UngGubbeinorr skrev 2025-06-12 23:46:39 följande:
Oj, intressant fråga, ska bli spännande att följa..
Mitt bidrag.
Allra högst sätter jag att hon inte byggt så höga murar och är känslomässigt tillgänglig. En till utseendet mindre vacker, kan mycket lätt bräda de allra vackraste som byggt på tok för höga murar och egentligen gjort sig odejtbara genom olika rädslor.
Att vara attraktiv handlar mycket om "sex appeal", både rätt tjocka och i andra änden gränsande till anorexi kan vara sexiga i rätt kläder.
Kvinnor med en feminim motsvarighet till storkukslugn. Hänger väl egentligen ihop med det första. Få saker är så avtändande som neuroticism.
Så till sånt som drar ned henne.
Kroppsmodifikationer, anknäbbar å rövförstoringar är nog det mest avtändande som finns. Blir till ett mycket synligt bevis på en riktigt sunkig självkänsla, en till psyket mycket trasig person.
Grav fetma. Missförstå inte detta, det finns rätt runda kvinns som är mycket hälsosamma och i väldigt god fysisk kondition.
Kvinnor som klär ned sig, i syfte att dölja och göra sig mindre kvinnliga, motsatsen till "sex appeal".
Såg en gång en mycket vacker kvinna på tåget ca 50+, en stolt amazon med en hållning som ingav respekt. Satan så vacker, med en stil som utstrålade klass. Tog mig en stund att ens inse att hon var skallig, hon klev av tåget vid länssjukhuset, troligen cancer å strålbehandlingar. Men den stolthet hon bar upp det med överskuggade allt. Hon var den vackraste på det tåget, överlägset.
Om en kvinna inte är tillgänglig känslomässigt. Är hon med största säkerhet inte inne på att dejta överhuvudtaget. Du vet inte heller vad dessa kvinnor kan ha gått igenom. Trauma, våldtäkt. Sådana kvinnor behöver i alla fall inte män som dig. Det ska vara män med tålamod och som inte håller det emot henne.
Det här säger mer om dig som man. Det är bra att du håller dig borta från dessa. Du är absolut inget för dom heller. Har en kvinnlig vän som är så här. Förmodligen har du blivit bränd av en sådan kvinna. Många män surar när dom inte får det dom vill ha.
För övrigt även som man, tycker jag denna tråd blir lätt misogynisk och sliskig. Och kan bidra till att kvinnor inte tror att dom duger. Det stjälper mer än det hjälper.
En kvinna som trivs med sig själv, precis som hon är är mitt svar.