• Anonym (Kan alltid bli vackrare)

Hur blir en kvinna mest attraktiv?

Frågan riktar sig till män.

Om du väljer 3 åtgärder en kvinna kan göra för att bli mer attraktiv, vilka 3 väljer du? Gradera helst.

Vilka 3 egenskaper hos kvinnor är mest frånstötande eller minst attraktiva?

Frågorna kan gälla både yttre och inre egenskaper, men ska bara röra sådant kvinnan själv kan förändra. T.ex. längden eller fotstorlek kan hon inte ändra och är därför inte att betrakta som alternativ i den här frågan.

• Svar på tråden Hur blir en kvinna mest attraktiv?
  • UngGubbeinorr

Oj, intressant fråga, ska bli spännande att följa.. 

Mitt bidrag. 

Allra högst sätter jag att hon inte byggt så höga murar och är känslomässigt tillgänglig. En till utseendet mindre vacker, kan mycket lätt bräda de allra vackraste som byggt på tok för höga murar och egentligen gjort sig odejtbara genom olika rädslor. 

Att vara attraktiv handlar mycket om "sex appeal", både rätt tjocka och i andra änden gränsande till anorexi kan vara sexiga i rätt kläder. 

Kvinnor med en feminim motsvarighet till storkukslugn. Hänger väl egentligen ihop med det första. Få saker är så avtändande som neuroticism. 

Så till sånt som drar ned henne. 

Kroppsmodifikationer, anknäbbar å rövförstoringar är nog det mest avtändande som finns. Blir till ett mycket synligt bevis på en riktigt sunkig självkänsla, en till psyket mycket trasig person. 

Grav fetma. Missförstå inte detta, det finns rätt runda kvinns som är mycket hälsosamma och i väldigt god fysisk kondition. 

Kvinnor som klär ned sig, i syfte att dölja och göra sig mindre kvinnliga, motsatsen till "sex appeal". 

Såg en gång en mycket vacker kvinna på tåget ca 50+, en stolt amazon med en hållning som ingav respekt. Satan så vacker, med en stil som utstrålade klass. Tog mig en stund att ens inse att hon var skallig, hon klev av tåget vid länssjukhuset, troligen cancer å strålbehandlingar. Men den stolthet hon bar upp det med överskuggade allt. Hon var den vackraste på det tåget, överlägset.

• Anonym (K)

Pondus/Självförtroende 

Lite svårfångad/svårflörtad

Välvårdad

• Anonym (,)

Graderat:

1. Se ut som en välsvarad kvinna så mycket som möjligt (tänk dansare, Britney Spears etc)

2. Se ut så mycket som 20 år gammal som möjligt.

3. Ha långt hår.

• Anonym (Anonyma)

Intressant frågeställning. Följer

• Anonym (Man)

Långt hår, lagom vikt och en trevlig personlighet.

• Anonym (Vackert)

Har en tjejkompis som faktiskt inte är sådär snygg som vissa kan vara men utstrålar ren och skär sex..Spelar ingen roll vad hon har på sig den dagen..Bara toksexig..Sättet hon rör sig på hur hon sitter på en stol ja allt..
    Minne en gång hon skulle visa ett ärr hon har på ryggen hon putade med rumpan på ett sätt så jag höll på att komma där och då..
    Men grejen med henne är att hon inte vet om det själv och det gör det ännu hetare

• Anonym (Svanken)
    Anonym (Vackert) skrev 2025-06-13 07:11:26 följande:

Har en tjejkompis som faktiskt inte är sådär snygg som vissa kan vara men utstrålar ren och skär sex..Spelar ingen roll vad hon har på sig den dagen..Bara toksexig..Sättet hon rör sig på hur hon sitter på en stol ja allt..
    Minne en gång hon skulle visa ett ärr hon har på ryggen hon putade med rumpan på ett sätt så jag höll på att komma där och då..
    Men grejen med henne är att hon inte vet om det själv och det gör det ännu hetare

