• Anonym (Kan alltid bli vackrare)

Hur blir en kvinna mest attraktiv?

Frågan riktar sig till män.

Om du väljer 3 åtgärder en kvinna kan göra för att bli mer attraktiv, vilka 3 väljer du? Gradera helst.

Vilka 3 egenskaper hos kvinnor är mest frånstötande eller minst attraktiva?

Frågorna kan gälla både yttre och inre egenskaper, men ska bara röra sådant kvinnan själv kan förändra. T.ex. längden eller fotstorlek kan hon inte ändra och är därför inte att betrakta som alternativ i den här frågan.

• Svar på tråden Hur blir en kvinna mest attraktiv?
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (C) skrev 2025-06-13 23:01:28 följande:
    Ok, knulla är det viktiga.
    I stunden så kan det vara det. Även för kvinnan har jag märkt
    Min nuvarande sedan snart 11 år tillbaka har väl inget jag egentligen går igång på rent kroppsligt. Men hon är en en rent fantastiskt omhändertagande och förstående person. Dessutom - hästtjej och inte alls rädd för lite skit under naglarna, hon "kan själv"
    Sedan tycker jag att hästar är skitläskiga och opålitliga men  det är ju en annan sak.
  • Tom Araya
    Anonym (Kan alltid bli vackrare) skrev 2025-06-13 22:48:21 följande:
    Jag förstår att för enbart sex läggs inte speciellt mycket fokus på inre egenskaper. Är det så du menar? Då vill jag helst höra vad som gör henne attraktiv för en djupare relation, där jag antar att både utseende och personlighet ges större vikt 
    Jag tycker att personlighet även gör mycket för den rent sexuella attraktionen.
    Men personlighet är ju inget man ändrar på, så det faller lite utanför din fråga. Man kan möjligtvis framhäva vissa delar och trycka undan vissa andra delar av sin personlighet. Annars är det ju främst utseende man kan göra något åt, som med kost och träning, frisyr och kläder.
    Personlighet liksom utseende handlar till största del om matchning.

Jag gillar kvinnor som är sig själva, positiva, rättfram, vet vad de vill, sexuellt bejakande, kvinnliga till utseende, stil och personlighet, men ändå starka och självständiga. Jag är oerhört svag för typiskt kvinnliga attribut som långt hår, breda höfter, stora bröst och feminin klädsel som kjol, klänning, blusar e.t.c.
  • Tom Araya
    Tom Araya skrev 2025-06-13 23:35:55 följande:
    Men personlighet är ju inget man ändrar på, så det faller lite utanför din fråga. Man kan möjligtvis framhäva vissa delar och trycka undan vissa andra delar av sin personlighet. Annars är det ju främst utseende man kan göra något åt, som med kost och träning, frisyr och kläder.

Jag gillar kvinnor som är sig själva, positiva, rättfram, vet vad de vill, sexuellt bejakande, kvinnliga till utseende, stil och personlighet, men ändå starka och självständiga. Jag är oerhört svag för typiskt kvinnliga attribut som långt hår, breda höfter, stora bröst och feminin klädsel som kjol, klänning, blusar e.t.c.
    Humor är också en oerhört viktig och attraktiv egenskap.
  • Anonym (Hmm)

Humor är viktigt, liksom kommunikation. Min kvinna är otroligt duktig inom sitt fält. Dock har hon fastnar inom den kommunala  världen.
    Jag har insett hur mycket mer jag kan i den "riktiga" världen.  Hon är extremt duktig på det hon gör men jag är betydligt bredare i min kunskap- Jag är imponerad av hennes kunskap och även hon av min.
    Hon kan allt inom sitt ämne men jag kan lite om allt, typ.
    Gissa vem som vinner På Spåret, hahahaha
    Vi kompletterar varandra Och det är nog viktigast.

• Snucke

Vad som är attraktivt hos en kvinna är självinsikt, empati och humor.
    Vad det gäller det yttre så att kunna sminka sig så det nästan inte syns att hon är sminkad och att ha bra koll på sina färger och att kunna klä sig enkelt men kvinnligt som mer antyder behagen än exponerar dem. Det mest avtändade är ankläppar,  krigmålningar i för grälla färger, raka tjocka ögonbryn och stora blaffor med tatueringar

• Anonym (Kan alltid bli vackrare)
    Tom Araya skrev 2025-06-13 23:35:55 följande:

Jag skulle påstå att man kan utveckla sin personlighet, inte minst genom att lära sig mer om sig själv. Någon radikal förändring blir det då inte, men som du skriver kan man stärka delar av sig själv.
  • Anonym (Man)
    Snucke skrev 2025-06-14 07:50:46 följande:

Det mest avtändade är ankläppar,  krigmålningar i för grälla färger, raka tjocka ögonbryn och stora blaffor med tatueringar

Helt rätt, det ser så illa ut och hur kunde det bli så att unga kvinnor gör detta med sig själva?

Känns som ett desperat rop på hjälp. Se mig liksom..

• Anonym (x)
    Anonym (Man) skrev 2025-06-14 09:21:42 följande:

Helt rätt, det ser så illa ut och hur kunde det bli så att unga kvinnor gör detta med sig själva?

Känns som ett desperat rop på hjälp. Se mig liksom..

Eller så tycker de att det är snyggt? Har väl alltid funnits folk med taskig smak, det är inget nytt.
  • Studentpappa

Skippa att bli fet, jag är på fotbollscup och vid sidlinjen nu är antagligen 70% av mammorna feta. De som inte är det sticker ut (på ett positivt sätt). 

Ride it like you stole it
  • Anonym (Man)
    Studentpappa skrev 2025-06-14 12:09:14 följande:

Skippa att bli fet, jag är på fotbollscup och vid sidlinjen nu är antagligen 70% av mammorna feta. De som inte är det sticker ut (på ett positivt sätt). 

Jag kan bara hålla med. Det vimlar av tjockisar i dom flesta sammanhang idag. Både män och kvinnor. Vi har gjort ett ohälsosamt ätandet och bekvämlighet till det nya normala.

40+are som inte är feta sticker ut på ett hälsosamt sätt.
Svar på tråden Hur blir en kvinna mest attraktiv?