• Anonym (Kan alltid bli vackrare)

Hur blir en kvinna mest attraktiv?

Frågan riktar sig till män.

Om du väljer 3 åtgärder en kvinna kan göra för att bli mer attraktiv, vilka 3 väljer du? Gradera helst.

Vilka 3 egenskaper hos kvinnor är mest frånstötande eller minst attraktiva?

Frågorna kan gälla både yttre och inre egenskaper, men ska bara röra sådant kvinnan själv kan förändra. T.ex. längden eller fotstorlek kan hon inte ändra och är därför inte att betrakta som alternativ i den här frågan.

• Svar på tråden Hur blir en kvinna mest attraktiv?
  • Anonym (Kvna)
    UngGubbeinorr skrev 2025-06-12 23:46:39 följande:

Oj, intressant fråga, ska bli spännande att följa.. 

Mitt bidrag. 

Allra högst sätter jag att hon inte byggt så höga murar och är känslomässigt tillgänglig. En till utseendet mindre vacker, kan mycket lätt bräda de allra vackraste som byggt på tok för höga murar och egentligen gjort sig odejtbara genom olika rädslor. 

Att vara attraktiv handlar mycket om "sex appeal", både rätt tjocka och i andra änden gränsande till anorexi kan vara sexiga i rätt kläder. 

Kvinnor med en feminim motsvarighet till storkukslugn. Hänger väl egentligen ihop med det första. Få saker är så avtändande som neuroticism. 

Så till sånt som drar ned henne. 

Kroppsmodifikationer, anknäbbar å rövförstoringar är nog det mest avtändande som finns. Blir till ett mycket synligt bevis på en riktigt sunkig självkänsla, en till psyket mycket trasig person. 

Grav fetma. Missförstå inte detta, det finns rätt runda kvinns som är mycket hälsosamma och i väldigt god fysisk kondition. 

Kvinnor som klär ned sig, i syfte att dölja och göra sig mindre kvinnliga, motsatsen till "sex appeal". 

Såg en gång en mycket vacker kvinna på tåget ca 50+, en stolt amazon med en hållning som ingav respekt. Satan så vacker, med en stil som utstrålade klass. Tog mig en stund att ens inse att hon var skallig, hon klev av tåget vid länssjukhuset, troligen cancer å strålbehandlingar. Men den stolthet hon bar upp det med överskuggade allt. Hon var den vackraste på det tåget, överlägset.

Tack för dina förklaringar 
  • Anonym (haparandaheidi)
    Anonym (Niklas) skrev 2025-06-13 09:33:24 följande:
    För övrigt även som man, tycker jag denna tråd blir lätt misogynisk och sliskig. Och kan bidra till att kvinnor inte tror att dom duger. Det stjälper mer än det hjälper.
    Ja verkligen, vi tror på allt som skrivs i diverse trådar på nätet och skapar vårt självförtroende därefter, vi är ju inte så pass starka att vi kan tro att vi duger utan att uppfylla anonyma mäns påståenden i sådana trådar. Eller vad?
    Anonym (haparandaheidi) skrev 2025-06-13 18:47:47 följande:
    Ja verkligen, vi tror på allt som skrivs i diverse trådar på nätet och skapar vårt självförtroende därefter, vi är ju inte så pass starka att vi kan tro att vi duger utan att uppfylla anonyma mäns påståenden i sådana trådar. Eller vad?
    Ja, jag blir riktigt trött på att det alltid ska komma in män och kvinnor med kvinnoförakt i sådana här trådar. De flesta kvinnor är inte dallrande mesar som blint följer vad anonyma män på nätet säger att de attraheras av, utan vi klarar utmärkt att själva sålla.

Jag tycker om att lägga resurser på min in och utsida, och är nyfiken på om vi får enhetliga eller mångfaldiga svar. 
    XDX skrev 2025-06-13 18:33:00 följande:
    Ingen av de kosterna jag nämner är lågkalori... du får läsa på bättre
    Jag tycker att ditt svar är intressant och skulle gärna se dig utveckla det.

Vad tror du gör att du finner det oattraktivt när kvinnor inte vårdar sin hälsa
  • Tom Araya
    Anonym (Kan alltid bli vackrare) skrev 2025-06-12 23:08:07 följande:
    Hur blir en kvinna mest attraktiv?

Frågan riktar sig till män.

Om du väljer 3 åtgärder en kvinna kan göra för att bli mer attraktiv, vilka 3 väljer du? Gradera helst.

Vilka 3 egenskaper hos kvinnor är mest frånstötande eller minst attraktiva?

Frågorna kan gälla både yttre och inre egenskaper, men ska bara röra sådant kvinnan själv kan förändra. T.ex. längden eller fotstorlek kan hon inte ändra och är därför inte att betrakta som alternativ i den här frågan.

På vilket sätt menar du med att bli attraktiv?

Utseendemässigt, sexuellt eller för en djupare relation?
  • Anonym (Hmm)

Är 58 och har haft ett antal förhållanden i mitt liv, två av dem längre än 10 år.
    Jag har haft en kvinna som jag var tillsammans med i 5 år som var en riktigt vacker kvinna. Övriga har mestadels varit "mulliga" men har haft tilltalande personligheter. 
    Har också dragit en och annan nitlott med ons men oftast inte. Båda var med på att sex gällde och inget mer.
    Nu är jag särbo sedan snart 11 år tillbaka med, som hon beskriver sig själv, en fet klimakterie-kossa. Inget sex, lite närhet men en fantastisk partner

Tom Araya skrev 2025-06-13 22:28:07 följande:
    På vilket sätt menar du med att bli attraktiv?

Utseendemässigt, sexuellt eller för en djupare relation?
    Jag förstår att för enbart sex läggs inte speciellt mycket fokus på inre egenskaper. Är det så du menar? Då vill jag helst höra vad som gör henne attraktiv för en djupare relation, där jag antar att både utseende och personlighet ges större vikt 
  • XDX
    Anonym (Kan alltid bli vackrare) skrev 2025-06-13 20:25:17 följande:
    Jag tycker att ditt svar är intressant och skulle gärna se dig utveckla det.

Vad tror du gör att du finner det oattraktivt när kvinnor inte vårdar sin hälsa
    Förmodligen nåt evolutionärt, jag trivs bäst med människor som verkligen gör vad de kan för att vara välmående och hälsosamma. Och jag menar inte att man måste se ut som Barbie eller nåt. 

Människor som låter sina beroendeproblem fladdra fritt är inte vad jag föredrar som partner eller nära vän. Så är min preferens och tråden efterfrågade preferenser. 

Nåt särskilt du vill att jag utvecklar?
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Kan alltid bli vackrare) skrev 2025-06-13 22:48:21 följande:
    Jag förstår att för enbart sex läggs inte speciellt mycket fokus på inre egenskaper. Är det så du menar? Då vill jag helst höra vad som gör henne attraktiv för en djupare relation, där jag antar att både utseende och personlighet ges större vikt 
    För min del räknades helt klar personlighet. Hade nog inte knullat någon som bar känts "fel".
    Sedan kan ju saker och ting ändrats till morgonen efter ......
  • Anonym (C)
    Anonym (Hmm) skrev 2025-06-13 22:59:10 följande:
    För min del räknades helt klar personlighet. Hade nog inte knullat någon som bar känts "fel".
    Sedan kan ju saker och ting ändrats till morgonen efter ......
    Ok, knulla är det viktiga.
Svar på tråden Hur blir en kvinna mest attraktiv?