Haha, men vissa av oss ser ju bara ut så. Jag har rätt stor byst och måste ha god hållning och hålla in svanken annars får jag ont i slutet av dagen. Om jag slappnar av eller sträcker mig lite sittande på en stol och bara svankar 2 cm till så ser det ut som jag spänner ut bysten och män börjar kolla.
  • XDX

1) Vara genuin, varm och ha humor

2) Hälsosam kost och livsstil (t ex paleo/lchf/carnivore samt sömn- och stresshygien, ordentligt m aktivitet o vistelse utomhus) inkl se till att kroppshållningen är bra 

3) Kläder med bra passform oavsett stil

(Låter kanske taskigt men att vara fast i dålig kosthållning och livsstil utan att seriöst försöka lösa det är väldigt oattraktivt för mig. Med seriöst menar jag att inte bara ge upp och låta sig missledas av vårdcentralen, dietisten eller Livsmedelsverket.) 

• Anonym (Niklas)
    UngGubbeinorr skrev 2025-06-12 23:46:39 följande:

Oj, intressant fråga, ska bli spännande att följa.. 

Mitt bidrag. 

Allra högst sätter jag att hon inte byggt så höga murar och är känslomässigt tillgänglig. En till utseendet mindre vacker, kan mycket lätt bräda de allra vackraste som byggt på tok för höga murar och egentligen gjort sig odejtbara genom olika rädslor. 

Att vara attraktiv handlar mycket om "sex appeal", både rätt tjocka och i andra änden gränsande till anorexi kan vara sexiga i rätt kläder. 

Kvinnor med en feminim motsvarighet till storkukslugn. Hänger väl egentligen ihop med det första. Få saker är så avtändande som neuroticism. 

Så till sånt som drar ned henne. 

Kroppsmodifikationer, anknäbbar å rövförstoringar är nog det mest avtändande som finns. Blir till ett mycket synligt bevis på en riktigt sunkig självkänsla, en till psyket mycket trasig person. 

Grav fetma. Missförstå inte detta, det finns rätt runda kvinns som är mycket hälsosamma och i väldigt god fysisk kondition. 

Kvinnor som klär ned sig, i syfte att dölja och göra sig mindre kvinnliga, motsatsen till "sex appeal". 

Såg en gång en mycket vacker kvinna på tåget ca 50+, en stolt amazon med en hållning som ingav respekt. Satan så vacker, med en stil som utstrålade klass. Tog mig en stund att ens inse att hon var skallig, hon klev av tåget vid länssjukhuset, troligen cancer å strålbehandlingar. Men den stolthet hon bar upp det med överskuggade allt. Hon var den vackraste på det tåget, överlägset.

Om en kvinna inte är tillgänglig känslomässigt. Är hon med största säkerhet inte inne på att dejta överhuvudtaget. Du vet inte heller vad dessa kvinnor kan ha gått igenom. Trauma, våldtäkt. Sådana kvinnor behöver i alla fall inte män som dig. Det ska vara män med tålamod och som inte håller det emot henne.

Det här säger mer om dig som man. Det är bra att du håller dig borta från dessa. Du är absolut inget för dom heller. Har en kvinnlig vän som är så här.  Förmodligen har du blivit bränd av en sådan  kvinna. Många män surar när dom inte får det dom vill ha.

För övrigt även som man, tycker jag denna tråd blir lätt misogynisk och sliskig. Och kan bidra till att kvinnor inte tror att dom duger. Det stjälper mer än det hjälper.

En kvinna som trivs med sig själv, precis som hon är är mitt svar.
  • KimLinnefeldt

1. Självständig och inte manipulativ
    2. Kärleksfull och bekräftande, se mig i ögonen och le, krama mig när jag minst förtjänar det
    3. Ta ansvar för erotiken, ta initiativ, var öppen och lekfull

Svar på tråden Hur blir en kvinna mest attraktiv?