet till det. Jag har inte nerver för att få en sannolikhets siffra 🙈
Man kan inte göra så mycket annar än att vänta. Ska göra mitt bästa att njuta av sommaren och ta hand om tiden med första barnet som ensambarn 🥹❤️
Det är supersvårt att få tider nu under sommaren! Jag hoppas vi kan få en tid v8. Vår första graviditet gick vi till 11+0 och trodde allt var bra men visade sig vara ma/ofosterligt. Så är så rädd att tro på det innan vi sett att det mäter rätt.
Vi gjorde Nipt på samma ställe sist och i deras rutin ingår att kolla att det lever eftersom det är relativt mycket pengar. Vi kommer inte göra kub (gjorde inte heller sist) utan bara ultraljudet till det. Jag har inte nerver för att få en sannolikhets siffra 🙈
Man kan inte göra så mycket annar än att vänta. Ska göra mitt bästa att njuta av sommaren och ta hand om tiden med första barnet som ensambarn 🥹❤️
Man får hålla fast vid att chansen att det går bra faktiskt är störst och risken minskar för varje dag som går 🥰🙏
Då kommer vi dra blod för Nipt samma dag! Går ert också till Karolinska?
Här ingår bara kub i regionen och man kan inte välja att göra Nipt via dem utan vi får göra det privat. Men nice att ni kan ☺️
Man får hålla fast vid att chansen att det går bra faktiskt är störst och risken minskar för varje dag som går 🥰🙏
Då kommer vi dra blod för Nipt samma dag! Går ert också till Karolinska?
Här ingår bara kub i regionen och man kan inte välja att göra Nipt via dem utan vi får göra det privat. Men nice att ni kan ☺️
Är i vecka 5+1 tror jag. Fick ett MA som upptäcktes i december, sju cykler senare så är jag gravid igen. Men jag litar inte på min kropp. Övertygad om att detta är ett till MA, långsam progression på test, känner inte av så många symptom. jag kände inte symptom senaste gången heller och jag var tvungen att betala för privat ultraljud i vecka 9+6 eftersom regionen inte var hjälpsam. Jag har noll förtroende för min kropp och väntar bara på vecka 8 så att jag kan betala för ett till ultraljud för att bekräfta MA så att jag kan gå vidare med mitt liv.
Är i vecka 5+1 tror jag. Fick ett MA som upptäcktes i december, sju cykler senare så är jag gravid igen. Men jag litar inte på min kropp. Övertygad om att detta är ett till MA, långsam progression på test, känner inte av så många symptom. jag kände inte symptom senaste gången heller och jag var tvungen att betala för privat ultraljud i vecka 9+6 eftersom regionen inte var hjälpsam. Jag har noll förtroende för min kropp och väntar bara på vecka 8 så att jag kan betala för ett till ultraljud för att bekräfta MA så att jag kan gå vidare med mitt liv.
Förstår din oro ❤️ vi hade ett ma som upptäcktes 11+0 innan vår son. Men jag hade då mer symptom under ma graviditeten än jag hade sen med sonen. Även om man haft ett ma innan så är chanserna fortfarande högre att det går vägen denna gången 🙏❤️
Du har kommit en bit på vägen nu, varje dag minskar risken 🙏 Jag kan tipsa om att ta privata hcg blodprov men man måste vara medveten om att när de går över 6000 så ökar dubbleringstiden. Jag tog det med sonen och även denna graviditeten just för att slippa stirra på line proggression, då får man svart på vitt om det ökar som det ska eller inte.
Hoppas tiden går fort för oss alla till ultraljud och andra trimestern 🥰❤️